
VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 542
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste
Siistin oloinen peli on tämä sinun autosi, maski on ilmeisesti vaihdettu joskus? Muistaakseni 1700i Lada on ollut aina alkujaan mustalla maskilla, toki kromi maskilla se näyttää paljon hienommalta
Ei kai sitä ruiskua ja sytkäboksia kannata lähteä repimään irti, eteenkin jos toimivat ihan hyvin, voi olla melkoinen homma saada tuommoinen auto toimimaan kaasarilla...

Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste
Kiitos! itsekkin mietin samaa ja lokasuojien päissä olevat lommot viittaa että olisiko tämä käynyt joskus sladin päätteeksi penkassa.Ladaritari kirjoitti:Siistin oloinen peli on tämä sinun autosi, maski on ilmeisesti vaihdettu joskus? Muistaakseni 1700i Lada on ollut aina alkujaan mustalla maskilla, toki kromi maskilla se näyttää paljon hienommaltaEi kai sitä ruiskua ja sytkäboksia kannata lähteä repimään irti, eteenkin jos toimivat ihan hyvin, voi olla melkoinen homma saada tuommoinen auto toimimaan kaasarilla...
Ajattelin tilata manselta 20e mustan maskin listoineen kun ainakin visioissa se näyttää hyvältä kun siihen tekee pari jippoa, ihan vaan kokeeksi.
Paketti saapui matkahuoltoon, totta nämä suomen kamarallakin ihan lailliset on jos katsastukseen ajelee, ainakin sen verran on kirjaimia ja leimoja laseissa että ei kai kovin laittomat venäläiset valot ole? Noh ompahan ainakin vaihtelua suomituning "minäpästästämaalaanvähäntummennuslakalla4kerrosta" valoihin


Tarvisin myös asiantuntijaa kun oon tinkaillu alumiinivanteita tähän, jotka tarvitsisi vähän pitemmät pultit (Lancia) mut mitä lueskelin niin vetelee takajarruhilut silpuiksi jos menee liian pitkiksi. Olisko kellään mitään tietoa muistissa vai alanko tönärillä mittomaan kevään korvalla?
EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96
"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Lada 21073 1700i vm.96
"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste
Osta aluvanteisiin sarja siihen käypäsiä pultteja ja lyhennä niitä sitten tarvittaessa.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 6.1.2012 20:10
- Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä
Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste
Mä en kyllä ymmärrä ihmisten kommentointia ton 1. ruiskun suhteen. Ei siinä sen kummenpia ole kun pitää sen järjestelmän kunnossa.
Ei tartte kikkailla suuttimien kanssa kun se järjestelmä säätää itte ittensä.
ja kyl totakin pystyy virittämään. Yksinkertaisin homma on kun parantaa sen isolohkon hengittämistä ihan perusjutuilla. Vapaavirtaussuodatin ja pakoputkisto uusiksi.
Ei tartte kikkailla suuttimien kanssa kun se järjestelmä säätää itte ittensä.
ja kyl totakin pystyy virittämään. Yksinkertaisin homma on kun parantaa sen isolohkon hengittämistä ihan perusjutuilla. Vapaavirtaussuodatin ja pakoputkisto uusiksi.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste
Vaikkei omaa kokemusta olekaan niin jos ostettaessa kaikki on kunnossa, ettei ole omia patentteja aiemmin tehty niin pystyy ihan hyvin jatkossakin korjaamaan jos ongelmia tulee, eikä vaadi juuri ihmeemmin taitoa, ja tälläkin foorumilla hyvää tietämystä ruiskuistakin. Ainoa mikä on haitaksi niin tuo konehuoneen letkuviidakko. Muita remontteja tehdessä saattaa joutua enemmän purkamaan.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 6.1.2012 20:10
- Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä
Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste
ja niittenkin kunto tulee samalla tarkistettua. Kesäloman kunniaksi meinasin tosta Ljubovista ( -94 2104 ) vetää konehuoneen siistiksi. Ei ole isosta hommasta kyse.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste
Juuri näin.
Emmää ny oikeasti ala purkaan tuota toimivaa kokoonpanoa vain sen takia että ku joku kossi neuvoo niin tekemään internetissä, ihan turhaan ja noita viritelmiä on nähty kun ammattikoululle on työnnetty joku auto että tää ei toimi ku vaihdoin jettronicin (vai mitä niitä kasariruiskuja onkaan) niin kaasarin ja niitä sitten alkaa elvyttämään.. Ajattelin että korvais katin suoralla putkella, armoton möhkäle joka on kyllä vaarassa osua maahan jo vakiokorkeudellakin (Joku uusinut, taitaa olla yleismalli) Mutta tämä heti katsastuksen jälkeen.
Ja kyllä tällä ripeästi sataseen pääsee jo nyt, tai sitten mittari valehtelee ja urakalla
Niin ja tuon nykysen sytkän tilalle muka virranjakaja vaikkakin kärjettömänä.. Oon kyllä kuullu että isot pojat tekee päinvastoin mut en tiedä sit
Mut joo, aikoinaan täälläkin foorumilla esiintyneen 1988 2107kan lisenssisolexin ja daaz-ozon jumpan jälkeen on huoletonta menoa.
Emmää ny oikeasti ala purkaan tuota toimivaa kokoonpanoa vain sen takia että ku joku kossi neuvoo niin tekemään internetissä, ihan turhaan ja noita viritelmiä on nähty kun ammattikoululle on työnnetty joku auto että tää ei toimi ku vaihdoin jettronicin (vai mitä niitä kasariruiskuja onkaan) niin kaasarin ja niitä sitten alkaa elvyttämään.. Ajattelin että korvais katin suoralla putkella, armoton möhkäle joka on kyllä vaarassa osua maahan jo vakiokorkeudellakin (Joku uusinut, taitaa olla yleismalli) Mutta tämä heti katsastuksen jälkeen.
Ja kyllä tällä ripeästi sataseen pääsee jo nyt, tai sitten mittari valehtelee ja urakalla

Niin ja tuon nykysen sytkän tilalle muka virranjakaja vaikkakin kärjettömänä.. Oon kyllä kuullu että isot pojat tekee päinvastoin mut en tiedä sit

Mut joo, aikoinaan täälläkin foorumilla esiintyneen 1988 2107kan lisenssisolexin ja daaz-ozon jumpan jälkeen on huoletonta menoa.

EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96
"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Lada 21073 1700i vm.96
"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste
Samza kirjoitti:
Jotenka, kopenka. Pitäisi löytää näin aluksi syy että miksei radio toimi, kuulemma on toiminut ja perinteinen sulakkeiden pyörittely ei ainakaan nyt auttanut, kun tuolla kirivässä pakkasessa vääntelin ja kääntelin. Kellokaan ei toimi, mutta eihän se toiminut siinä 80-luvun 2107kassakaan, jos ei antanut sähköshokkia, eli kipinöitä akunnavan ja akunkengän välissä, tässä on vaan niin modernia tekniikkaa että tohtiiko tuotakaan kokeilla, käy kotona sisällä näppäämässä näpeille virtaa kelloon.
Oliko radio muuten samassa sulakkeessa kuin tupakansytytin? Ainoa hapettunut.
Ei tarvitse lisätä mitään katkaisijoita. Minulla on ollut kaikissa seitsemässä Ladassa radio kytkettynä valoihin. Kahdessa ensimmäisessä ei ollut valoautomatiikkaa, joten valot muisti aina pistää päälle kun radio ei muuten soinut. Muissa autoissa automatiikka hoitaa valot ja siinä sivussa myös radion.degen kirjoitti:Minä tein semmosen systeemin, että virrat saa poikki radiosta erillisellä katkaisijalla. Muistivirtaa radio saa aina.
Näin kytkemällä radio toimii kätevästi ilman ylimääräisiä on/off-katkaisijoita. Huom! Radiota voi soittaa myös kun laittaa parkit päälle. Eli auton ei tarvitse välttämättä käydä.
Muistivirta pitää tietenkin kytkeä johonkin jatkuvaan virtaan esim. tupakansytyttimeen.
On varmaankin vaijeri irronnut toisesta päästä. Seuraa vaijeria ja katso onko se paikoillaan. Myös vaijerien herkistäminen ohuella öljyllä ei ole pahaksi. Huom! Keskiventtiileistä ei kuulu tulla kuin ajoviimaa kabiiniin.Samza kirjoitti:Sitten pitäisi selvittää onko ominaisuus vai jotain muuta että jaloille tulee kivasti lämpöä mutta tuulilasille hönkii kuin piipunsavussa ollut lehmä, ja lämmönsäätimen vivusto ei tunnu tekevän mitään, kai sen pitäisi kääntää puhallus myös sivuikkunoille, mut ei niistä tule kuin kylmää ulkoilmaa. Lisäksi lämmöt pysyy valkoisella alueella, eikös niiden pitäisi vähintään vihreälle yltää, vai pahvia keulaan?
Maskisuojaa voi toki käyttää, mutta oireet voisivat johtua viallisesta termostaattista.
Vaihda peräöljyt ja katso, että öljyä on riittävästi.Samza kirjoitti:Ja viimeisenä perä rohisee ja rahisee aika kovaa veto päällä, liekkö öljyn tarvetta huutaa, pitää mennä muistelemaan että mistä aukosta tarkistettiin ja mistä lisättiin, kunhan pikkuisen lauhtuisi nämä siperian paukkupakkaset. Ei muuten mutta on jo vesikello peukalossa ja etusormessa.
Höpö höpö. 5-lovinen kestää ihan hyvin kunhan ei käytä vitosta alle 80 km/h nopeudessa.Samza kirjoitti: Näin olen kuullut vuosien saatossa ja nähnytkin muutaman 5-lovisen laatikon pöydällä, kun on herkempi särkymään. Naapuri pelotteli että se ei tarvi ku kerran narskahtaa niin on rattaat sileänä, niin vaihdot on tosi maltillisia ja ajatuksella.
Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste
Lisäsin nestettä korkkiin asti (oli puolessa välissä paisaria) ja ajelin ja käytin yhden lauhan lauantai-illan (kävi melkein nollassa) niin nousi normaalille asti lämpö ja flektikin kytkeytyi muutaman kerran, sen jälkeen pysynyt vihreän alueen "alussa", liekkö sitten ollu niin kylmä viima että pysyny lämmöt alhaalla.KSE 1995 kirjoitti:
On varmaankin vaijeri irronnut toisesta päästä. Seuraa vaijeria ja katso onko se paikoillaan. Myös vaijerien herkistäminen ohuella öljyllä ei ole pahaksi. Huom! Keskiventtiileistä ei kuulu tulla kuin ajoviimaa kabiiniin.
Maskisuojaa voi toki käyttää, mutta oireet voisivat johtua viallisesta termostaattista.
lisäsin täyttöaukkoon asti mutta rohina jatkuu, ja näyttäisi molemmat takarumpujen stefat hikoilevan, jos neki sitten samalla vaihtelisi uusiin jos ei viimeistään kokonaisella öljynvaihdolla lopu tuo ääntely.KSE 1995 kirjoitti:Vaihda peräöljyt ja katso, että öljyä on riittävästi.
EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96
"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Lada 21073 1700i vm.96
"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste
Perän rohina rauhoittunut hieman ajelulla, silti ilmoittaa olemasta olostaan.
Akkukin alkanut pitämään paremmin virtoja, taisi olla vain käytön puutetta kun hyvin nyt pyörittää..
Nyt sit pyörähti 132tkm mittariin niin tutkin vähän syvemmin tätä, onkohan lie ollu jollain kerholaisella koska löytyi made in poland ilmanputsari ja venäläiset boschin tulpat ?
Eli siis kartoitan läpi "pientä" oikkua, eli lämpimänä putputtaa ja ampuu putkeen, olikohan lie huono ostos?
Vaihdoin NGKt tilalle, ei vaikutusta, Boschilaiset näyttää tältä:

Voisiko tämä vaikuttaa lämpimänä oikkuiluun, murtunut pää?

En uskaltanut tehdä perinteistä "johtopois" testiä, kun en näistä sytkäboxivehkeistä tiiä ja vielä muutenki inhoan sähköiskuja, niin monesti räpänny sormille
Muutenkin oli huonossa hapessa hiukan paikat joten annoin pientä hoitoa niille, kuvassa ennen:

(huomatkaa myös taittunut pää tosta ekasta murtuneesta)
Mutta ei käyntiin vaikuttanut mitenkään.
Venttiilit tässä kyllä kans rallattelee että säätöä voisi harkita, paperipala testillä vähän vaikuttaisi siltä.
Vielä video perään niin jos joku vanhempi harrastaja sattuisi heti tietämään mihin päin lähdetään, kyllä se siis kierroksilla pelaa ja kylmänä, ajossakaan ei nyi ja kiihtyy kuin sata jänestä:
https://youtu.be/PYChQVmg3XM
Ja niin. Onko näissä ollut Y-haaran jälkeen 2" putki ennen kattia vai onko toi joku entinen ralliviritys..
Akkukin alkanut pitämään paremmin virtoja, taisi olla vain käytön puutetta kun hyvin nyt pyörittää..
Nyt sit pyörähti 132tkm mittariin niin tutkin vähän syvemmin tätä, onkohan lie ollu jollain kerholaisella koska löytyi made in poland ilmanputsari ja venäläiset boschin tulpat ?
Eli siis kartoitan läpi "pientä" oikkua, eli lämpimänä putputtaa ja ampuu putkeen, olikohan lie huono ostos?
Vaihdoin NGKt tilalle, ei vaikutusta, Boschilaiset näyttää tältä:

Voisiko tämä vaikuttaa lämpimänä oikkuiluun, murtunut pää?

En uskaltanut tehdä perinteistä "johtopois" testiä, kun en näistä sytkäboxivehkeistä tiiä ja vielä muutenki inhoan sähköiskuja, niin monesti räpänny sormille

Muutenkin oli huonossa hapessa hiukan paikat joten annoin pientä hoitoa niille, kuvassa ennen:

(huomatkaa myös taittunut pää tosta ekasta murtuneesta)
Mutta ei käyntiin vaikuttanut mitenkään.
Venttiilit tässä kyllä kans rallattelee että säätöä voisi harkita, paperipala testillä vähän vaikuttaisi siltä.
Vielä video perään niin jos joku vanhempi harrastaja sattuisi heti tietämään mihin päin lähdetään, kyllä se siis kierroksilla pelaa ja kylmänä, ajossakaan ei nyi ja kiihtyy kuin sata jänestä:
https://youtu.be/PYChQVmg3XM
Ja niin. Onko näissä ollut Y-haaran jälkeen 2" putki ennen kattia vai onko toi joku entinen ralliviritys..

EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96
"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Lada 21073 1700i vm.96
"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 542
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste
Minä olen ihan motonetistä saanut joskus venäläiset boschin tulpat
Itse kyllä suosin NGK:ta enemmän kuin boschia... Tuo kuvassa oleva tulppa näyttää kyllä kovin vaalealta, kävisikö kenties hieman liian laihalla? Ja joo, kyllä se 1700i Ladan alkuperäinen etuputki on aika paksu, kyllä se taitaa olla sen 2" tuumaa alkujaan tai ainakin hyvin lähelle ja katalysaattorin pitäisi olla laipalla kiinni, ei pakoputkiklemmarilla

Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste
Laippa siinä on, ja melkein pakkauus katti, tai hyvin putsattu.Ladaritari kirjoitti:Minä olen ihan motonetistä saanut joskus venäläiset boschin tulpatItse kyllä suosin NGK:ta enemmän kuin boschia... Tuo kuvassa oleva tulppa näyttää kyllä kovin vaalealta, kävisikö kenties hieman liian laihalla? Ja joo, kyllä se 1700i Ladan alkuperäinen etuputki on aika paksu, kyllä se taitaa olla sen 2" tuumaa alkujaan tai ainakin hyvin lähelle ja katalysaattorin pitäisi olla laipalla kiinni, ei pakoputkiklemmarilla

Joo, kaikki oli tollaisia ja tuoksu mielenkiintoiselle (pitihän se nuuhkia kun en ollut ennen noin vaaleanharmaata tulppaa nähnyt), voiko tästä vielä muka seostakin säätää vaikka onkin yksipisteruutta?

Saa nähdä millanen työ on saada katsastuksesta läpi, noh, naapurin harrastekumppania apuun kun kehui että on yksin säätänyt venttilit (kuulemma hankalaa huhujen mukaan), pitää jättää karhu-päkki konepellin alle vartomaan

Toivottavasti ei missään ole isompaa vikaa kun muuten pelaa tosi hyvin, hyttään tulee lämmintä ja nesteet kiertää ja pysyy puhtaana ja konekkin muutenki toimii hyvin. Ainoastaan tuo tyhjäkäynti on vähä tollanen putput ja sehän rassaa mieltä tietenkin.
Kansiremppaakin tähän on kyllä tehty jossain välissä kun kansi kiiltelee puhtauttaan, olisko vain jäänyt venttiilit säätämättä ja nyt ne on vielä kovemmalla välyksellä..
EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96
"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Lada 21073 1700i vm.96
"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 542
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste
Normaalilla rakotulkilla, jos on sellainen pakka missä on vaikka kuinka eri paksuisia liuskoja, sellaisella Ladan venttiilien säätö on vähän ikävä homma, mutta jos sattuu omistamaan Ladan oman 0,15 venttiiliensäätöliuskan joka on sellainen leveä, niin kyllä sen työkalun avulla se on ihan helppo homma, ei sitä venttiiliensäätöä silloin kannata pelätä
Jos se kerta rallattaa niin samalla kannattaa kiriä jakoketju, sekään ei vie aikaa kuin noin 1-3min ja on helppo toimenpide. Kyllähän noita venttiileitä joutuu/kannattaa aina välillä säätää ja ketjua kiristää, perus huoltotoimenpiteitä.

Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste
Ehdottomasti hommaat ennen venttiilinsäätöä tuon leveän rakotulkin. http://www.mansemotors.fi/venttiilivaly ... -levea-015
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste
Juu kummasti se 4vaihtein laatikko käy heikkotekoisex kun siihen yx rataspari lisätäänKSE 1995 kirjoitti:Höpö höpö. 5-lovinen kestää ihan hyvin kunhan ei käytä vitosta alle 80 km/h nopeudessa.Samza kirjoitti:
Näin olen kuullut vuosien saatossa ja nähnytkin muutaman 5-lovisen laatikon pöydällä, kun on herkempi särkymään. Naapuri pelotteli että se ei tarvi ku kerran narskahtaa niin on rattaat sileänä, niin vaihdot on tosi maltillisia ja ajatuksella.

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.