Eihän se jää pysyväksi eihän????
Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
se on ihan ammattimaisesti tehty, ajaahan jotkut ihan ilman jarrujakin, parempi toi onNonnis kirjoitti:Se jarruputkipatentti oli kuulemma aika killeri![]()
Eihän se jää pysyväksi eihän????
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
samara projektit on jäissä pahasti, kaasutin peli on jo jäätynyt niin että akku oli tyhjä. Tarvii kai laittaa siihen vielä talvikumit että saa vara-auton, ohan siinä kuitenkin leimaa vielä jäljellä. Ruiskun kanssa saa odottaa vielä että edellinen omistaja maksaa veronsa, mut eiköhän se maksa, muutoin lähtee nopean toiminnan Lada-ryhmä liikkeelle
on siinä ruiskussa muutenkin onkelmaa. Uusi jarruletku ei lopeta vuotamistaan ihan kiristämällä. Katkenneen putken takia laadittu liitos ei kylllä vuoda, mutta uusi hieno letku sitten vuotaakin. olisko prikka jäänyt välistä tai onko väärinpäin tai jotain....
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mä olen tota tossa pihassa naamairvessä kiristänyt ja edelleen vuotaaNonnis kirjoitti:^Mulla uusittu jarruletku vuosi sedanissa huonosti kiristetyn liitoksen takia, siitä jäi ekalla yrityksellä leima.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Ei tainnu mennä jengoilleen sitten... eli homma meni uusiksi sulla.
Jos putki/letkuliitos vuotaa yhä tolkuttoman kiristyksen jälkeen, on se mennyt siis väärille jengoille.
Näissä jarruremonteissa kannattaa muistaa yksi nyrkkisääntö. Kun uusia putki/letku liitäntöjä tehdään, niin putken kiristyskappale aina kierretään letkuun SORMILLA. Jos ei lähde kiertymään kiinni sormilla, ei ole silloin oikeilla jengoilla.
Uuden liitoksen pitää mennä sormin kiertämällä jonkin verran kiinni. Lisäksi muistettavaa on se, että ensin putken kiristysholkki vedetään putkea pitkin hieman taaksepäin ja sovitetaan putken päätä letkuun sopivaksi. Sitten työnnetään holkki huulille siten, että putki pyritään pitämään kohdallaan letkun sisällä ja työnnetään holkki jengoille ja aletaan kiristää sormin pyörittämällä jengoille.
Sittenkun ei enää muutaman kierroksen jälkeen kiristy enempää sormilla, niin sitten vasta aletaan kiristää työkalulla. Eikä sittenkään PERKELEEN kireelle, koska silloin rikkoo putken pään ja taas vuotaa.
Eli kiristetään ensin silleen sopivan tiukaksi mahd lyhyellä avaimella (ettei tule liikaa vääntövoimaa) ja kokeillaan pitääkö liitos. Jos pitää niin hyvä, jollei niin kiristetään aina pikkuisen kerrallaan lisää, kunnes ei enää vuoda.
Eli jos Jussilla liitos vuotaa yhä, on se joko väärillä jengoilla tai kiristetty ensin heti liian tiukaksi. Molemmissa tapauksissa suosittelen uutta letkua ja putkea ja hieman varovaisempaa kiristystä aluksi.
Jos putki/letkuliitos vuotaa yhä tolkuttoman kiristyksen jälkeen, on se mennyt siis väärille jengoille.
Näissä jarruremonteissa kannattaa muistaa yksi nyrkkisääntö. Kun uusia putki/letku liitäntöjä tehdään, niin putken kiristyskappale aina kierretään letkuun SORMILLA. Jos ei lähde kiertymään kiinni sormilla, ei ole silloin oikeilla jengoilla.
Uuden liitoksen pitää mennä sormin kiertämällä jonkin verran kiinni. Lisäksi muistettavaa on se, että ensin putken kiristysholkki vedetään putkea pitkin hieman taaksepäin ja sovitetaan putken päätä letkuun sopivaksi. Sitten työnnetään holkki huulille siten, että putki pyritään pitämään kohdallaan letkun sisällä ja työnnetään holkki jengoille ja aletaan kiristää sormin pyörittämällä jengoille.
Sittenkun ei enää muutaman kierroksen jälkeen kiristy enempää sormilla, niin sitten vasta aletaan kiristää työkalulla. Eikä sittenkään PERKELEEN kireelle, koska silloin rikkoo putken pään ja taas vuotaa.
Eli kiristetään ensin silleen sopivan tiukaksi mahd lyhyellä avaimella (ettei tule liikaa vääntövoimaa) ja kokeillaan pitääkö liitos. Jos pitää niin hyvä, jollei niin kiristetään aina pikkuisen kerrallaan lisää, kunnes ei enää vuoda.
Eli jos Jussilla liitos vuotaa yhä, on se joko väärillä jengoilla tai kiristetty ensin heti liian tiukaksi. Molemmissa tapauksissa suosittelen uutta letkua ja putkea ja hieman varovaisempaa kiristystä aluksi.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kääk
siinähän menee sitten satulakin uusiksi, koska se on se satulan puoleinen pää, luulis että ne jengat menee ekana siitä jarrusatulasta ennen kuin letkusta, prkl. yleensä mä kiristän kaiken aina liian huolimattomasti, mutta nyt sitten tulikin liikaa voimaa 
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tämä on käynyt kyllä useasti mielessä, on tossa 6 vuotta vanhemmassa kaasaripelissä paljon vähempi ruostevaurioitakin. ton uudemman verhoiluilla saisi sen akkuhapon katkunkin häipymään tosta vanhasta.jasu35 kirjoitti:pidä vaan jussi se kaasari samara liikenteessä ja pilko se ruisku osiks niin pääset paljon vähemmällä.![]()
![]()
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tänään sit läimäsin vanhaankin sammyyn talvipyörät alle, tarttee kai ajella sillä. paljon parempi käyntiäänikin tossa vanhemmassa on, tosin ruisku käy tasaisemmin, kaasutin pelin kanssa saa touhuta ryypyn kanssa ja jatkuvasti tuntuu käristävän bensaa ihan tulvaksi saakka.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Joo muistelen kanssa kun mulla oli kaasari-samara, niin se vaati ryyppyä talvella tosi pitkään, ennen kuin kone kävi tasaisesti ilman sitä. Kyllä mä ainakin tykkään tosta ruiskusta, ei ole kyllä kaasaria yhtään ikävä.Lada-Jussi kirjoitti:tänään sit läimäsin vanhaankin sammyyn talvipyörät alle, tarttee kai ajella sillä. paljon parempi käyntiäänikin tossa vanhemmassa on, tosin ruisku käy tasaisemmin, kaasutin pelin kanssa saa touhuta ryypyn kanssa ja jatkuvasti tuntuu käristävän bensaa ihan tulvaksi saakka.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
toi ei käy oikein tasaisesti ryypylläkään, välillä meinaa rikastaa liikaa ja välillä liian vähän, koko ajan pitää säätää ainakin jos haluaa sen pysyvän tyhjäkäynnillä.samarai kirjoitti:Joo muistelen kanssa kun mulla oli kaasari-samara, niin se vaati ryyppyä talvella tosi pitkään, ennen kuin kone kävi tasaisesti ilman sitä. Kyllä mä ainakin tykkään tosta ruiskusta, ei ole kyllä kaasaria yhtään ikävä.Lada-Jussi kirjoitti:tänään sit läimäsin vanhaankin sammyyn talvipyörät alle, tarttee kai ajella sillä. paljon parempi käyntiäänikin tossa vanhemmassa on, tosin ruisku käy tasaisemmin, kaasutin pelin kanssa saa touhuta ryypyn kanssa ja jatkuvasti tuntuu käristävän bensaa ihan tulvaksi saakka.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
olen nyt tolla kaasari samaralla työmatkaa ajellut ja innostuin oikein laittamaan autoa kuntoon. Irroitin jo kesän jälkeen turhana notkuneen opetuspolkimen pois ja vaihdoin jarruvalon katkaisijan uuteen toimivaan, on tuolla pk-seudulla riskiä ajella ilman jarruvaloja. lisäksi vaihdoin ilmansuodattimen siihenkin, ainakin linnun kulutuksen sai putoamaan uudella suodattimella, katotaas miten samarassa.
pari vikaa jäi vielä vähän vaiheeseen, tiedon puutteessa. bensamittari ei näytä kuin täyttä tai tyhjää ei siltä väliltä mitään, takaoven lukko on löystynyt ja sille ei tahdo kiristettynä löytyä oikeaa asento että ovi toimisi normaalisti, äänimerkki ei toimi.
tarvii kai alkaa selaa venäjänkielistä ohjekirjaa tai Lada cd-romppua, mutta uutta inspistä odotessa voin kuunnella muidenkin käyttäjien vinkkejä ja kommentteja!! eiköhän tän vuoden tallikeikat ole tehty
pari vikaa jäi vielä vähän vaiheeseen, tiedon puutteessa. bensamittari ei näytä kuin täyttä tai tyhjää ei siltä väliltä mitään, takaoven lukko on löystynyt ja sille ei tahdo kiristettynä löytyä oikeaa asento että ovi toimisi normaalisti, äänimerkki ei toimi.
tarvii kai alkaa selaa venäjänkielistä ohjekirjaa tai Lada cd-romppua, mutta uutta inspistä odotessa voin kuunnella muidenkin käyttäjien vinkkejä ja kommentteja!! eiköhän tän vuoden tallikeikat ole tehty
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
nyt olen parin tankillisen verran testannut 1,3 kaasutin samaran kulutusta. lukemiksi sain 7,6 ja 8,4 litraa/100 km keskimäärin siis 8 litraa. Linnulla vastaavassa ajossa keskimäärin 8,7 litraa/100 km (neljä mittausta) Samaralla on tosin pidetty jopa lujempaa moottoritie nopeutta.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)