kaasuttimen hilu
kaasuttimen hilu
Mikä mahtaa olla license solex kaasuttimessa, rungon ja kannen välissä sijaitseva, kumpaankin kurkkuun haarautuva pilli? Ihmettelen vaan, kuuluuko sen työntää myös kakkoskurkkuun bensaa, vaikkei läppä ole vielä edes auki. Autona siis 1300s. Luulisi menevän paljon bensaa hukkaan jos työntää turhaan läpän päälle bensaa.
Re: kaasuttimen hilu
Se on kiihdytyspumpun purkaussuutin.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: kaasuttimen hilu
Okei, kiitos vastauksesta. Ajattelin varahilulla kokeilla, miten paljon vaikuttaa jos sen tukkii/kääntää mutkalle niin, ettei kakkoskurkkuun pääse bensaa. Luulisi vaikuttavan kulutukseen, jos se turhan työntää bensaa kakkoskurkkuunkin kun hieman kaasua painaa. Vai olisiko järkevämpää säätää kiihdytyspumppua niin, että se alkaa toimimaan, kun kaasua on painettu sen verran että toinenkin kurkku on aukeamassa?
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 9.12.2014 7:58
- Paikkakunta: Itäinen Pohjoinen
Re: kaasuttimen hilu
No voithan aina kokeilla mitä vaikutusta tuolla kiihdytyspumpun purkaussuuttimen 2-kurkun haaran tukkimisella on. Todennäköisesti saat aikaan vaan sen, että kiihdyttäessä kakkoskurkun auetessa alkaa vaan booaamaan ja kiihtyminen lakkaa. Polttoaineenkulutus voi jopa lisääntyä. Kyllä se polttoaineen kulutuksen säästö tulee hakea muualta, esim. ajotavasta.
Älä nyt suutu - kuulut sarjaan "korjaajia", jotka kuvittelevat hallitsevansa tekniikan ja keksivänsä sekä kehittävänsä pajavasarasta avaruusraketin viistämällä vasaran toiseenkin päähän terävän pään, johon porataan reikä. Sitten näitä "korjaajien" tekemiä patentteja yritetään täällä näkemättä ratkoa ja moni esim. kaasutinmalli saa turhanpäiten kakan laitteen maineen kun niitä on yritetty sepittää "paremmiksi" kuin ne tehtaan jäljiltä ovat. Onkohan kenellekään "korjaajalle" luiskahtanut mieleen epäsuhta oman ja tehtaan suunnittelijan kokemuksesta tai asiantuntemuksesta taikka vaikka koulutuksesta, puhumattakaan taustaorganisaatiosta. Ei tee "Essonbaarin korkeakoulu" vielä kenestäkään Lada tehtaan insinöörin vertaista asiantuntijaa.
Anteeksi avautumiseni - turhauttaa vaan jälkeenpäin kun aletaan sitten perata ongelmaa joka on syntynyt väärin "korjaamalla".
Älä nyt suutu - kuulut sarjaan "korjaajia", jotka kuvittelevat hallitsevansa tekniikan ja keksivänsä sekä kehittävänsä pajavasarasta avaruusraketin viistämällä vasaran toiseenkin päähän terävän pään, johon porataan reikä. Sitten näitä "korjaajien" tekemiä patentteja yritetään täällä näkemättä ratkoa ja moni esim. kaasutinmalli saa turhanpäiten kakan laitteen maineen kun niitä on yritetty sepittää "paremmiksi" kuin ne tehtaan jäljiltä ovat. Onkohan kenellekään "korjaajalle" luiskahtanut mieleen epäsuhta oman ja tehtaan suunnittelijan kokemuksesta tai asiantuntemuksesta taikka vaikka koulutuksesta, puhumattakaan taustaorganisaatiosta. Ei tee "Essonbaarin korkeakoulu" vielä kenestäkään Lada tehtaan insinöörin vertaista asiantuntijaa.
Anteeksi avautumiseni - turhauttaa vaan jälkeenpäin kun aletaan sitten perata ongelmaa joka on syntynyt väärin "korjaamalla".
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
Re: kaasuttimen hilu
Sinun mielestäsi sillä on siis syvempikin merktys, kun se työntää bensaa kiinni olevan läpän päälle? Ja eiköhän sitä ja itse kukin tehdä autolleen, Ladalleen, ja pajavasaralleen mitä haluaa.
Re: kaasuttimen hilu
No eihän siinä sitten ole muuta vaihtoehtoa, kuin ottaa se pois käytöstä......Kerro sitten, että miten kulutus tippui.....Ja kuinka toiminta parani muutenkin
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: kaasuttimen hilu
Juuri näin, muutenkin kyseisiin kommentteihin kannattaa suhtautua varauksella, tosin ei se kaasuläppä niin kiinni ole etteikö se bensa sieltä hyötykäyttöön tulis, muistaakseni joissain Solexin korjaussarjoissa olis kiihdytyspumpun suutinta ollut vain yhdellä putkella?ladistisavosta kirjoitti:Sinun mielestäsi sillä on siis syvempikin merktys, kun se työntää bensaa kiinni olevan läpän päälle? Ja eiköhän sitä ja itse kukin tehdä autolleen, Ladalleen, ja pajavasaralleen mitä haluaa.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.