Vaihdelaatikon korjaus
Vaihdelaatikon korjaus
Onko hyviä vinkkejä mitä pitää ottaa huomioon jos korjaa vaihdelaatikon.
Korjausoppaassa aika hyvin selitetty työvaiheet mutta onko mitään mitä ei perustyökaluilla saa tehtyä?
Oireet tällä hetkellä 5-askisessa on, että kakkonen rusahtaa ja laakerit rahisee.
Ilmeisen tarkkaa hommaa ainakin? Onko jotain välyksiä mitä joutuu pahasti säätämään uusiksi mikäli menee jotain uusimaan?
Korjausoppaassa aika hyvin selitetty työvaiheet mutta onko mitään mitä ei perustyökaluilla saa tehtyä?
Oireet tällä hetkellä 5-askisessa on, että kakkonen rusahtaa ja laakerit rahisee.
Ilmeisen tarkkaa hommaa ainakin? Onko jotain välyksiä mitä joutuu pahasti säätämään uusiksi mikäli menee jotain uusimaan?
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Uaz 3741 -87
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
Re: Vaihdelaatikon korjaus
Minua kiinnostaisi myös kovasti kaikki vaihdelaatikon korjaamiseen liittyvä, 5 vaihteisia risoja kun on muutama varaston nurkassa, yksi sellainen josta on oikeastaan lähes kaikki vaihteet kadonneet... Uudet vaihdelaatikothan eivät venäjältä kuulemma kauheasti maksa, noin 200-300€ mitä olen ymmärtänyt? Olisi myös kiva tietää että jos meinaa tuollaisen 5 vaihteisen laatikon purkaa niin mitä sellaisen remontoiminen tulee maksamaan, että onko se edes kannattavaa? Tai kannattaako kahdesta rikkinäisestä yrittää tehdä yhtä ehjää? Olisi kiva saada jonkun viisaamman näkemys asiaan kun minulla on sellainen 5 vaihteinen laatikko jossa 2 vaihde ei pysy päällä kuin pitämällä, muuten priima ja aika jämäkkä ajettava ja sit ois toinen laatikko josta on pelkästään 3 vaihde hajonnut ja se vaihde ei toimi oikein mitenkään, kaikki muut kyllä toimii hyvin, niin onko mitään järkeä yrittää yhdistää kahta paskaa käytettyä ja koittaa saada aikaiseksi jotakin ehjää? 

Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
Kyllä kahdesta erikohdasta rikki olevasta yhden ehjän saa ja lopuista kasaa hyvän vaihtolaatikon kun ostaa tuon korjatun. Vaihdelaatikon purkamiseen on hyvät ohjeet tuolla http://www.autoprospect.ru/vaz/2105-zhi ... edach.html . Toki voihan ostaa myös uuden laakerisarjan ja laakeroida samalla.5.1.2016 toktornivako kirjoitti:Korjattu takavedon 5v vaihteisto 200€/vanha vaihdossa, uusi 350€
Hyvät värikuvat taas Pressa kaivanut esiin, Kiitos siitä.
Eiköhän me Ladaritarin kanssa muutama loota tässä jossain vaiheessa levitetä lattialle.
Eiköhän me Ladaritarin kanssa muutama loota tässä jossain vaiheessa levitetä lattialle.
Lada Vesta -17
Uaz 3741 -87
Uaz 3741 -87
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
Kylläpä se kuvissa näyttää aina niin helpolta, mut ei auta muu kuin kokeilla joku päivä että mitä saa aikaiseksi, se on kiva juttu sit jos tuleekin joku kasausvirhe ja nyhrää laatikon autoon asti kiinni eikä se sitten toimikkaan
Mutta koskaan ei opi mitään jos ei myöskään yritä tehdä mitään, ei auta muu kuin kokeilla ja erehtyä 

90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
Itse en alkais noiden kuvien kanssa tekemään minkään valtakunnan vaihdelaatikkoremonttia
....toki saahan sen noilla purettua,ja jopa ilman kuviakin....mutta kun ei yhden ainoata suomen sanaa löydy,niin ennemmin etsii sellaisen korjausoppaan,jolla homma onnistuu ihan jo ilman kielimuuriakin
....En sano sillä,ettenkö itse osais lootaa korjata,vaan nuo kuvat katseltuani
...Toki nykyäänhän voi monikin henkilö osata jopa tuota venäjääkin 

Aloitusviestissä sanoinkin, että korjausopas löytyy suomenkielellä. Se, sekä Pressan värikuvat niin luulisi helpottavan jo aika paljon. Mitään spesiaalityökalujako ei tarvitse? Se nyt vielä on epäselvää.
Lada Vesta -17
Uaz 3741 -87
Uaz 3741 -87
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
Minulla kun on muutama noita rikkinäisiä laatikoita, niin toisaalta eihän niillä mitään tee, eikä niillä juuri mitään arvoa ole, joten sempä takia ei ole myöskään mitään menetettävää jos niitä yrittää yhdistää, voihan siinä käydä niin että pikku asennuksen jälkeen kaikki laatikot ovat vieläkin hajalla, mutta kolikon toinen puoli on se, että saatan onnistua ja korjattua edes yhden, kannattaahan sitä ainakin yrittää 

90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
- Tommisatta91
Eikös siinä ladakerhon muistitikussa ollu ohjeet laatikon purkamiseenki ellen väärin muista?
"-mikä ei surise eikä mene perseeseen...? -venäläinen perseensuristin"
käykää toki kurkkaamassa: https://www.facebook.com/VeikonHerrasmi ... =bookmarks
käykää toki kurkkaamassa: https://www.facebook.com/VeikonHerrasmi ... =bookmarks
Google-kääntäjä auttaa.virtain kirjoitti:Itse en alkais noiden kuvien kanssa tekemään minkään valtakunnan vaihdelaatikkoremonttia....toki saahan sen noilla purettua,ja jopa ilman kuviakin....mutta kun ei yhden ainoata suomen sanaa löydy,niin ennemmin etsii sellaisen korjausoppaan,jolla homma onnistuu ihan jo ilman kielimuuriakin
....En sano sillä,ettenkö itse osais lootaa korjata,vaan nuo kuvat katseltuani
...Toki nykyäänhän voi monikin henkilö osata jopa tuota venäjääkin