käy törkeän rikkaalla

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

käy törkeän rikkaalla

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mikähän avuksi kun "lintu" 1500 SL käy erikoisen rikkaalla, eli ryypyllä meinaa jopa tukehtua ja bensa haisee hurjasti, kylmällä vähän ongelmallinen juttu kun taas ilman ryyppyä ei tahdo pysyä käynnissä, eli rikastin taitaa rikastaa liikaa?

sitä teleskooppivipua kaasarista en ole nyt tarkistellut, mutta viimeksi kun oli hyytymisongelmaa (alku syksystä) silloin sen voitelin, tosin kunnossa se silloinkin näytti olevan.

kaasutin on siis Ozon mallinen ilman alipaineistettua tyhjäkäynnin katkojaa, tyyppi 2107-1107010
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Sulla on seisotuksessa ilmansuodatin kastunut märäksi, ota suodatin sisälle kuivumaan!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
ossi

Viesti Kirjoittaja ossi »

taikka koho jumissa. mulla oli samantapaset oireet ja kaasari holvasi bensaa niin paljon, että tunnin ajon jälkeen öljyn seassa oli litra bensaa.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Onko imuilman esilämmitys ollut pakosarjalla?Jos ei niin kuten AL:kin mainitsi on ilmanputsari jäässä ja kone suorastaan ryystää polttoainetta.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

no nää perusjutut on katsottu, eli imuilmat on talviasennossa, itseasiassa näyttää vähän vaihtelevan toi rikkaalla käynti, ajoin kylmällä autolla huoltoasemalle ja tankattuani tankin täyteen kävi ihan normaalisti ja käynti reagoi ryypyn säätöön kuten pitääkin :?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Slapa

Viesti Kirjoittaja Slapa »

Minähän en mikään asiantuntija ole, mutta mulla käy koko ajan kanssa toinen kombi järkyttävän rikkaalla. Ryypyn kanssa tahtoo tukehtua ja ilman ryyppyä sitten pitäisi tyhjäkäyttää lämpimäksi, ettei sammuile kylmyyttään risteyksissä. Korjaamomiehen mukaan kakkoskurkun läppä jumittaa auki. En ole oikein ymmärtänyt pitäiskö siinä olla joku palautusjousi vai mikä siinä on, mutta kakkoskurkun läppä on siis aina auki. Auton kun ryyppy täysillä käynnistää ja vähän painaa kaasua, jää hirmu kierrokset päälle vaikka nostaa jalan. Sitten alkaa röpeltämään ja tukehtumaan. Heti kun ryypyn ottaa pois, käy tosi nätisti, mutta hyytyy sitten kylmyyttään.

Sami
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo eihän noi Ladan viat ole kuin käyttäjän vika. Viikonloppuna vaihdoin tulpat ja ilmansuodattimen. Tulpat oli sinänsä hyvät ennestäänkin, mutta ilmansuodatin oli koppurainen ja tummunut. Nyt käy siistimmin ja olen jo ajanut edellisen tankkauksen jälkeen yli 400 km :shock:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lada-Jussi kirjoitti:joo eihän noi Ladan viat ole kuin käyttäjän vika. Viikonloppuna vaihdoin tulpat ja ilmansuodattimen. Tulpat oli sinänsä hyvät ennestäänkin, mutta ilmansuodatin oli koppurainen ja tummunut. Nyt käy siistimmin ja olen jo ajanut edellisen tankkauksen jälkeen yli 400 km :shock:
No ei kyl sit kovi rikkaalla käy...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

veli alexei kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:joo eihän noi Ladan viat ole kuin käyttäjän vika. Viikonloppuna vaihdoin tulpat ja ilmansuodattimen. Tulpat oli sinänsä hyvät ennestäänkin, mutta ilmansuodatin oli koppurainen ja tummunut. Nyt käy siistimmin ja olen jo ajanut edellisen tankkauksen jälkeen yli 400 km :shock:
No ei kyl sit kovi rikkaalla käy...
joo ei enää, kulutukseksi mittasin nyt 7,9 litraa, kun aiemmat ennen huoltoa mitatut oli jotain 9,6 ja 8,8 litraa / 100 km!!
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lada-Jussi kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:joo eihän noi Ladan viat ole kuin käyttäjän vika. Viikonloppuna vaihdoin tulpat ja ilmansuodattimen. Tulpat oli sinänsä hyvät ennestäänkin, mutta ilmansuodatin oli koppurainen ja tummunut. Nyt käy siistimmin ja olen jo ajanut edellisen tankkauksen jälkeen yli 400 km :shock:
No ei kyl sit kovi rikkaalla käy...
joo ei enää, kulutukseksi mittasin nyt 7,9 litraa, kun aiemmat ennen huoltoa mitatut oli jotain 9,6 ja 8,8 litraa / 100 km!!
Sulla taitaa olla aikas paljon tota noin 80km/h ajoa. Meinaan ei tommosiin lukuihin muuten pääse. Tai sitten mulla on vaan niin horo toi SL. :?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Vastaa Viestiin