Ajamaan lähin ja totesin että jarrut toimii, mutta poljin ottaa vasta pohjassa vastaan. Tähän on vaihdettu jarrupaineensäädin ja joitain jarruputkia ja tämän jälkeen jarrut on menny tälläseks. Varmaan jarrupaineen säätimen säädöllä ja ilmauksella pitäisi ruveta toimimaan. Reilun kilometri bensa-asemalle ja tällä matkalla huomasin että nopeusmittari ei toimi. Bensaa tankkiin ja huomasin että osa bensasta tuli suoraan maahan. Tankin täyttöletku on hajonnut ja sitä on yritetty korjata jeesusteipillä, jollain kumisuikaleella ja viidellä klemmarilla. Tämä menee vaihtoon kanssa. Check in valo tässä paloi, mutta se sammui sitten loppumatkasta.
Kytkin on kyll ihan lopussa, ylämäissä nelosvaihteella 80 vaihdissa se alkoi luistamaan ja mukava kytkimen käry tuli kabiiniin sisään. Sen vaihto-operaatio on käynnissä tallilla, mutta yksi mutteri joka pitää lootan koneessa kiinni, on jumiutunut niin tiukkaan että sitä ei meinaa auki saada. Muuten auto kyllä kulki ihan mukavasti eteenpäin, hiljaista kyytiä kun tottunut vähän meluisempaan. Termostaatti varmaan pitää vaihtaa kanssa kun lämmöt on aivan liian alhaalla ja kabiniin ei puhalla lämmintä. Ja joku vika on jossain kun vaihdetta vaihtaa isompaan niin juuri tällöin kierrokset nousevat hetkellisesti ylöspäin johonkin 4500rpm kohille.
Pari kertaa joutui pysähtymään ja katsomaan onko öljyä koneessa, sitä tuli sitten lisäiltyä joka kerta lisää. Kotiin kuitenkin pääsin ja pesin painepesurilla koko konehuoneen ja tämän jälkeen ajoin auton talliin.
Että juu, pientä huollon puutetta ja eiköhän tästä ihan hyvä käyttöauto tule. Vikakoodeja en päässyt vielä lukemaan kun ei ollut vielä silloin mittaria. Nyt on mittari, mutta tässä ei ole OBD2 niin se aiheuttaa myös omia toimenpiteitä. Ebaysta löytyi sopivan näköinen liitin joka muuttaa obd2 tuohon sopivaksi. Pitää sitten katso kuinka se oikeasti sopii kun saan adapterin käsiin. Ja kun auto saatu toimimaan ja sitä rataa niin meinasin maalipinnan uusia kun sekään ei nyt ihan missään parhaimmassa kunnossa ole. Ruostetta ei juuri ole yhtään, sen takia tämä tulikin ostettua. Pitää kuitenkin ennen ajoa tehdä kunno ruostesuojaukset pohjaan.
Ja kaikki 110 neuvot tulee tarpeen, jonkun verran on tullut täältä jo luettua vanhoja juttuja. Eipä oo vielä koskaan itselläni ollut ruiskuautoa niin tästä on hyvä aloittaa jo perehdytys, kun tulevaisuudessa todennäköisesti kaasutin autot häviää kokonaan




