Lada XRay
Re: Lada XRay
Moi,
Mä olen itse ihaillut tuota GM-Samaran 8 venttilistä. Siinä on eniten vääntöä on jo alakierroksilla.
XRAY:n myynnin aloitusta aikaistetaan !
Viralliselta taholta ilmoitetaan, että Xrayn myynti aloitetaan jo 14.2.2016. Silloin vietetään maailmanlaajuisesti ystävänpäivää.
Mä olen itse ihaillut tuota GM-Samaran 8 venttilistä. Siinä on eniten vääntöä on jo alakierroksilla.
XRAY:n myynnin aloitusta aikaistetaan !
Viralliselta taholta ilmoitetaan, että Xrayn myynti aloitetaan jo 14.2.2016. Silloin vietetään maailmanlaajuisesti ystävänpäivää.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada XRay
Moi,
Lehdistön kovat Lada Xrayn koeajot ovat jo toista päivää menossa Venäjän Sotsissa.
Koeajoja varten kaupunkiin oli tuotu 12 kpl 1,6 litraisella moottorilla varustettua Xrayta ja 12 kpl uudella 1,8 litraisella VAZ moottorilla ja AMT robottilaatikolla varustettua mallia. Ilmeisesti tuo robottilaatikko on hieman parannettua mallia kuin Vestassa oleva versio.
Koeajo paikka mahdollisti sekä kaupunkiajon kesäisessä ympäristössä, että vuoristoajelua talvisissa maisemissa serpentiiniteillä.

Perusvarusteltu Xray, joka tässäkin tapauksessa käsittää kaikki turvallisuuteen liittyvät varusteet, on nimeltään "Optima". Optimaan saa "Comfort" lisävarustepaketin maksusta joka sisältää mm. jäähdytetyn hansikaslokeron, lämmitetyt etupenkit ja ilmastoinnin.
Ylempi Xray varustetaso on nimeltään "Tor" joka sisältää aivan kaiken mahdollisen varustelun mitä autoon voi tällä hetkellä saada sisältäen mm. auton viihdejärjestelmän, tuulilasin sadetunnistimen.
Itse Xrayta saa tilattua kahdella 1,6 litraisella moottorilla joista toinen on siis VAZ oma moottori (106 hv, 7,5 l/100 km)) ja toinen Renaultin perua oleva 114 hv (6,9 l /100 km). Lisänä on 1,8 litrainen 122 hv Ladan oma moottori (7,1 l/100 km). Myös 1,8 litrainen on vapaasti hengittävä.

Havaintoja:
1,6 litrainen havaittiin vuoristoteillä hieman liian alitehoiseksi moottoriksi Xrayhin. Auto ei tahtonut jaksaa kiivetä kolmosvaihteella jyrkkiä vuoristoteitä. 1,8 litrainen toimi kaikin puolin mallikkaasti ja AMT laatikko vaihtoi vaihteita huomaamattomasti paitsi ehkä ykköseltä kakkoselle.
Hintoja ei vielä kerrottu, mutta myynti alkaa 14.2.16 ja tuotannossa keskitytään ensin 1,6 litraiseen VAZ moottorilla varustettuun malliin. Värivalikoima käsittää 7 erilaista värivaihtoehtoa.
Xrayn pahimpina kilpailijoina pidetään Renault Sanderoa, Renault Sandero Stepwayta, Kia Rio Hatchbackiä ja Huihai Solaris Hatchbackiä.
Xrayssa on paljon paremmin toteutettuja yksityiskohtia verrattuna auton "serkkuun" Renault Sanderoon. Xrayssa esimerkiksi tavaratilan kannen saa avattua nappia painamalla.
Lehdistön kovat Lada Xrayn koeajot ovat jo toista päivää menossa Venäjän Sotsissa.
Koeajoja varten kaupunkiin oli tuotu 12 kpl 1,6 litraisella moottorilla varustettua Xrayta ja 12 kpl uudella 1,8 litraisella VAZ moottorilla ja AMT robottilaatikolla varustettua mallia. Ilmeisesti tuo robottilaatikko on hieman parannettua mallia kuin Vestassa oleva versio.
Koeajo paikka mahdollisti sekä kaupunkiajon kesäisessä ympäristössä, että vuoristoajelua talvisissa maisemissa serpentiiniteillä.

Perusvarusteltu Xray, joka tässäkin tapauksessa käsittää kaikki turvallisuuteen liittyvät varusteet, on nimeltään "Optima". Optimaan saa "Comfort" lisävarustepaketin maksusta joka sisältää mm. jäähdytetyn hansikaslokeron, lämmitetyt etupenkit ja ilmastoinnin.
Ylempi Xray varustetaso on nimeltään "Tor" joka sisältää aivan kaiken mahdollisen varustelun mitä autoon voi tällä hetkellä saada sisältäen mm. auton viihdejärjestelmän, tuulilasin sadetunnistimen.
Itse Xrayta saa tilattua kahdella 1,6 litraisella moottorilla joista toinen on siis VAZ oma moottori (106 hv, 7,5 l/100 km)) ja toinen Renaultin perua oleva 114 hv (6,9 l /100 km). Lisänä on 1,8 litrainen 122 hv Ladan oma moottori (7,1 l/100 km). Myös 1,8 litrainen on vapaasti hengittävä.

Havaintoja:
1,6 litrainen havaittiin vuoristoteillä hieman liian alitehoiseksi moottoriksi Xrayhin. Auto ei tahtonut jaksaa kiivetä kolmosvaihteella jyrkkiä vuoristoteitä. 1,8 litrainen toimi kaikin puolin mallikkaasti ja AMT laatikko vaihtoi vaihteita huomaamattomasti paitsi ehkä ykköseltä kakkoselle.
Hintoja ei vielä kerrottu, mutta myynti alkaa 14.2.16 ja tuotannossa keskitytään ensin 1,6 litraiseen VAZ moottorilla varustettuun malliin. Värivalikoima käsittää 7 erilaista värivaihtoehtoa.
Xrayn pahimpina kilpailijoina pidetään Renault Sanderoa, Renault Sandero Stepwayta, Kia Rio Hatchbackiä ja Huihai Solaris Hatchbackiä.
Xrayssa on paljon paremmin toteutettuja yksityiskohtia verrattuna auton "serkkuun" Renault Sanderoon. Xrayssa esimerkiksi tavaratilan kannen saa avattua nappia painamalla.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada XRay
Onneks Suomessa ei isoja vuoristoja ole ainakaan Pohjanmaalla.... Luulen että Täällä Savossakin pärjäisi hyvin 1.6 ainakin 111 mulle riittää hyvin 1,5. Se on jännää ettei 150 hp tahdo riittää.Jos Autotoimittajilta kysyy..
Re: Lada XRay
Moi,
Mitään kovin kovaa kritiikkiä eivät Xrayt saaneet koeajoissa, toisaalta Venäjän Lada Clubi oli tehnyt nuo arvostelut.
Xray Optima, hinnat alkaen noin 590 000 ruplaa, päätyen aina kalleimpaan 723 000 ruplaa.
Myynti alkaa 14.2.2016 64 Venäjän eri kaupungissa.
Tiedä sitten onko kallis vaiko halpa, Suomessa hinnat varmaan olisi jotain alkaen 16 990 euroa.
Itse olen enemmän näitä Sedan miehiä.
Mitään kovin kovaa kritiikkiä eivät Xrayt saaneet koeajoissa, toisaalta Venäjän Lada Clubi oli tehnyt nuo arvostelut.
Xray Optima, hinnat alkaen noin 590 000 ruplaa, päätyen aina kalleimpaan 723 000 ruplaa.
Myynti alkaa 14.2.2016 64 Venäjän eri kaupungissa.
Tiedä sitten onko kallis vaiko halpa, Suomessa hinnat varmaan olisi jotain alkaen 16 990 euroa.
Itse olen enemmän näitä Sedan miehiä.

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Lada XRay
No niin, XRay kaupoissa, täytyypä käydä renkaat potkimassa.
Hinnat alk, 589000r
Hinnat alk, 589000r
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Lada XRay
Varustetasot ja hinnat taulukkomuodossa:
http://www.lada.ru/cars/xray/hatchback/print_prices.pdf
Tuore Xray mainosvideo: "On vain yksi tie. Omansa!"
https://www.youtube.com/watch?v=ktBUjEg2d1A
Moskovassa myyntiesittelyssä mukana oli myös auton suunnittelija
https://www.youtube.com/watch?v=VV0iSsTMDiU
http://www.lada.ru/cars/xray/hatchback/print_prices.pdf
Tuore Xray mainosvideo: "On vain yksi tie. Omansa!"
https://www.youtube.com/watch?v=ktBUjEg2d1A
Moskovassa myyntiesittelyssä mukana oli myös auton suunnittelija
https://www.youtube.com/watch?v=VV0iSsTMDiU
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada XRay
Moi,
Vaikuttaa siltä, että ensimmäinen XRay myyntipäivä oli kohtuullisen vilkas eri puolilla Venäjää. Suurin piirtein 90-100 % kaikista myytävinä olevista XRay malleista on myyty ensimmäisen päivän jälkeen. Ostajia on ollut niin "karvahattu" malleille kuin kalliimille malleille.
Kyllä tuo Xray malli pitäisi länteen tuotaessa saada diisselinä, kun tuo bensiinin kulutus lienee melkoinen esimerkiksi motarilla ajettaessa.
Vaikuttaa siltä, että ensimmäinen XRay myyntipäivä oli kohtuullisen vilkas eri puolilla Venäjää. Suurin piirtein 90-100 % kaikista myytävinä olevista XRay malleista on myyty ensimmäisen päivän jälkeen. Ostajia on ollut niin "karvahattu" malleille kuin kalliimille malleille.
Kyllä tuo Xray malli pitäisi länteen tuotaessa saada diisselinä, kun tuo bensiinin kulutus lienee melkoinen esimerkiksi motarilla ajettaessa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada XRay
Jos paljon ajaa niin diisseli. mutta aika paljon saa säästettyä kun oikealta painettavaa läpykkää ei aina paina pohjaan. esim 1 litran kulutusero 100sella 15000km vuodessa ei kovin paljon maksa että pitäisi olla useita litroja ennen kuin rupeaa näkymään oikeasti jossakin. tuo minun Nivan ja 111 kulutusero kaupungissa jo näkyy minun pienillä ajoillakin kun ero on noin 3 litraa satasella. 111 saa ajaa ilmaiseksi 100 km. Nivan tankillisella..
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Lada XRay
Juu kyllä se on diesel autoilun edullisuus normiautoilialla aika kaukana, uuden hankita hinta on jo yleensä kalliimpi,huollot ynm, korjaukset kalliimpia käyttövoimavero ja muut, nykyaikaiset pienet bensa turbot ovat jo hyvin pienikulutuksisia ja kulkua piisaa siinä kuin isommissa turbottomissa.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Lada XRay
Bensiini/diesel leikkauspiste ilman pääomakuluja.
Autot ovat samaa merkkiä: bensiini 1,0 l ja diesel 1,5 l.
Autojen tiedot ovat valmistajan ilmoittamia, joiden
perusteella haettu käyttövoima- ja ajoneuvovero.
Polttoaineiden hinnat ovat Polttoaine.netin kaikkien
asemien keskihintoja (15.2.2016).
Bensiini
Käyttövoimavero e/v: -
Ajoneuvovero e/v: 136,51
Yhd.kulutus l/100km: 4,8
Polttoaine e/l: 1,311 (95E10)
Diesel
Käyttövoimavero e/v: 381,43
Ajoneuvovero e/v: 126,29
Yhd.kulutus l/100km: 3,8
Polttoaine e/l: 1,114
Kulut ovat yhtäsuuret ajomäärällä 18023 km/v.
Edit
Nykyinen kulkuneuvoni, turboton 1,6l ja viimeisen vuoden ajomäärä 8350 km.
Käyttövoimavero e/v: -
Ajoneuvovero e/v: 204,40
Yhd.kulutus l/100km: 6,7
Polttoaine e/l: 1,311 (95E10)
Leikkauspiste (bensiini/diesel) on 6666 km/v
Säästöä syntyisi ylittyvältä 1684 km osalta ajamalla dieselillä.
Kannattaisiko ylipäätään vaihtaa uuteen reilun 10000 euron välirahalla ja ruveta säästämään?
Kulut (polttoaine, ajoneuvo- ja käyttövoimavero) ajomäärällä 8350 km/v
Nykyinen 1,6l: 938 e/v
Uusi bens 1,0l: 662 e/v, säästö nykyiseen verrattuna 276 e/v
Uusi dies 1,5l: 861 e/v, säästö nykyiseen verrattuna 77 e/v
Eipähän eläkeläisellä ole varaa ruveta säästämään.
Autot ovat samaa merkkiä: bensiini 1,0 l ja diesel 1,5 l.
Autojen tiedot ovat valmistajan ilmoittamia, joiden
perusteella haettu käyttövoima- ja ajoneuvovero.
Polttoaineiden hinnat ovat Polttoaine.netin kaikkien
asemien keskihintoja (15.2.2016).
Bensiini
Käyttövoimavero e/v: -
Ajoneuvovero e/v: 136,51
Yhd.kulutus l/100km: 4,8
Polttoaine e/l: 1,311 (95E10)
Diesel
Käyttövoimavero e/v: 381,43
Ajoneuvovero e/v: 126,29
Yhd.kulutus l/100km: 3,8
Polttoaine e/l: 1,114
Kulut ovat yhtäsuuret ajomäärällä 18023 km/v.
Edit
Nykyinen kulkuneuvoni, turboton 1,6l ja viimeisen vuoden ajomäärä 8350 km.
Käyttövoimavero e/v: -
Ajoneuvovero e/v: 204,40
Yhd.kulutus l/100km: 6,7
Polttoaine e/l: 1,311 (95E10)
Leikkauspiste (bensiini/diesel) on 6666 km/v
Säästöä syntyisi ylittyvältä 1684 km osalta ajamalla dieselillä.
Kannattaisiko ylipäätään vaihtaa uuteen reilun 10000 euron välirahalla ja ruveta säästämään?
Kulut (polttoaine, ajoneuvo- ja käyttövoimavero) ajomäärällä 8350 km/v
Nykyinen 1,6l: 938 e/v
Uusi bens 1,0l: 662 e/v, säästö nykyiseen verrattuna 276 e/v
Uusi dies 1,5l: 861 e/v, säästö nykyiseen verrattuna 77 e/v
Eipähän eläkeläisellä ole varaa ruveta säästämään.
Viimeksi muokannut Latikka, 16.2.2016 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lada XRay
Jouska kirjoitti:Moi,
Kyllä tuo Xray malli pitäisi länteen tuotaessa saada diisselinä, kun tuo bensiinin kulutus lienee melkoinen esimerkiksi motarilla ajettaessa.
Muuttuisko tuo Xrayn kulutus "länteen tuotaessa" kuitenkin hieman pienemmäksi Euro-6:n myötä? Siirtymäajan loputtua tuli 1.9.2015 voimaan, että uusien myytävien henkilöautojen CO2 päästöt on oltava alle 130g/km.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0 ... 80%D0%BE-6Согласно нормам Евро-6 выбросы углекислого газа новыми легковыми автомобилями должны составлять менее 130 граммов на километр пути[1].
Ei nuo nykyisetkään Euro-6 Ladat sitä kyllä alita (Granta/Kalina 149g/km ja 4x4 216g/km), mutta ilmeisesti se menee tämän mukaan:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... V%3Ami0046Pienet valmistajat, jotka rekisteröivät alle 1 000 autoa vuodessa EU:ssa, on vapautettu tästä lainsäädännöstä, ja ne, jotka rekisteröivät 1 000-10 000 autoa vuodessa voivat ehdottaa omia päästövähennystavoitteitaan. Valmistajat, jotka rekisteröivät 10 000-30 000 autoa vuodessa voivat soveltaa kiinteää päästövähennystavoitetta.
4x4 Ladojen kohdalla se meni ko. erivapaudella jo Euro 5:nkin kohdalla rekisteröitävän sarjan pienuuden perusteella (silloin oli rajana 158g/km).
Tulevat muutokset Vestan ja Xrayn Euro-6:een
http://eng.autostat.ru/news/view/11758/
Jos vaikka ko. muutoksilla - Vesta ja Xray pääsisivät sitten Euro-6:na jo lähemmäs tuota 130g/km?, nyt se näyttäisi olevan luokkaa 169g/km, tehojakin varmaan vähän lähtee sitten päästöjen mukana. Tuskin näihin nykyisiin Euro-6 Ladoihin on ko. muutoksia tuossa määrin kuitenkaan tehty? Suomessahan romutuspalkkioon vaadittava CO2 päästöjen yläraja oli 120g/km.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada XRay
Moi,
No juu, ei kaikki aja litraisilla bensiinimoottoreilla jossa on turbo.
Puhutaan 1,6 litraisista ja 1,8 litraisista bensiinimoottoreista. Lada Xray tai Vesta 7-8 litraa keskikulutus, 1,8 litrainen Avensis 1-2 litraa vähemmän satasella.
No juu, ei kaikki aja litraisilla bensiinimoottoreilla jossa on turbo.
Puhutaan 1,6 litraisista ja 1,8 litraisista bensiinimoottoreista. Lada Xray tai Vesta 7-8 litraa keskikulutus, 1,8 litrainen Avensis 1-2 litraa vähemmän satasella.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Lada XRay
No tällä samalla ajatuksella sen disel XRayn kulutus olis 6-7l/100km, eli 1-2l enemmän kuin vastaavilla länsi autoilla! Mutta eiköhän ne ole ladankin kulutus lukemat muuttuneet siinä vaiheessa kun niille on syksyyn mennessä saatu Euro standardi.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Lada XRay
Ei vielä.Jouska kirjoitti:Moi,
No juu, ei kaikki aja litraisilla bensiinimoottoreilla jossa on turbo.
.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Lada XRay
Moi,
Eikö nuo kaikki alle 5,5 litran keskikulutukset bensiinimoottoreilla ole valmistajien ilmoittamia ja vähän niin kuin liian hyvää ollakseen totta. Eihän siitä niin kauaa ole kun niistä kohistiin laajemmin. Olisko noin vuosi sitten.
Eikö nuo kaikki alle 5,5 litran keskikulutukset bensiinimoottoreilla ole valmistajien ilmoittamia ja vähän niin kuin liian hyvää ollakseen totta. Eihän siitä niin kauaa ole kun niistä kohistiin laajemmin. Olisko noin vuosi sitten.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.