Lataus...

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Corollaattori

Lataus...

Viesti Kirjoittaja Corollaattori »

:?: miten vai voiko ollenkaan ladassa säätää latausta. Ladani näytti ennen moottorin vaihtoa n. 14 volttia mutta enään vain n. 11 volttia.. Laturi on sama, mutta onko mahdollista että laturissa olisi mennyt yksi johto väärään paikkaan? Jos jännitteen säätimessä on vikaa niin mikähän on uuden semmoisen hintaluokka.
KTC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

en tiä mutta sua mahtaa hitsit kun akun latausteho on pienempi kun akun jännite.
semmosen säätimen nyt saa varmaan kymmenellä eurolla.
arto hietakangas
virtah

Viesti Kirjoittaja virtah »

No latausjännite on pienempi, koska laturi ei lataa ja kuormituksen takia jännite putoaa.
Tuohon sarana malliseen laturiin maksaa joku 20 erkkiä uusi.
el`miquel

lataus

Viesti Kirjoittaja el`miquel »

joo mulla tuli toi sama homma eteen laturin vaihon yhteydes ja mulla ainaki oli se yks apico vääräs paikas ku siin jää yks tyhjäks,eli hiilien perää ku siirs sen yhen piuhan ni joha rupes puskee virtaa... mut sit lisä kyssä...mul alkuu paukku lataus mittari siel melki tapis eli 15-16 voltis vaik pidin kaikki sähkölaitteet päällä mitä löyty ja sitä kesti pitkää.(säädin paskana?) mut nyt sit se on alkanu mittarin mukaa lataa oikein?eli sellast 13-14 volttii. olisko alkanu säädin yhtäkkii toimii? :roll:
,_,/ukka

Re: lataus

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

el`miquel kirjoitti:joo mulla tuli toi sama homma eteen laturin vaihon yhteydes ja mulla ainaki oli se yks apico vääräs paikas ku siin jää yks tyhjäks,eli hiilien perää ku siirs sen yhen piuhan ni joha rupes puskee virtaa... mut sit lisä kyssä...mul alkuu paukku lataus mittari siel melki tapis eli 15-16 voltis vaik pidin kaikki sähkölaitteet päällä mitä löyty ja sitä kesti pitkää.(säädin paskana?) mut nyt sit se on alkanu mittarin mukaa lataa oikein?eli sellast 13-14 volttii. olisko alkanu säädin yhtäkkii toimii? :roll:
Se mittariston mittarin lukema on suuntaa antava, ja kertoo sen jännitteen mikä mittaristossa on. Huonot maadoitukset, liitokset ja erilaiset merkkivalot vääristävät tuon mittarin näyttämää. Oikean latausjännitteen suuruuden saat, kun mittaat yleismittarilla akun navoista.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
el`miquel

juu

Viesti Kirjoittaja el`miquel »

on kyl suuntaa antava tiiän sen mut sen sain siit joka tapaukses selville et se lataus on tippunu...mut nyt se on normaali eli no hätä. :)
,_,/ukka

Re: juu

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

el`miquel kirjoitti:on kyl suuntaa antava tiiän sen mut sen sain siit joka tapaukses selville et se lataus on tippunu...mut nyt se on normaali eli no hätä. :)
tai sitten mittari näyttää voltin liikaa, eli lataus oli normaali, mutta on nyt tipahtanut liian pieneksi :-) :-) No tosiasia on että tuo volttimittari on parempi apuväline kuin pelkkä latauksen merkkivalo.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Vastaa Viestiin