Lataus...
Lataus...

lataus
joo mulla tuli toi sama homma eteen laturin vaihon yhteydes ja mulla ainaki oli se yks apico vääräs paikas ku siin jää yks tyhjäks,eli hiilien perää ku siirs sen yhen piuhan ni joha rupes puskee virtaa... mut sit lisä kyssä...mul alkuu paukku lataus mittari siel melki tapis eli 15-16 voltis vaik pidin kaikki sähkölaitteet päällä mitä löyty ja sitä kesti pitkää.(säädin paskana?) mut nyt sit se on alkanu mittarin mukaa lataa oikein?eli sellast 13-14 volttii. olisko alkanu säädin yhtäkkii toimii? 

Re: lataus
Se mittariston mittarin lukema on suuntaa antava, ja kertoo sen jännitteen mikä mittaristossa on. Huonot maadoitukset, liitokset ja erilaiset merkkivalot vääristävät tuon mittarin näyttämää. Oikean latausjännitteen suuruuden saat, kun mittaat yleismittarilla akun navoista.el`miquel kirjoitti:joo mulla tuli toi sama homma eteen laturin vaihon yhteydes ja mulla ainaki oli se yks apico vääräs paikas ku siin jää yks tyhjäks,eli hiilien perää ku siirs sen yhen piuhan ni joha rupes puskee virtaa... mut sit lisä kyssä...mul alkuu paukku lataus mittari siel melki tapis eli 15-16 voltis vaik pidin kaikki sähkölaitteet päällä mitä löyty ja sitä kesti pitkää.(säädin paskana?) mut nyt sit se on alkanu mittarin mukaa lataa oikein?eli sellast 13-14 volttii. olisko alkanu säädin yhtäkkii toimii?
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: juu
tai sitten mittari näyttää voltin liikaa, eli lataus oli normaali, mutta on nyt tipahtanut liian pieneksiel`miquel kirjoitti:on kyl suuntaa antava tiiän sen mut sen sain siit joka tapaukses selville et se lataus on tippunu...mut nyt se on normaali eli no hätä.

,_,/ukka
Autoton on huoleton