Terve taas!
Tässäpä ajatellut tuota Samaran moottorinohjausjärjestelmää, ja itse asiassa pidän näitä viimeisiä Samaroita yllättävän hienoina autoina juuri tuon moottorinohjausjärjestelmänkin takia.
Samalla on tullut mietittyä moottorinohjauksen modifioimista ja sen tarjoamia mahdollisuuksia.
Olen kuullut, oikeammin lukenut, että Samaraa saisi viritettyä varsin helposti moottorinohjausta modifioimalla.
Mites tämä onnistuu?
Oon kuullut ainakin tuosta järjestelmän lämpötila-anturin modifioimisesta. Miten se onnistuu?
Netistä sain hassuja ohjeita Samaran virittämiseksi. Ajattelin että voivatko harrastajat vahvistaa taikka kiistää?
Taikka jos vaikka joku voisi kokeilla jollain romu-Samaralla, niin ei tule niin isoja menetyksiä.
Suomi24-palstalta luin seuraavaa:
sammyssa on ruisku kone niin yhisttä ne boksista sen 4. ja 2 pinnin yhteen ni kone poistuu rajotin, eli ottaa jenkaa sen 9000 tonnia. sitku yhistää 10. ja 6 pinnit nii saa vääntökoneen kun muuttuu ruiskun ajotus. ja hepoja saa sit kun yhistää 3. ja 9. 1. pinnit. yli 100 hummaa tulee siitä.
tehtaalla samara on kuristettu 78 heppaseksi irroittamalla pinnit!
Linkki: http://keskustelu.suomi24.fi/t/193525/m ... i-virittaa
Toimiiko tälläiset vinkit?
Olis meinaan aika veikeetä jos toimis.
Moottorinohjauksen modifioiminen - Samara - 2108
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: 13.12.2015 20:50
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: 13.12.2015 20:50
Re: Moottorinohjauksen modifioiminen - Samara - 2108
Ja mikäli toimii, niin ajattelin että ohjaamoon voisi rakentaa sellaiset kytkimet. Näistä kytkimistä voisi sitten valita eri asetukset ihan pikanakin.
Samaten tuolle moottorin lämpötila-anturilla voisi rakentaa säädön ohjaamoon, joko portaattoman taikka vaikka muutamalla asetusportaalla olevan. Ääritapuksessahan asetuksia olisi vain kaksi vakio ja sitten se jolla huijatan että moottori olisi vähän kylmempi, ja näin järjestelmä tekisi seoksesta rikkaampaa.
Lieneekö lämpöilan huijaaminen mahdollista myeös toisinpäin, eli huijattaisiin järjestelmää tekemään laihempaa seosta, jotta kulutusta saataisiin vielä pienemmäksi.
Toki myös eri polttoaineille voisi olla erilaiset säädöt.
Samaten tuolle moottorin lämpötila-anturilla voisi rakentaa säädön ohjaamoon, joko portaattoman taikka vaikka muutamalla asetusportaalla olevan. Ääritapuksessahan asetuksia olisi vain kaksi vakio ja sitten se jolla huijatan että moottori olisi vähän kylmempi, ja näin järjestelmä tekisi seoksesta rikkaampaa.
Lieneekö lämpöilan huijaaminen mahdollista myeös toisinpäin, eli huijattaisiin järjestelmää tekemään laihempaa seosta, jotta kulutusta saataisiin vielä pienemmäksi.
Toki myös eri polttoaineille voisi olla erilaiset säädöt.
Re: Moottorinohjauksen modifioiminen - Samara - 2108
Tässä linkki moottorin ohjaimen nastoihin, voit siitä tutkia onko suoli24 ohjeet oikeat?? Toki voit myös miettiä miksi jotkut ostaisivat oikeita virtitysosia ja rakentaisivat moottoreita jos pelkät pinnit yhdistämällä tehoa tulisi.Nova-Ladisti kirjoitti:Netistä sain hassuja ohjeita Samaran virittämiseksi...Toimiiko tälläiset vinkit? Olis meinaan aika veikeetä jos toimis...
http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... 6_m154.jpg
ps. mielestäni voisit jatkaa kaikkissa sinua askarrutavissa asioissa yhdessä topikissa, tyyliin novon pulmia tms. otsikolla.