Lada Samara vm 2002 ei käynnisty pakkasella.
Lada Samara vm 2002 ei käynnisty pakkasella.
Minulla on Samara vm 2002 joka ei käynnisty jos pakkasta on kymmenen astetta tai enemmän. Uskoisin että akussa vika ei ole, ilmojen lämmetessä lähtee todella hyvin käyntiin. Akku on vaihdettu syksyllä. Lämmitystolppaa ei ole käytössä mutta eipä lohkolämmitin toimi kuitenkaan.
Auto on ollut minulla käytössä vasta viime syksystä asti, mutta tunnen entisen omistajan ja auton kanssa ei kuulema ole vielä näin matalilla pakkasilla ollut ongelmia.
Auto on seisonut muutaman vuoden ennen kuin minä otin sen käyttöön. Autolla ajettu tällä hetkellä 125 000km.
Auto liikkuu pääkaupunkiseudulla (tai lepäilee). Otetaan mielellään vinkkejä vastaan hyvistä korjaamoista täältäpäin.
Auto on ollut minulla käytössä vasta viime syksystä asti, mutta tunnen entisen omistajan ja auton kanssa ei kuulema ole vielä näin matalilla pakkasilla ollut ongelmia.
Auto on seisonut muutaman vuoden ennen kuin minä otin sen käyttöön. Autolla ajettu tällä hetkellä 125 000km.
Auto liikkuu pääkaupunkiseudulla (tai lepäilee). Otetaan mielellään vinkkejä vastaan hyvistä korjaamoista täältäpäin.
Re: Lada Samara vm 2002 ei käynnisty pakkasella.
Kun on kylmä niin pyörittääkö startti moottoria? Ja jos pyörittää niin pyörittääkö hitaasti vai normaalia nopeutta? Onko akku kokeiltu ladata että on varmasti täynnä?
Startti pyörii normaalisti. Akkua ei ole kokeiltu ladata koska ilmojen lämmetessä lähtenyt hyvin käyntiin ilmankin. Akku on tosiaan uusi.
Välillä kylmällä ei ole aluksi pysynyt käynnissä ja käynnistyessään "paukahtaa". Pahoittelen termejä, en ole ammattilainen näissä asioissa
Välillä kylmällä ei ole aluksi pysynyt käynnissä ja käynnistyessään "paukahtaa". Pahoittelen termejä, en ole ammattilainen näissä asioissa

Voisi ehkä silloin ajatella, että kone ei saa tarpeeksi kakkua kylmänä. Itse varmaan lähtisin tässäkin lämpöanturista liikkeelle.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
melkein ominaisuus näissä Bosch ruiskuisissa, joskus olen kuullut jonkun sanoneen että lähtee käyntiin pakkasella ilman esilämmitystä, mutta se on ollut joku 1/1000 käyttäjästä, itellä oli raja jossain 15 pakkasasteen kohdalla, pyörii iloiseen niin kauan kun akussa virtaa riittää, apuvirralla vaikka ikuisesti, mutta käyntiin ei lähde.
ei oikein päde toi vanha kansanviisaus
"Lada on lämmin auto ja lähtee aina pakkasella käyntiin"
ei oikein päde toi vanha kansanviisaus
"Lada on lämmin auto ja lähtee aina pakkasella käyntiin"

On minulla jokunen Boscheja ollut ja aina ne on kunossa ollessaan näillä etelän pakkasilla käyntiin lähteneet. -27C teki kyllä tiukkaa, kun ei meinanut jaksaa pyörittää enää kankeaa konetta.
Kävin tämän inspiroimana heittämässä sinisen 111:n käyntiin. Viimeksi tämä on käynyt joulukuussa. Ulkona ollut -17 yöllä ja nyt hellittänyt pari astetta aamulla. Lähti ihan kuin olisi eilen ajettu tuohon.
Jotain vikaahan tuossa on kun kylmällä koneella paukuttaa ja ei meinaa jäädä käyntiin. Lämpötila-anturi, ilmamassamittari tmv. Onkohan vikavaloa polttanut silloin lämpöisemmillä keleillä?
Kävin tämän inspiroimana heittämässä sinisen 111:n käyntiin. Viimeksi tämä on käynyt joulukuussa. Ulkona ollut -17 yöllä ja nyt hellittänyt pari astetta aamulla. Lähti ihan kuin olisi eilen ajettu tuohon.
Jotain vikaahan tuossa on kun kylmällä koneella paukuttaa ja ei meinaa jäädä käyntiin. Lämpötila-anturi, ilmamassamittari tmv. Onkohan vikavaloa polttanut silloin lämpöisemmillä keleillä?
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Ei pala vikavalot lämpimällä. Joskus pakkasilla nesteiden valot käy päällä.
Moottorin lämpötila-anturi tai sitten siihen menevät johdot, eli anturin mittaus ja johtojen tarkistus 20cm matkalta eli purkaen sitä kangasteippausta.
Oma satakymppi missä oli bosch ruisku lähti ihan hienosti ilman esilämmitystä -25 (kun ei aina tiennyt lämmitykseen laittaa kun tuli yllättäviä menoja).
Oma satakymppi missä oli bosch ruisku lähti ihan hienosti ilman esilämmitystä -25 (kun ei aina tiennyt lämmitykseen laittaa kun tuli yllättäviä menoja).
Ex tyttöystävän 2001 Samaralle ei 25 miinus astetta tehnyt tiukkaakaan.. ihan hyvin lähteneet käyntiin.. kaikki mallit mitä on ladoja ollut kun olleet vain kunnoss.
-
Yevgenissä (lada 111) temppuilee bensareleen ohjaus. Pistin ohituksen testipistokkeesta