samaran jarruputken vaihto

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

samaran jarruputken vaihto

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Aloin tossa vaihtamaan telomaani jarruputkea ja kierteiltä mennyttä letkuakin. puoli on siis oikea etu ja auto oli siis Samara 1,5i -95.

ihme vänkyrässä se putki sinne lykätty kiertää kaikki ohjauksen hammastangot ja muuta, ei sitä rikkomatta sieltä pois saa.

mitenkäs takaisin, ajattelin käyttää vaihtoehtoista reittiä koska putki pitää kuitenkin ite taivutella. tilaa näyttäis olevan suorempiin vetoihinkin ja siitä ei kai mitään ongelmaa tule?? muussa tapauksessa täytyy purkaa ohjaus systeemit ja paljon muuta??

mites letku sitten, aikaisemmin vaihdettu letku jäi vuotamaan jarrusylinterin päästä ja täällä veikattiin että meni kierteet.
- letkun kierteet näytti ehjiltä -> menikö kierteet sitten jarrusatulasta?
- letkun ja satulan väliin jäänyt kupariprikka näytti aika vänkyrältä -> kiristetty liikaa?

pitäiskö nyt sitten vielä vaihtaa jarrusatula ja se prikka uuteen että alkaa toimimaan?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Ei kai siinä jarruputken vedossa oo muuta ku käyttää maalaisjärkeä. Ja pistää kiinni muualtakin kuin päistä. Ei liian tiukkia mutkia, ei liian lähelle konetta/pakoputkea yms. yms.
Jos jarrusatula on alumiinia, niin kai ne kierteet siitä helpommin menee kuin teräksiestä letkun päästä? Paha sanoa näkemättä.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Älä nyt LJ pahastu, mutta tässä on sanottava, että VIKA on ratin ja penkin välisessä "tiivisteessä" :twisted: Miten sä olet yleensä pystynyt "ryssimään" noi simppelin homman :?

Tarkista nyt kierre sieltä jarrusatulastakin. (ja ettei ole satulan korvasta halki).
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samarai kirjoitti:Älä nyt LJ pahastu, mutta tässä on sanottava, että VIKA on ratin ja penkin välisessä "tiivisteessä" :twisted: Miten sä olet yleensä pystynyt "ryssimään" noi simppelin homman :?

Tarkista nyt kierre sieltä jarrusatulastakin. (ja ettei ole satulan korvasta halki).
joo ei parane pahastu, vaikka vois todeta että vaikka olenkin tyhmä ei sitä minulle itselle tarvitse tulla kertomaan :lol: tossa hommassa tuli kyllä tehty oikein urakalla kaikki virheitä, siksi menee putkikin uusiksi.

millähän ton kierteen nyt sitten tarkastaa se on taas eri juttu, tarvii taskulampulla tiirailla sinne koloon.... ei se kyllä mitenkään tohjona ole koko jarrusatula.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada ukko
Viestit: 129
Liittynyt: 26.6.2004 9:00
Paikkakunta: Urjala

Re: samaran jarruputken vaihto

Viesti Kirjoittaja Lada ukko »

Lada-Jussi kirjoitti:Aloin tossa vaihtamaan telomaani jarruputkea ja kierteiltä mennyttä letkuakin. puoli on siis oikea etu ja auto oli siis Samara 1,5i -95.

ihme vänkyrässä se putki sinne lykätty kiertää kaikki ohjauksen hammastangot ja muuta, ei sitä rikkomatta sieltä pois saa.

mitenkäs takaisin, ajattelin käyttää vaihtoehtoista reittiä koska putki pitää kuitenkin ite taivutella. tilaa näyttäis olevan suorempiin vetoihinkin ja siitä ei kai mitään ongelmaa tule?? muussa tapauksessa täytyy purkaa ohjaus systeemit ja paljon muuta??

mites letku sitten, aikaisemmin vaihdettu letku jäi vuotamaan jarrusylinterin päästä ja täällä veikattiin että meni kierteet.
- letkun kierteet näytti ehjiltä -> menikö kierteet sitten jarrusatulasta?
- letkun ja satulan väliin jäänyt kupariprikka näytti aika vänkyrältä -> kiristetty liikaa?

pitäiskö nyt sitten vielä vaihtaa jarrusatula ja se prikka uuteen että alkaa toimimaan?
Tais olla tsoukki juttu :wink:
Komentaja kun on kyseessä :shock:
Siperia opettaa...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ei täs mitään vitsiä murjota, joten päteviä vinkkejä kehiin, vaik eihän tässä kai tarvii, meneehän ne putket ja letkut tonne ihan vaan ruuvaamalla....

Lada kerhon tekninen asiantuntija kävi katsomassa jarruosia paikan päällä eikä havainnut yhtään rikkinäistä kierrettä missään eli joku muu siinä nyt vuotaa, tarvii alkaa ruuvaa uusia letkuja ja putkia kun tässä ehtii.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

nyt on putki ja letku kiinni, eikä vuoda mistään, tällä kertaa letku-jarrusatula liitoksen vedin suurinpiirtein käsimomenttiin ja lisäsin letkueristetöhnää kierteisiin :twisted: uuden kupariprikan ostin väliin mutta ei löytynyt motonetista täysin saman kokoista, toi on nyt noin 1,5 mm kokonaishalkaisijaltaan pienempi. putken vedin helpompaa reittiä kuin vanha oli, siitä voi tulla sanomista kun uusi putki tekee lenkkiä konetilassa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin