Katti on purettu ja tyhjennetty. Täällä Niva kulkee taas kuten pitää.
Kuvassa katin sisukset, moottorin puoli vasemmalla. Jäljempi kenno oli etuosastaan hyvin tukossa. Ensimmäinen puolisko on ilmeisesti jo jonkin aikaa tärissyt ja jauhaantunut tukkien jäljemmän. Nyt kauppareissulla (n. 10km) ei ainakaan vikavalo syttynyt.
Kannataa mitata päästöt ja saataat yllättyä. Jotkut ruiskuladat alittavat päästörajat (siis ne mitä katsastukseen mitataan) kuumalla moottorilla ilman katalysaattoriakin, eli siis tyjillä kuorilla.
^Tuon ikäisessä katalysaattorin itsetesti ei tule menemään läpi tyhjällä katilla (kakkoslambda näkee happea pakokaasussa), odotettavissa P0422 jonkin ajan kuluttua, vaikka putken päästä päästöt olisivatkin ok.
Sometimes is never quite enough 11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Hyvin voi välillä nollata koodin.. ei vaikutusta ajossa. kohta kokeilen Millaiset arvot on puhtaudessa...En varmasti laita kattia jos arvot vähäkään kohdillaan..
Se koodi vain tulee aikanaan jos katti ei toimi kunnolla tai puuttuu kokonaan. Ruisku yrittää ajaa testiä tiettyjen olosuhteiden (lämpö, kuormitus, kierrosnopeus...) täyttyessä ja kun testi epäonnistuu tarpeeksi monta kertaa, syntyy vikakoodi ja vikavalo syttyy. Näin siis Euro3 tasosta ylöspäin, eli 2001 ->
Sometimes is never quite enough 11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
mush kirjoitti:Se koodi vain tulee aikanaan jos katti ei toimi kunnolla tai puuttuu kokonaan. Ruisku yrittää ajaa testiä tiettyjen olosuhteiden (lämpö, kuormitus, kierrosnopeus...) täyttyessä ja kun testi epäonnistuu tarpeeksi monta kertaa, syntyy vikakoodi ja vikavalo syttyy. Näin siis Euro3 tasosta ylöspäin, eli 2001 ->
Kyllä. Tämä vaihtelee meidän ajeluilla siinä 50-100 km haarukassa nyt kun katti on suolistettu. Välillä reipasta ajoa Hankotiellä, välillä kauppareissujen köröttelyä. Helppohan tuo on testerillä tai akusta nollata. 350e maksais halvin uus orkkiskatti mitä puolen tunnin googlailulla euroopan markkinoilta löysin. Onko tämä kallis?