Tehdaskunnostettu moottori
Tehdaskunnostettu moottori
Minulla on Lada 1200L, johon olisi tarkoitus vaihtaa "uusi" tehdaskunnostettu moottori.. Vaihtoehtoina olisivat 1200, 1500, 1600 kuutioiset moottorit. Isommat moottorit ovat tietenkin jonkun verran kalliimpia.. Mitä mieltä olette, olisiko kannattavaa vaihtaa samantien isompi moottori..? Miten ois 1500..? Onko siitä loppuenlopuksi niin suurta hyötyä että se kannattaisi? Vai olisiko parempi tyytyä alkuperäisen kokoiseen 1200 kuutioiseen moottoriin..?
Onhan isompi kone aina mukavampi ajaa, kun voimaa on tarjolla enemmän. Ylläpitokustannukset tietysti hiukan nousevat isomman moottorin myötä, esim. vakuutusmaksujen suhteen. Perushuollot on edullisia kaikkiin moottorikokoihin ja kulutuskin on kaikissa samaa luokkaa (eli vähintäänkin riittävä
). Minkälaista hintaa pyytävät muuten noista tehdaskunnostetuista moottoreista? Myyvätkö pelkkiä koneita vai tuleeko mukana apulaitteita?

R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Totta, totta. Noille tehdasuusille/kunnostetuille moottoreille annettaneen kuitenkin jonkinlainen takuu. Sitähän ei käytetylle saa; ei vaik ois miten vähän ajettu tahansa.nivailija kirjoitti:Minun mielestäni nuo hinnat ovat TODELLA korkeat. Tuolla rahalla saat jo monta Ladaa ja vähintään yhdessä on nappikunnossa oleva moottori.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
No ei nuo hinnat nyt mitään järjettömiä ole, kyllä se tulee maksamaan vaikka itse täydellisen koneremontin tekisi. Jollei ole töissä koneistamolla/ole hyvää kaveria jonkun koneistajan/koneistamon kanssa. Siis että kone porataan ylikokoon, uudet männät, laakerit, öljypumppu, jakopää, nokka-akseli, venttiilit jne. Eikös nuo Tammer-Dieselin vaihtokoneet pitäisi olla ihan kunnolla rempattu, ettei mitään raggariremonttia?
Mun mielestä kannattaa kyllä ottaa suosiolla isompi kone 1200:sen tilalle, kokemusta on 1200, 1500 ja 1600-koneista. Kyllä tuo 1200:lla oli tuskaa ajella varsinkin maantiellä isompiin verrattuna...
Mun mielestä kannattaa kyllä ottaa suosiolla isompi kone 1200:sen tilalle, kokemusta on 1200, 1500 ja 1600-koneista. Kyllä tuo 1200:lla oli tuskaa ajella varsinkin maantiellä isompiin verrattuna...
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Hmm, eikös moottori nyt ole kuitenkin viimeinen juttu joka Ladassa hajoaa, kun ensmäsenä listalla on ruostuva kori ja rikki menevät sähkölaitteet ja kaikki mahdolliset apulaitteet ja vasta sitten päästään moottoriongelmiin jotka nekin johtuvat apulaitteiden pettämisestä tai edellisten omistajien huolenpidon puutteesta?
Kannattaisiko vaan investoida vaikkapa romutettuun ladaan ja tehdä moottorinvaihto. Esimerkiks Turun satamassa olis edelleen kolaroitu 1500s axteekki jota on ajettu tosi vähän ja kaikki paitsi etukulma on täysin ehjänä. Ja se ois siis ilmanen, kunhan vie pois.
Kannattaisiko vaan investoida vaikkapa romutettuun ladaan ja tehdä moottorinvaihto. Esimerkiks Turun satamassa olis edelleen kolaroitu 1500s axteekki jota on ajettu tosi vähän ja kaikki paitsi etukulma on täysin ehjänä. Ja se ois siis ilmanen, kunhan vie pois.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Meneekö siis vaikka 1600 motti 1200L:ään ihan heittämällä? Kiinnikkeet on ilmeisesti samat. Mites esim. ruisku 1700i. Menisikö sellainen heittämällä Nivaan, kun saahan niitä 1700i moottorilla varustettuna tänä päivänäkin. Käykö siis vanhaan korimalliin uuden "face-liftin" moottori, tai vaikka kanttilamppuisen 1700i... 

Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.