Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja START »

14mm yläpäällä ne ainakin on. pituus sen ratkasee, o-renkaitten väli. 61mm on ainakin muistaakseni yleinen mitta
http://www.finjector.com/verkkokauppa/client/index/184/ tuolta saa uusia ev14 suuttimia järki hintaan. kun tekee tunnukset ni saa alennuksia vielä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

START, viittisitkö mitata ulkomitat niistä suuttimista niin puran tosta omasta nivan sarjasta suuttimet pois niin näkee onko ne saman kokoset. Ja onko ne korkeaohmiset? Voisin ne ostaa jos ei oo hirveen kalliit.
Rupee näyttään nyt siltä että karkaa taas lapasesta nää rojektit kun nappiksen vanha pakosarja ja T3/4 ahdinki on tossa ylimääräisenä. Niin ja 6 lapanen sintteri jäykällä asetelmalla. Eiköhän tossa oo rahkeita 200hv takavetokoneeseen.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja START »

kyl alkaa kytkin oleen kovilla :roll:
voinhan mää ne mitata kun löydän jostain. kyllä ne saabin pitäs olla korkee ohmit, mulla on siihen ev14 530 tulossa tilalle
olis tuossa kait matalaohmisia, mk3 supran suuttimiakin 12kpl...
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Emmä matalaohmisia halua nii ei tarvii etuvastusten kanssa kikkailla. Mahdollisimman yksinkertainen ja toimiva asennus on mulle enemmän mieleinen. Mutta ilmottele yv:llä ku oot mitannu suuttimet niin aletaan hieroo kauppaa niistä :)
21013 1500 16v Turbo rojekti
saquzi

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Mazak- kirjoitti:
Kypehne kirjoitti:no nyt löytyi suuttimetkin purkaamolta :) ovat ilmeisesti jostain saabista ja korkeaohmiset ~16ohm ja 349 cc/min eiköhän näillä alkuun päästä, suuttimissa oleva numerosarja on 0 280 150 431 jos jotain sattuu kiinnostamaan.
Juu saabbiin näyttäis koodin perusteella olevan tarkoitettu. Sopivatko nämä suuttimet suoraan nivan imusarjaan ja suutinkiskoon? Ymmärsin että käytät niitä.
Jep, sopivat suoraan. Tasivat vaan kärähtää, kun kypehne starttaili autoa joskus ilman bensanpaineita ja ylikuumenivat.... jonka jälkeen tuli 500cc suuttimet?
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

https://www.youtube.com/watch?v=Jks9ZF-YS0I
Ei varsinaisesti kuulu minun juttuihin.mutta ehkä tänne voi tämän tuoda.
jiri

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja jiri »

Mitenkäs kun otin ahdetun 1.5 koneen ja laitoin sen nappikseen niin alkanut kone pätkimään ja seosmittari näyttää et menrr laihalle eikä ennen koneen vaihtoa tätä tehnyt kaasari on weber 32/36 dgv paineistettuna myös tankissa on kovat paineet joku paineen tasaus letkut joka yuler korkin viereen sylkee reippaasti bensaa ulos pienen ajon jälkeen ? Tätäkään ei tehnyt aijemmin oisko neuvoja
saquzi

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja saquzi »

MIKSI tankissa on painetta? Eikö ole siis ruiskun bensapumppua ja malpassin kaasariturbosäädintä? Jos ei niin laita. Ja kaasari kannattaa varmaan putsata jos noin vaan rupee pätkimään.. Entäs jakajan kunto, tulppien kunto?
jiri

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja jiri »

Sähkönen bensapumppu löytyy sekä säädin oli tankin huohotusletkussa tukos einään ei tuu painetta. Kaasari putsattu ja tulpat sun muut tarkistettu vielä vaan pätkii minkä kokoiset suuttimet pitäis olla ?
jiri

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja jiri »

Vika löytyi haljenneesta kaasarin päälle tulevasta kotelosta. Ei kerennyt kauan toimia :D ykösellä kova kiihdytys kakkosta silmään rusahdus ja sen jälkeen vinkui köynnissä joko laatikosta tai kytkimestä nyt kun laittaa vaihteen päälle ei liiku kuin 5km/h kaasupohjassa menikö kytkin vai laatikko ?kiitos vastanneille!
jiri

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja jiri »

Onko normaalia kaasari turbossa että ahdoilla seos mittari seilaa laidasta laitaan eli näyttää laiha -rikas edes takas sittenkun ajaa ilman että ahtaa niin näyttää vähän rikasta
LadaJanne

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja LadaJanne »

onko se ykskaista seosmittari vai laajakaista? ykskaista mittari ei osaa lukea osaalueita vaan näyttää silloin juurikin noin. Täyskaasuvedolla suuntaa antavasti voi lukea onko rikkaalla vai laihalla seos. Jos tarkasti haluaa afr mitata niin laajakaista lambda putkeen ja säätämään seokset.
jiri

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja jiri »

Unohdimpas vastata... joo ykskaista lamda kyseessä. Onko sytytys sitten väärin / ajoitus kun alkaa kesken kiihdytyksen tai kiihdytyksen loppupäässä röpeltämään ja lyömään liekkiä putkesta?
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

jiri kirjoitti:Unohdimpas vastata... joo ykskaista lamda kyseessä. Onko sytytys sitten väärin / ajoitus kun alkaa kesken kiihdytyksen tai kiihdytyksen loppupäässä röpeltämään ja lyömään liekkiä putkesta?
voi olla seos rikkaalla eli se ei pala sylinterissä vaan pakoputkessa. kipinä loppuu ja seos palaa pakoputkessa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
jiri

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja jiri »

Hmm alkaako siis rikkaalla myös hyytymään sittenkun löysää kaasun noin 2s niin vetää taas moitetta hetken matkaa kunnes edellä mainittu toistuu
Vastaa Viestiin