Kierroslukumittari

Nelivetoiset Lada Niva ja 4x4 mallisto
tapanih

Kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja tapanih »

-96 Niva 1700i:n (GM:n yksipisteruisku) kierroslukumittari häiriköi. Välillä lyö tappiin oikealle ääriasentoon, välillä toimii.
Onko jollekulle tuttu juttu?
tapanih

Re: Kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja tapanih »

Aikani haeskelin vikkaa, ja kyllä se paikallistui kaikista maadotusvinkeistä huolimatta kiekkamittarin omalle painopiirilevylle. Vaikka komponentit ovat länsimaisia ja valmistusmaa Unkari ja kytkentä 555-ajastinpiirillä toteutettu, en yli viidenkymmenen vuoden elektroniikka-alan kokemuksesta huolimatta tai siitä johtuen löytänyt (vielä) varsinaista vikaa.
Sinni petti, ja tilasin pienellä riskillä hajottamolta 2000-vuosikerran Samaran mittariston ja vaihdoin siitä piirilevyn (vaikka se hiukka erilainen kytkennältään olikin) ja hurraa... alko pellaamaan.
Avatar
jta
Viestit: 4431
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja jta »

Näin yleisestä mielenkiinnosta elektroniikkaa kohtaan niin ei sulla sattuisi kuvia oleen tuosta vaihdosta?
tapanih

Re: Kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja tapanih »

Miksei siitä kuviakin sais, mutta tarvinneeko. Se vaihdettu piirilevy on mittariston nurjalla puolella kierroslukumittarin kohdalla mustan vinokulmiomuovikotelon sisällä. Kotelon ruuvit nurkista irti, sitten piirilevyssä on vielä sen alla kaks ruuvia, ja piirilevy irtoaa ilman kolvausta. Kokoaminen tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä.
Luulisin, että kärjettömällä sytytyksellä varustettujen piirilevyt ovat vaihtokelpoisia, jos sopivat fyysisesti paikoilleen.
Avatar
jta
Viestit: 4431
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja jta »

Aivan juu. Ajattelin ensin että olit joutunut tekeen erikoisempia muokkauksia kun puhuit erilaisesta kytkennästä niin sillä kuvia kyselin.
Vastaa Viestiin