Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2009
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Hienolta näyttää. Oma Samara kiilsi varmaankin samalla tavalla viimeksi n. 21 vuotta sitten pesun jäljiltä.
Puhallinmoottori on omassa Samarassa vinkunut pakkasella päälle laitettaessa jo monta vuotta- mitä kovempi pakkanen sitä pahempi ulina noin minuutin verran, sen jälkeen pyörii nätisti. Alkaa pitää sitä jo asiaan kuuluvana ominaisuutena. Tuntuu olevan sekin "Sitkeää Samara Laatua" tässä autossa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Taisi olla kolmas puhallinmoottori joka on nyt menossa. Autossa kaikki toimii hienosti niin kuin pitää. Tosin kytki on aika loppu ja joskus vähän luistaa. Viidessä viikossa tullut kilometrejä 2600.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Täytyy ihmetellä vanhoja Hakkapeliitta ykkösiä kuinka hyvin ne toimivat Samarassa. Pinnaltaan uuden veroiset. Edes 100km nopeudessa eivät nastojen melu ole häiritsevää. Nimittäin kova humina peittää renkaista tulevaa meteliä. Lisäksi pitoa löytyy joka säällä.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Tästä omasta Samarasta on tullut jo käyttö-auto. Reilu 5000 km ajeltu marraskuun alun jälkeen. Hyvä ajella ennen katsastusta jossa ajattelin käydä kolmen viikon päästä.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Tänään oli erikoinen auto alla. Ajoin nimittäin työmatkan asiakkaan luokse sähköautolla, elämäni ensimmäistä kertaa. Sähköautolla ajellaan vielä loppuviikko. Kovin erilaiselta tuntuu kuin Samara!
Tässä autossa taisi olla sellainen paikannusjärjestelmä.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Tänäänkin pääsin nauttimaan sähköautolla ajamisesta. Vääntöä pienessä sähkömoottorissa on hurjasti ja joku 20% nousu ei tunnu missään. Auto hyökkää jyrkkään nousuun mukisematta. Ehkä vähän viileä auto on jossain -6 asteen pakkasessa. Tältä erää loppui ajelu ja palauttaessani tänään "avaimet" otin kuvan uudehkosta VTT päärakennuksesta Otaniemessä.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Se edustaa yhtä aikansa teknillisen osaamisen huippusaavutusten tulosta, missä saksalainen insinööritaito ja kahden avaruustekniikan taitajan kylmä järki yhdistettiin. Analogisuus kuvaakin sitä hyvin ja siihen loppui myös Lada.
Kuvasta voi hyvin hahmottaa miten vaatimaton pieni inhimillnen analogisuus jää tunteettoman kolossimaisen digihypehirviön jalkoihin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Kuvasta voi löytää vielä sitä jo kadonnutta analogista realismia - viimeinen oikea Lada ja kuiva ylivuotinen halkopino pihassa pakkasaamuna.
Niihin voi aina luottaa ja elämässä on luonnetta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»