Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
14mm yläpäällä ne ainakin on. pituus sen ratkasee, o-renkaitten väli. 61mm on ainakin muistaakseni yleinen mitta
http://www.finjector.com/verkkokauppa/client/index/184/ tuolta saa uusia ev14 suuttimia järki hintaan. kun tekee tunnukset ni saa alennuksia vielä
http://www.finjector.com/verkkokauppa/client/index/184/ tuolta saa uusia ev14 suuttimia järki hintaan. kun tekee tunnukset ni saa alennuksia vielä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
START, viittisitkö mitata ulkomitat niistä suuttimista niin puran tosta omasta nivan sarjasta suuttimet pois niin näkee onko ne saman kokoset. Ja onko ne korkeaohmiset? Voisin ne ostaa jos ei oo hirveen kalliit.
Rupee näyttään nyt siltä että karkaa taas lapasesta nää rojektit kun nappiksen vanha pakosarja ja T3/4 ahdinki on tossa ylimääräisenä. Niin ja 6 lapanen sintteri jäykällä asetelmalla. Eiköhän tossa oo rahkeita 200hv takavetokoneeseen.
Rupee näyttään nyt siltä että karkaa taas lapasesta nää rojektit kun nappiksen vanha pakosarja ja T3/4 ahdinki on tossa ylimääräisenä. Niin ja 6 lapanen sintteri jäykällä asetelmalla. Eiköhän tossa oo rahkeita 200hv takavetokoneeseen.
21013 1500 16v Turbo rojekti
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
kyl alkaa kytkin oleen kovilla
voinhan mää ne mitata kun löydän jostain. kyllä ne saabin pitäs olla korkee ohmit, mulla on siihen ev14 530 tulossa tilalle
olis tuossa kait matalaohmisia, mk3 supran suuttimiakin 12kpl...

voinhan mää ne mitata kun löydän jostain. kyllä ne saabin pitäs olla korkee ohmit, mulla on siihen ev14 530 tulossa tilalle
olis tuossa kait matalaohmisia, mk3 supran suuttimiakin 12kpl...
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Emmä matalaohmisia halua nii ei tarvii etuvastusten kanssa kikkailla. Mahdollisimman yksinkertainen ja toimiva asennus on mulle enemmän mieleinen. Mutta ilmottele yv:llä ku oot mitannu suuttimet niin aletaan hieroo kauppaa niistä 

21013 1500 16v Turbo rojekti
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Jep, sopivat suoraan. Tasivat vaan kärähtää, kun kypehne starttaili autoa joskus ilman bensanpaineita ja ylikuumenivat.... jonka jälkeen tuli 500cc suuttimet?Mazak- kirjoitti:Juu saabbiin näyttäis koodin perusteella olevan tarkoitettu. Sopivatko nämä suuttimet suoraan nivan imusarjaan ja suutinkiskoon? Ymmärsin että käytät niitä.Kypehne kirjoitti:no nyt löytyi suuttimetkin purkaamoltaovat ilmeisesti jostain saabista ja korkeaohmiset ~16ohm ja 349 cc/min eiköhän näillä alkuun päästä, suuttimissa oleva numerosarja on 0 280 150 431 jos jotain sattuu kiinnostamaan.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
https://www.youtube.com/watch?v=Jks9ZF-YS0I
Ei varsinaisesti kuulu minun juttuihin.mutta ehkä tänne voi tämän tuoda.
Ei varsinaisesti kuulu minun juttuihin.mutta ehkä tänne voi tämän tuoda.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Mitenkäs kun otin ahdetun 1.5 koneen ja laitoin sen nappikseen niin alkanut kone pätkimään ja seosmittari näyttää et menrr laihalle eikä ennen koneen vaihtoa tätä tehnyt kaasari on weber 32/36 dgv paineistettuna myös tankissa on kovat paineet joku paineen tasaus letkut joka yuler korkin viereen sylkee reippaasti bensaa ulos pienen ajon jälkeen ? Tätäkään ei tehnyt aijemmin oisko neuvoja
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
MIKSI tankissa on painetta? Eikö ole siis ruiskun bensapumppua ja malpassin kaasariturbosäädintä? Jos ei niin laita. Ja kaasari kannattaa varmaan putsata jos noin vaan rupee pätkimään.. Entäs jakajan kunto, tulppien kunto?
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Sähkönen bensapumppu löytyy sekä säädin oli tankin huohotusletkussa tukos einään ei tuu painetta. Kaasari putsattu ja tulpat sun muut tarkistettu vielä vaan pätkii minkä kokoiset suuttimet pitäis olla ?
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Vika löytyi haljenneesta kaasarin päälle tulevasta kotelosta. Ei kerennyt kauan toimia
ykösellä kova kiihdytys kakkosta silmään rusahdus ja sen jälkeen vinkui köynnissä joko laatikosta tai kytkimestä nyt kun laittaa vaihteen päälle ei liiku kuin 5km/h kaasupohjassa menikö kytkin vai laatikko ?kiitos vastanneille!

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Onko normaalia kaasari turbossa että ahdoilla seos mittari seilaa laidasta laitaan eli näyttää laiha -rikas edes takas sittenkun ajaa ilman että ahtaa niin näyttää vähän rikasta
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
onko se ykskaista seosmittari vai laajakaista? ykskaista mittari ei osaa lukea osaalueita vaan näyttää silloin juurikin noin. Täyskaasuvedolla suuntaa antavasti voi lukea onko rikkaalla vai laihalla seos. Jos tarkasti haluaa afr mitata niin laajakaista lambda putkeen ja säätämään seokset.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Unohdimpas vastata... joo ykskaista lamda kyseessä. Onko sytytys sitten väärin / ajoitus kun alkaa kesken kiihdytyksen tai kiihdytyksen loppupäässä röpeltämään ja lyömään liekkiä putkesta?
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
voi olla seos rikkaalla eli se ei pala sylinterissä vaan pakoputkessa. kipinä loppuu ja seos palaa pakoputkessa.jiri kirjoitti:Unohdimpas vastata... joo ykskaista lamda kyseessä. Onko sytytys sitten väärin / ajoitus kun alkaa kesken kiihdytyksen tai kiihdytyksen loppupäässä röpeltämään ja lyömään liekkiä putkesta?
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Hmm alkaako siis rikkaalla myös hyytymään sittenkun löysää kaasun noin 2s niin vetää taas moitetta hetken matkaa kunnes edellä mainittu toistuu