Porissa on niitä risteyksiä, joissa on kolmio joka suunnalta. Siis jokaisella on väistämisvelvollisuus. Entäs sitten, kun ei huomaa tai tiedä, että sivusta tulevalla on myös kolmio. Kaikki sitten vaan odottaa ja ihmettelee - vai. Riihimäen keskustassa on sitten lähes kaikki risteykset tasa-arvoisia. Voi myös yllättää ne, jotka eivät sitä tiedä.Stefa kirjoitti:Toinen on pori. Älkää menkö autolla keskustaan jos vain voitte välttää.
Lada lunastukseen (kait)
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Kyllä ammattikuskit yleensä ottaen ovat hyvinkin asiallisia liikenteessä. Itselläni ei viime vuosilta ainakaan ole mielessä suurempia moitteita.Nonnis kirjoitti:No justvesanen kirjoitti:Prkl noi kuorma autoilijat![]()
. Ei kun nyt kaikki joukolla vaatimaan kuorma-autonkuljettajien päitä vadille!
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kyllä noissa ammattikuskeissakin on tyyppejä joka lähtöön. Luulis kyllä ammattilaisilla olevan parasmahdollinen ajokokemus ja osaaminen, mutta ehkä virheitä tulee kun työt painaa ja hitsit. Tarttee meidän pikkuautoilijoidenkin tietty jollain tapaa huomioida noitten raskaiden kulkimien tarpeet, huomioida niiden hankalampi mäen nousu ja kaistan vaihdot, näin saadaan liikenne kulkemaan tasaisen mutkattomasti t: enskaR-J kirjoitti:Kyllä ammattikuskit yleensä ottaen ovat hyvinkin asiallisia liikenteessä. Itselläni ei viime vuosilta ainakaan ole mielessä suurempia moitteita.Nonnis kirjoitti:No justvesanen kirjoitti:Prkl noi kuorma autoilijat![]()
. Ei kun nyt kaikki joukolla vaatimaan kuorma-autonkuljettajien päitä vadille!


Joo siis tosiaan olisi mukavaa jos kevyt liikenne jotenkin sisäistäisi raskaan liikenteen tarpeet (muistakaa ettei Suomessa mikään toimis jos ei rahtiliikenne kulkis!).
- iso auto kiihtyy hitaammin, mutta kyllä se eteenpäin on menossa kummiskin, malttia
- se myös pysähtyy hitaammin! "älä jarruta jos taustapeilissä lukee scania", siis toisin sanoen jos perässänne ajaa kuorma-auto älkää tehkö turhan äkkinäisiä liikkeitä, vaan muistakaa hyvissä ajoin vilkku. Kuorma-autoissa ei pääsääntöisesti ole nastarenkaita.
- auto on leveämpi. kohtaamisessa kapealla tiellä henkilöautonkin olisi mentävä sinne tien reunaan, tosin tien oikeassa reunassahan pitäisi ajaa muutenkin! Ja jos se henkilöauto sitten tipahtaa ojaan, sen voi vielä sillä kuorma-autolla hinata, muttei toisinpäin
- auto ei pituutensa vuoksi käänny kuin henkiöauto. Huomioi tämä risteyksissä. Älä tuppaa sellaseen väliin ettei kuorma-auto pääse kääntymään jos tällä on etuajo-oikeus. Perä oikoo ja toisaalta peräylitys vie tilaa toiselta puolelta.
- älä turhaan kiillota risteyksiä, ylämäki ja jää ja pysähtyminen on toivoton yhdistelmä.
- älä ohita turhaan. Ohituskaistalla mennään periaatteesta ohi kuorma-autosta vaikka tämä ei mäkeen yhtään hyytyisikään. Sitten jäädään eteen hissuttelemaan 80:ä. Jos menet ohi, mene sitten pois alta!
- jos haluat itsellesi tuotavan tavaraa (erityisesti kauppiaat), hoida pihan hiekoitus! Ei ole kivaa hieroa autoa henkilöautojen välissä joka suuntaan kallistelevalla luistinradalla.
- vältä pujahtelua peruuttavan auton takaa.
- ja vielä yksi, älä pysäköi lastaussiltojen tms paikkojen eteen eikä niin että kulku niille estyy.
Toivottavasti kukaan ei loukkaantunut näistä, mutta tommosia nyt tulee mieleen.
- iso auto kiihtyy hitaammin, mutta kyllä se eteenpäin on menossa kummiskin, malttia

- se myös pysähtyy hitaammin! "älä jarruta jos taustapeilissä lukee scania", siis toisin sanoen jos perässänne ajaa kuorma-auto älkää tehkö turhan äkkinäisiä liikkeitä, vaan muistakaa hyvissä ajoin vilkku. Kuorma-autoissa ei pääsääntöisesti ole nastarenkaita.
- auto on leveämpi. kohtaamisessa kapealla tiellä henkilöautonkin olisi mentävä sinne tien reunaan, tosin tien oikeassa reunassahan pitäisi ajaa muutenkin! Ja jos se henkilöauto sitten tipahtaa ojaan, sen voi vielä sillä kuorma-autolla hinata, muttei toisinpäin

- auto ei pituutensa vuoksi käänny kuin henkiöauto. Huomioi tämä risteyksissä. Älä tuppaa sellaseen väliin ettei kuorma-auto pääse kääntymään jos tällä on etuajo-oikeus. Perä oikoo ja toisaalta peräylitys vie tilaa toiselta puolelta.
- älä turhaan kiillota risteyksiä, ylämäki ja jää ja pysähtyminen on toivoton yhdistelmä.
- älä ohita turhaan. Ohituskaistalla mennään periaatteesta ohi kuorma-autosta vaikka tämä ei mäkeen yhtään hyytyisikään. Sitten jäädään eteen hissuttelemaan 80:ä. Jos menet ohi, mene sitten pois alta!
- jos haluat itsellesi tuotavan tavaraa (erityisesti kauppiaat), hoida pihan hiekoitus! Ei ole kivaa hieroa autoa henkilöautojen välissä joka suuntaan kallistelevalla luistinradalla.
- vältä pujahtelua peruuttavan auton takaa.
- ja vielä yksi, älä pysäköi lastaussiltojen tms paikkojen eteen eikä niin että kulku niille estyy.
Toivottavasti kukaan ei loukkaantunut näistä, mutta tommosia nyt tulee mieleen.
Reippaina käymme rekkain alle 

- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
- iso auto kiihtyy hitaammin, mutta kyllä se eteenpäin on menossa kummiskin, malttia 
voi kyllä huomioida sen että se loppunopeus tulee rajoittumaan siihe alle 100 km/h
- se myös pysähtyy hitaammin! "älä jarruta jos taustapeilissä lukee scania", siis toisin sanoen jos perässänne ajaa kuorma-auto älkää tehkö turhan äkkinäisiä liikkeitä, vaan muistakaa hyvissä ajoin vilkku. Kuorma-autoissa ei pääsääntöisesti ole nastarenkaita.
rahtarit vois kans huomioida tän eikä tunkis ihan perään roikkumaan, jos ajonopeuskin on se suurin sallittu, ei sillä tavaralla niin kiire ole että tarttee ylinopeutta ajaa
- auto on leveämpi. kohtaamisessa kapealla tiellä henkilöautonkin olisi mentävä sinne tien reunaan, tosin tien oikeassa reunassahan pitäisi ajaa muutenkin! Ja jos se henkilöauto sitten tipahtaa ojaan, sen voi vielä sillä kuorma-autolla hinata, muttei toisinpäin
jep jep
- auto ei pituutensa vuoksi käänny kuin henkiöauto. Huomioi tämä risteyksissä. Älä tuppaa sellaseen väliin ettei kuorma-auto pääse kääntymään jos tällä on etuajo-oikeus. Perä oikoo ja toisaalta peräylitys vie tilaa toiselta puolelta.
usein tällaisiin paikkoihin on varauduttu esim pysätys viivoilla (valoristeyksissä) mutta usein porukka ajaa ihan risteykseen saakka ja siinä sit koko jono peruuttamaan kun kuorma tai linja-auto haluaa kääntyä
- älä turhaan kiillota risteyksiä, ylämäki ja jää ja pysähtyminen on toivoton yhdistelmä.
toi kiillotetun tien haitta koskettaa ihan ladistiakin
- älä ohita turhaan. Ohituskaistalla mennään periaatteesta ohi kuorma-autosta vaikka tämä ei mäkeen yhtään hyytyisikään. Sitten jäädään eteen hissuttelemaan 80:ä. Jos menet ohi, mene sitten pois alta!
ite ajoin toisen rekan imussa motarilla, muistaen hyvän turvavälin, niin takana tuleva rekka kuski halus välttämättä nylkätä ohi ja tunkea siihen eteen
ei tässäkään järkeä!! Ladaa pidetään nähtävästi kans tällaisena hitaana rahtibiilinä kun sitä ohitellaan samoin perustein, sitten moottoritie ajo on todella tökkivää, jos mennään ohi niin reilusti ohi ja jatketaan matkan tekoa samalla nopeudella kuin perästä tullessakin!!! oli edessä sitten Lada tai rekka
- jos haluat itsellesi tuotavan tavaraa (erityisesti kauppiaat), hoida pihan hiekoitus! Ei ole kivaa hieroa autoa henkilöautojen välissä joka suuntaan kallistelevalla luistinradalla.
mistä muuten saa edullisesti hiekoitushiekkaa?
- vältä pujahtelua peruuttavan auton takaa.
- ja vielä yksi, älä pysäköi lastaussiltojen tms paikkojen eteen eikä niin että kulku niille estyy.
nämä pitäis olla ihan ittestään selvyyksiä

voi kyllä huomioida sen että se loppunopeus tulee rajoittumaan siihe alle 100 km/h
- se myös pysähtyy hitaammin! "älä jarruta jos taustapeilissä lukee scania", siis toisin sanoen jos perässänne ajaa kuorma-auto älkää tehkö turhan äkkinäisiä liikkeitä, vaan muistakaa hyvissä ajoin vilkku. Kuorma-autoissa ei pääsääntöisesti ole nastarenkaita.
rahtarit vois kans huomioida tän eikä tunkis ihan perään roikkumaan, jos ajonopeuskin on se suurin sallittu, ei sillä tavaralla niin kiire ole että tarttee ylinopeutta ajaa
- auto on leveämpi. kohtaamisessa kapealla tiellä henkilöautonkin olisi mentävä sinne tien reunaan, tosin tien oikeassa reunassahan pitäisi ajaa muutenkin! Ja jos se henkilöauto sitten tipahtaa ojaan, sen voi vielä sillä kuorma-autolla hinata, muttei toisinpäin

jep jep
- auto ei pituutensa vuoksi käänny kuin henkiöauto. Huomioi tämä risteyksissä. Älä tuppaa sellaseen väliin ettei kuorma-auto pääse kääntymään jos tällä on etuajo-oikeus. Perä oikoo ja toisaalta peräylitys vie tilaa toiselta puolelta.
usein tällaisiin paikkoihin on varauduttu esim pysätys viivoilla (valoristeyksissä) mutta usein porukka ajaa ihan risteykseen saakka ja siinä sit koko jono peruuttamaan kun kuorma tai linja-auto haluaa kääntyä
- älä turhaan kiillota risteyksiä, ylämäki ja jää ja pysähtyminen on toivoton yhdistelmä.
toi kiillotetun tien haitta koskettaa ihan ladistiakin
- älä ohita turhaan. Ohituskaistalla mennään periaatteesta ohi kuorma-autosta vaikka tämä ei mäkeen yhtään hyytyisikään. Sitten jäädään eteen hissuttelemaan 80:ä. Jos menet ohi, mene sitten pois alta!
ite ajoin toisen rekan imussa motarilla, muistaen hyvän turvavälin, niin takana tuleva rekka kuski halus välttämättä nylkätä ohi ja tunkea siihen eteen

- jos haluat itsellesi tuotavan tavaraa (erityisesti kauppiaat), hoida pihan hiekoitus! Ei ole kivaa hieroa autoa henkilöautojen välissä joka suuntaan kallistelevalla luistinradalla.
mistä muuten saa edullisesti hiekoitushiekkaa?
- vältä pujahtelua peruuttavan auton takaa.
- ja vielä yksi, älä pysäköi lastaussiltojen tms paikkojen eteen eikä niin että kulku niille estyy.
nämä pitäis olla ihan ittestään selvyyksiä

- Hellraiser
- Viestit: 381
- Liittynyt: 12.11.2004 7:13
- Paikkakunta: Kuusankoski
- Viesti:
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mä ymmärrän ton niin ettei suditella tien pintaa risteyksissä tahallaan siten että pinnasta tulee hiekaton ja tasainen peili pintaHellraiser kirjoitti:- älä turhaan kiillota risteyksiä, ylämäki ja jää ja pysähtyminen on toivoton yhdistelmä.
Niinno minä kyllä kiillotan ladaani mut en kyl koskaa kenenkää nähny kiillottavan risteyksiä, edes ladailijoiden...
Mitä lie sillä kiillottamisella tarkoittanetkin-nietponimai

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Tuota tapahtuu kyllä ihan vahingossakin. Tai no kai se on asenne juttu, mutta on se aikas hankalaa lähtee liikkeelle sutimatta jos risteyksessä joutuu lähtemään mäkeen.Lada-Jussi kirjoitti:mä ymmärrän ton niin ettei suditella tien pintaa risteyksissä tahallaan siten että pinnasta tulee hiekaton ja tasainen peili pintaHellraiser kirjoitti:- älä turhaan kiillota risteyksiä, ylämäki ja jää ja pysähtyminen on toivoton yhdistelmä.
Niinno minä kyllä kiillotan ladaani mut en kyl koskaa kenenkää nähny kiillottavan risteyksiä, edes ladailijoiden...
Mitä lie sillä kiillottamisella tarkoittanetkin-nietponimai
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Joo ja ihan aiheeseen palatakseni
Niin siis tota ilmottaak poliisit sit joskus ku ne on saanu selvitettyä tapauksen? Vai pitääks niit käyä hoputtaas? Tai jotain...

Niin siis tota ilmottaak poliisit sit joskus ku ne on saanu selvitettyä tapauksen? Vai pitääks niit käyä hoputtaas? Tai jotain...
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Siis ilmottaako poliisit jos vastapuoli on syyllinen? Kait jollain on kokemusta, ku ei oo poliiseista kuulunut mitään yli kahteen viikkoon...dJONY kirjoitti: Niin siis tota ilmottaak poliisit sit joskus ku ne on saanu selvitettyä tapauksen? Vai pitääks niit käyä hoputtaas? Tai jotain...
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Kerran sattui mullekkin ja vastapuoli kiisti syyllisyytensä. Kävin vakuutusyhtiöön tekemässä kuitenkin vahinkoilmoituksen. Vastapuolella oli vakuutus samassa yhtiössä, joten kovistelivat häntäkin tekemään ilmoituksen. Meni viikko ja vakuutusyhtiöltä tuli päätös mulle maksettavasta korvauksesta. Meni viikko ja rahat tuli tilille. Sitte meni viikkoja ja soittivat poliisi asemalta ja kysyivät vaateita vastapuoleta, kerroin saaneeni korvaukset vakuutusyhtiöltä ja asia oli sitten sitä myötä selvä.dJONY kirjoitti:Siis ilmottaako poliisit jos vastapuoli on syyllinen? Kait jollain on kokemusta, ku ei oo poliiseista kuulunut mitään yli kahteen viikkoon...dJONY kirjoitti: Niin siis tota ilmottaak poliisit sit joskus ku ne on saanu selvitettyä tapauksen? Vai pitääks niit käyä hoputtaas? Tai jotain...
Tosin tapaukseni oli ihan selvä juttu, vasta puoli ajoi kolmion takaa eteen ja tapauksella oli silmin näkijöitäkin. Pointi on se että voip kestää se poliisi tutkinta, vakuutusyhtiöt ovat nopeampia...
,_,/ukka
Autoton on huoleton