Vetonivelet ja kumit - Samara - 2108

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Nova-Ladisti

Vetonivelet ja kumit - Samara - 2108

Viesti Kirjoittaja Nova-Ladisti »

Heips taas!

Nytpä kyselisin Samaran vetonivelistä ja kumeista.

Kuinka kestäviä kilometreissä ovat Samaran vetonivelet ja vetonivelien kumit? Entä kuinka ne kestävät vuosissa?

Onko tarvike vetonivelen kumeissa ongelmia?

Ovatko kuinka vaikeat vaihtaa ja mitä vaihtotyö maksaa korjaamolla?

Entä kannattaako muita osia vaihtaa taikka voidella samalla? Esim. pallonivelet tms.

Itse aattelin kytkinremonttia Samaraan samaan aikaan.
mush
Viesti:

Re: Vetonivelet ja kumit - Samara - 2108

Viesti Kirjoittaja mush »

Kyllä nivelet kestää hyvin, jos vain vesi pysyy ulkona. 140tkm kohdalla taitaa omista ollut lyhytikäisin, joka on hajonnut ilman selkeää syytä. Kiiltävän mustat halvat tarvikekumit ovat mielestäni huonoja, alkavat pykiä jo yhden talven jälkeen.

Jos puhutaan ulommaisesta nivelestä, itse en taitaisi vaivautua enää nykypäivänä pelkkää kumia vaihtamaan, työ kun on sama kun koko nivelen vaihdossa ja rikkinäisellä kumilla pyörinyt nivel pitää ainakin putsata kunnolla.

Itse vaihtotyö on aika helppo, jos mikään paikka ei ole jumissa. Kytkimen vaihdon yhteydessä niveletkin vaihtuu samalla.

Alkuperäiset pallonivelet jos on ehjät jättäisin vaihtamatta. Tarvikkeet ei aina kestä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Nova-Ladisti

Re: Vetonivelet ja kumit - Samara - 2108

Viesti Kirjoittaja Nova-Ladisti »

Joutuvat muuten melkoisille taivutuksille noi nivelenkumit noissa pyörien ääriasennossa.

Jotenkin itestä tuntuu että olis hyvä jos niissä kumeissa olis enemmän materiaalia taikka tota liikkumavaraa.

Toinen vaihtoehto on auton käytössä välttää noita pyörien ääriasentoja.
Vastaa Viestiin