Lada 1200 kaasari

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Oskar

Lada 1200 kaasari

Viesti Kirjoittaja Oskar »

Eli tietoa tästä kaasarista..
Miten toimii, lähinnä toisiokurkun kanssa ongelmaa..?
Mitä kannataa tarkistaa?
Miten säädetään??
Ja mistä saa tiivisteitä?
Ja minkä merkkinen ja mallinen se on?

Lada ei nimittäin pahemmin kaasuun vastaa, eikä kai ihme kun toisiokurkun läppä ei liiku ollenkaan.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10229
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

riippuu vähän mallista, mutta olisiko 80-lukuinen 1200 malli, eli Ozon kaasuttimella jossa alipaine käyttöinen kakkoskurkku. paikallaan kaasutellessa ei alipainetta saakaan tarpeeksi kakkosen aukaisemiseen, mutta jos ei aukea muutenkaan voisi vikaa etsiä siitä lentävänlautasen muotoisesta mötikästä kaasutimen sivussa ylhäällä, siellä on alipaine kalvosysteemit ja siitä lähtee ohjain tikkus kaasuläpän vivustoille. kaasutin siis tyyppiä, 2105-1107010 tai 2105-1107010-20.

vai onko sitten kyseessä vanhemman mallinen kaasutin 2101-1107010 jossa kakkonen aukeaa mekaanisesti?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Oskar

Viesti Kirjoittaja Oskar »

Auto on vuosimallia 82..
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10229
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Oskar kirjoitti:Auto on vuosimallia 82..
no sitten pitäisi olevan ozon eli alipaine kakkosella
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Oskar

Viesti Kirjoittaja Oskar »

Voiko tämän muuttaa mekaanisesti toimivaksi?
Ja miten säädetään?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10229
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Oskar kirjoitti:Voiko tämän muuttaa mekaanisesti toimivaksi?
Ja miten säädetään?
jotkut on jotenkin pakottaen tehneet kakkosesta mekaanisen, eli vähän uutta vivustoa, mutta enpä sitten tiedä miten toimii?

tota kakkosen mekaniikkaa ei juurikaan voi säädellä, eikä periaatteeessa ole tarviskaan. Jos kakkonen ei oikeesti toimi niin vika varmaan siinä alipainekalvossa tai sitten alipaine käytävätukossa. Mutta lähtisin kyllä varmemmin hakemaan vikaa jostain muualta.

tosta säätämisestä ja tuunaamisesta osaa joku muu varmaan kertoa enempi?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Oskar

Viesti Kirjoittaja Oskar »

no osaako kukaan kertoa tarkempaa tietoa?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10229
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
meedio74

Viesti Kirjoittaja meedio74 »

Pikaisella googlettamalla löytyi 2105-1107010-20 kaasuttimesta läpileikkauskuvat. Osien nimien kääntämisessä suomen kielelle saattaa tuottaa vaikeuksia :? , mutta jospa joku foorumin kokeneimmista jäsenistä voi siinäkin auttaa?

http://prestig-auto.ru/mechanism/s1-6.html

http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 380&page=1

http://www.niva.auto.ru/tehnika/dvigatel/karb/weber.htm
Tallipäällikkö

Re: Lada 1200 kaasari

Viesti Kirjoittaja Tallipäällikkö »

Itse voimistellut ton toisiokurkun toiminnan kanssa ja nyt selvisi vika. Laitoin joku aika sitten uuden letkun kaasarilta ilmanputsariin, jonka jälkeen toisio puoli pois pelistä. Vika oli kaasarin puoleisan letkuklemmarin ruuvi osuu vivuston tielle ja estää aukeamasta loppuun asti. Käännä klemmari poispäin vivustosta, johan pelit tää. PS. Sama pää kesät talvet😱
Avatar
pressa
Viestit: 10336
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada 1200 kaasari

Viesti Kirjoittaja pressa »

Hienoa että vain kuudentoista vuoden jälkeen ehdit tulla vastaamaan tähän pulmaan, toki kysyjää ei enää foorumilla ole ( eli vähän turhaa)...
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: Lada 1200 kaasari

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

itse kyllästyin tappelemaan ladan omien kaasarien kanssa, ja menin suoraan weberiin tai siis sen kiinalaiseen kopioon FAJS DGV 36/32 joka toimii nyt vaan hiton paljon paremmin....valkkaa suoraan kaasariksi vesi/sähkö toimisella ryypyllä oleva malli niin ei tarvitse tapella ryyppy vaijerin kanssa.

Pikkulohko 1200S vakio kone

seosputket. F50 ensiö / F50 Toisio (tuli kaasarin mukana)
hajoittimet 3,5 / 4,5 (kaasarin mukana)
pääsuuttimet 130 / 140
ilmat. 170 / 180
tyhjäkäynti. 60 / 80


kun ostat kaasarin niin huolehdi että ostat samalla nuo suuttimet jotak on tummalla, pääsuuttimeksi voit kokeille eka kurkulla myös 140 kokoista. ensiö kukun puolella tuo 60 koon suutin on erimallinen kuin normi webereissä, huomio tämä kun suuttimia ostat.

Ilman putsari kannattaa joko ostaa samalla uusi ja sopiva, tai suosiolla se weberin oma sovitelaippa tai sitten hitsaat vanhan putsarin laajennettuun kaasarin aukkoon sopivan pellin, nostat kumitiivisteillä putsaria ylös jotta saat putsarin paikoilleen, tähän laske päivä harrastelu aikaa.

Kun parannat konetta kaasarilla, seuraava kohde on sitten se sytytys, hanki vaikka LADAPOWERILTA kärjetön sytytys sarja (se lyhyempi pikkukoneseen, ei 1500/1600 tai 1700 sarjaa) niin kone käynnistyy huomattavasti paremmin. Kun laitat kärjettömän sytkän juodut tekemään johtosarjan sarjaan uusiksi, alkuperäiset venäläiset liittimet ovat pers... tilalle motonetin AMP junior 3 ja 7 napaiset liittimet ja kunnos 1mm2 kupari piuhat jotka kierrät toistensa ympäri niin homma pelaa luotettavasti.

fiksu ostaa se varaboxin sarjan mukaan, noita tiedetään pimenneen ajoittain, maksaa 7-8e ladapowerilla...ei paha...
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
Avatar
jta
Viestit: 4371
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Lada 1200 kaasari

Viesti Kirjoittaja jta »

hautakorpi kirjoitti: 25.10.2021 7:28 Kun laitat kärjettömän sytkän juodut tekemään johtosarjan sarjaan uusiksi, alkuperäiset venäläiset liittimet ovat pers... tilalle motonetin AMP junior 3 ja 7 napaiset liittimet ja kunnos 1mm2 kupari piuhat jotka kierrät toistensa ympäri niin homma pelaa luotettavasti.
Eikä välttämättä pelkästään liittimet. Tullut niitäkin vastaan että uudessa johtosarjassa on sisäisesti johto poikki. Jännite tuli läpi mutta ei virtaa.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Vastaa Viestiin