Sallassa huutokaupataan pian n 150kpl venäjältä tuotuja autoja joista suurinosa on ladoja. Mitenkä näiden autojen rekisteröinti suomeen tapahtuu ja onko se ylipäätään mahdollista? Joissakin autoista varmaan puuttuu kaikki paperit yms Saako näihin jälkikäteen helposti tarvittavat paperit venäjältä? Ja mitenkäs auton siirto sallasta eteenpäin, myönnetäänkö tälläisiin paperittomiin autoihin mitään siirtolupaa? kiinnostaisi hakea sallasta lada tai kaksi Onko kellään tarkempaa tietoa ja kuvia näistä kaupan olevista autoista? Huutokauppa on jo ensiviikolla ja pitäisi keretä järjestelemään asioita reissua varten.
ainakin tosta siirtomahdollisuudesta on monenlaista juttua, mutta tullin sivuilla on, että tarvii tehdä liikennekäyttöilmoitus Tulliin ja sen voi tehdä netinkautta koska vaan, sitten tarvii siirtoluvan (haettava ehkä Kemijärveltä maanantaina katsastuskonttorilta) sikäli mikäli tullista niitä ei saa, Venäjän kilvellä ei saa ajaa, EEC alueen kilvellä voisi ajaa.
Liikennekäyttöilmoitusta ei voi tehdä netissä mikäli auto ei tule suomessa käyttöön, vaan se pitäisi tehdä kirjeellä ja sehän kestää, joten täytynee hakea sähköisesti myös verotuspäätöstä, jolloin voinee saada samantien 3 kk (tai lyhyemmän ajan, niin pitkän kuin verotuksen käsittely kestää) siirtoluvan autolle, mutta joutuu sitten maksamaan veron kun se erääntyy.
Eihän tämmöinen ihan halpaa hupia ole, mutta tarjontaa on paljon, että jos auton saa jollain kympilläkin, niin ei siitä paljon tule maksua
ALV 24% lisätään huutohintoihin myös, mut eikö tullimaksussa ole joku alaraja, että jos on alle 2000e tuoten niin ei mene tullia?
mutta joka tapauksessa onhan tää ihan omalaatuinen seikkailu
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Katselin vähäsen, että ei nuo 3110 Volgat Venäjälläkään sentään ilmaisia ole, joten voi jotkut venäläiset autojobbaritkin haistaa pientä bisnestä noiden kanssa? Nehän on valmiiksi jo Venäjän kilvissäkin siellä uudelleen myytäviksi. Samoin nuo Gazin pikkubussit, muista tuskin on kiinnostusta takaisinvientiin.
Voisin hiukan veikata, että noi Sallan ajoneuvoihin on eri hinta myöhemmin, kuin Konelasta ostetuilla.
Rahaa ei kuitenkaan mene rekisteröintiin kohtuuttomasti.
Turussa myydään vanhoja peltilehmiä ja mikähän niissä oikein maksaa, vaikka Ladaan verrattuna.
Kato. http://www.trianglemotor.com/myytavat-ajoneuvot.html
Kauppa meneillään. Eurollakin autoja lähtee. Vähän autontuntemusta meklarilta olisi odottanut. Tuolla vauhdilla myynti jatkuu ensi viikon loppuun.
Ensimmäinen Volga meni 500 eurolla.
Sen ensimmäisen puolitoistatuntisen minkä IS näytti, katselin. Hyvin siellä Mansen retkue oli edustettuna. Noita autoja, mitä ensin myytiin, ei kukaan voinut väittää kalliiksi. Esim Vectra, Volvo ja Passat menivät yhdellä eurolla ja Audi olikohan 20 euroa. 20 euroa oli ehkä tavallisin myyntihinta ja paljon oli euronkin autoja.
Tullin edustaja kertoi alussa myynti- siirto- ym. ehdot ja mainitsi, että autojen olisi ajamalla siirrettäessä täytettävä meikäläiset määräykset. Mielestäni olisi voinut luvata, ettei noita määräyksiä ihan pilkuntarkasti tällä siirtoreissulla valvota, olihan tarkoituksena saada vehkeet pois Sallasta kuleksimasta.
Suomen viranomaiset tuntien en ihmettelisi sitäkään jos muutama kilometri Sallasta alettaisiin ratsaamaan nastarenkaita, päästöjä ym. nippeleitä.
Kiitos vinkistä, katsoin sen sieltä jälkilähetyksenä. Samarat ja 110:t näytti menevän poikkeksetta eurolla sille Tornion Romu-Elvikselle. Ne Gazin pikkubussit meni kyllä alihintaan. Ihan hyvä meklari se minun mielestä kyllä oli, heitti sopivasti läppää väliin ja osasi mukavasti vedättää. Se rengasavaimella nuijiminen oli jopa hieman pelottavaa, ettei vaan varret irtoa toisistaan, hylsyhän siitä jo lähti. Muuten kyllä aika - a toimintaa.
Yleisöstä bongasin Jussin ja Ossin. Lehtijuttujen perusteella tunnistin Lada-Ritarin ja Ladan maahantuojan.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»