Taas pientä rassailua tullu harrastettua, ensinnäkin irrottelin koko rattiakselin irti "telineestään" kun alkoi jatkuva nitkuminen häiritsemään ja vikinä, rattiakselia kun joku oli madaltanut muttereilla niin että osu vielä jalkoihin kun penkkiä on korotettu, nyt ajoasento on paljon parempi (lue, ladamaisempi) eikä ratti makaa sylissä ja tuli kevyempi pyöritelläkkin, samalla uusin takimmaiset kiinnikepultit uusiin niin heitti se vikinä ja nitkuminenki pois kokonaan.
Myös kesäsiivous tuli tehtyä ja tuli laitettua kumimattojen tilalle kankaiset, vähän rauhoittaan yleisilmettä. Ratti on mitä on, töötti jäi kevättalvella pohjaan mutta näön vuoksi tuli tuo painike ruuvattua paikalleen, jätin tarkoituksella merkin pois, jos vaikka joku päivä se tilaamani keskiö saapuisi suomeen asti. Jaksoin minä tunnin yrittää saada kohdilleen tuota painiketta mutta hervottamasti pyörivät painikkeiden ruuvikannat joista ainakin yhden ohjuri oli palasina, saivat kirosanoja lentelemään ja luovutin.
Sitten tuli käytyä kahveella kaverin vanhempien luona ja hänen isäpuolensa korjasi hanttimiehen puolen ulkokahvan edestä kun on talven oikutellut ja nyt sitten hänen käsissään se vaan klonkkasi tyhjää, joten ovipahvia pois ja pientä taittelua ja tanko takasin paikalleen, eipä ole koskaan tuokaan ovi auennut nuin näppärästi. Lisäksi sain pienimuotoisen lahjan, kuulemma tarvitsen tätä enemmän kuin hän. Lupasi myös etsiä vanhan ladansa pitemmät pultit että saan aluvanteet paikalleen (Katso ylempi postaus)
Sitten aamulla töiden jälkeen (itse käyttöautosta tai mikä lie resu honda onkaan, katosi jarrut katsastuksen jälkee koska vettä) tuli ihmeteltyä musiikin tahdissa tovi kojelautaa ja ajattelin että kuitenkin joku ressukka keksii ihmetellä että kumpi säädin on kumpi, joten kampesin irti ja soitin äidille että onko meillä kynsilakkoja (

) ja hetken selvitin että ladan sisustaan tarvisin.
Tästä siis lähdettiin.
Kynsilakat pinnassa.
Takaisin paikallaan kuivumisen jälkeen.
Kesälomakin ainaki on toivottu tälle kuulle, pääsee irrottamaan vetareita ja vaihtaan stefoja. Toivottavasti siihen mennessä löytäisi seiskan ratin toimivalla töötillä tai jonku muun ratin joka käy seiskaan, halvalla tietysti kun jo satsasin tuohon luisin keskiöön aika paljon, mutta italiassa on pieniä toimitushäröjä..
klikkaamalla kuvat isommaksi.