Lada Vesta

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lada Vesta

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Ei varmaan kannata jatkaa vanhaa väittelyä. Vanhat kinat kannattaa mieluiten unohtaa kuin jatkaa viikosta toiseen saman asian jauhamista. Viisas näet osaa lopettaa ajoissa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lada Vesta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Olenkos minä väittänyt jotain Vestan kytkimistä? Kommentoi "Zingo-mies" sitä juttua jos siinä on jotain väärin, siitä on linkki laitettu, jätit sen sen vain lainauksestasi pois. Muistahan ensi kerralla lainata kokonaan asiayhteyksineen!

Ja mitäs muutoksia siihen Vestan Euro 6:een tuli? Vai eikö tarvinnut mitään muutoksia, koska ei ole suoraruiskutusmoottori?

hitsi mikä vänkääjäpelle!


Tästä voi "Zingo-mies" esittää "suuren tietämyksensä" niistä kytkimistään ja kertoa mitä siinä on väärin - eli onko tuo "single-clutch" väärin ja Easy-R laatikossa on kuitenkin "dual-clutch", toisin kuin tässä väitetään?
This automated gearbox called Easy-R already exists in Brazil and is being used by the local versions of Logan and Sandero. Made by ZF, it's a single-clutch automated system that is being praised because of a behavior closer to what a good driver would make if driving stick. This system already have the creeping function that any automatic has and even accepts some heel-and-toe operations to shift down a gear when in fully automatic mode. When in manual operation, it also rev-matches when the driver taps the selector. It's not as good as dual-clutch or an actual automatic, but it's better than other single-clutch automated on Brazilian market (where this solution is very popular and was continually improved by Fiat and VW, two of the four main competitors in this country). Below follow some images of how is this system:
http://www.carscoops.com/2015/08/renaul ... acias.html

Siitä löytyy myös hyvä kuvasarja tästä ko. Easy-R laatikosta.
Kuva
Kuva
Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lada Vesta

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

samarai kirjoitti:Olenkos minä väittänyt jotain Vestan kytkimistä? Kommentoi "Zingo-mies"

Juu pidä vaan itsellä tällainen nimitys :lol:
samarai kirjoitti:Tämä pitäisi olla huomattavasti paranneltu versio aikaisemmista 1-kytkin malleista.
?
samarai kirjoitti: Sinäkö sen päätät, mistä kukin pitää?
Tämä kuvaa teikäläistä paremmin kuin hyvin! Missään tilanteessa ei osaa asiallisesti kellekkään vastata :( Itse en tämän "Zingo-mies" haudankaivaja "Asiantuntian" kommenteja enempää viitsi noteerata, ovat sen luokan Scheißee ettei paremmasta väliä. "Eli pidä tunkkis!"
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lada Vesta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Kerro nyt kun kerran tiedät onko siinä EasyR laatikossa "single vai dual-kytkin"?

Montako kytkintä sitten "Tiedät" tässä uudessa Easy´R mallissa olevan?

Sitähän kai olit nyt tuossa vänkäämässä?

Haaveissasi olit kuitenkin oikea "Zingo-mies" - v.83, niinkö se oli?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2927
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: Lada Vesta

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Pitäkää keskustelun taso asiallisena. Ei piikittelyä puolin ja toisin, ettei tarvitse antaa bannia.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lada Vesta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Minulle voit antaa huoletta bannia, en varmasti muuta mitään kirjoittelussani. Lopettaa sen kyllä voi, heittäkää pihalle jos siltä tuntuu.

En voi sille mitään, nään heti punaista tällaisesta venkoilusta mitä tämä herra harrastaa. Miksi ihmeessä ei suoraan voi vastata kommentissaan mikä siinä toisen kommentissa on väärin vaan alkaa se ainainen jaarittelu ja kiertely? Kertoisi ihmeessä heti kommentissan jos tietää jonkun asian paremmin eikä venkoilla jonkun "ihmettelyn varjolla".

Tässä viimeisin esimerkki:" Montako kytkintä sitten "Tiedät" tässä uudessa Easy´R mallissa olevan?" - minunko se siis pitäisi muurarina tietää ja miten tällaiseen venkoiluun pitäisi vastata? Olinhan jo jättänyt lainauksen kyseisestä jutusta, mistä jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä. Itse olin jo unohtanut koko asian, mistähän tämä nyt pitkällä viiveellä sitten tuli kyseeksi. Alankin tästä itsekin nyt vanhoja lainauksia etsimään tänne. Pitäisi varmaan myös valikoida niistä aina vain lause tai pari?

Nytkään ei sitten kuitenkaan venkoilun takia tiedetä, mikä kytkin siinä Vestan robotissa oikein on - single vai dual? Minähän pelkästään nojasin tuohon lähteeseen jossa kerrottiin EasyR-vaihteistossa olevan "single-clutch". Ilmeisesti ei sitten olekaan? Tuohon "singleen" venkoilu varmaan kuitenkin tässä liittyi?

Olisi heti kirjoittanut tuon eo. sijaan miten sen Vestan robotin kytkimen kanssa oikein on ja jättänyt venkoilut tekemättä? Ja minkäänlaisia lähteitä ei koskaan herralla ole mistään vaan toiset joutuu niitä etsimään ja vielä todistamaan perskarvoja myöten tämän herran olevan jossain asiassa väärässä. Sitten vastaa loppuu se ihmettely ja venkoilu.
Tuo "Zingo-keissi" on tästä hyvä esimerkki. Väitti viimeiseen asti, että sellaista lempinimeä 750 H2 Kawalla ei koskaan ole ollut ja aikaisemmin valehteli vielä sellaisen omistaneensa.

Ostoilmoituksiin hän kuitenkin osaa vastata aina heti reippaasti ja suoraan ilman venkoilua: " Juu, Venäjältä saadaan uusia!"


Laitetaan tännekin tämä hieno biisi, kun "Zingo-haaveilija" jauhaa minulle hautausmaista, ilmeisesti on herralle vaikea käsittää, että kerroin Keravan hautausmaalla olevan ikäisiäni jo mullan alla?

https://www.youtube.com/watch?v=4aWGk6IO-gA

Ja, käyn tosiaan lähes viikottain lähiomaisten ja tuttujen haudoilla Keravalla, Nurmijärvellä, Tuusulassa, Malmilla ja kerran vuodessa Korpilahdella, onkohan siinäkin jotain väärin? Kuolema on osa ihmisen elämää, se pitää vain jokaisen hyväksyä. Se tulee kyllä sitten aikanaan jokaiselle melkein tasapuolisesti. Ja hautausmaalla käynneistä en tule kyllä joltain "Zingo-feikiltä" lupaa kysymään. Käärinliinoissa ei ole kuitenkaan taskuja, se ehkä kannattaa kaikkien "haaveilijoidenkin" pitää mielessä, varsinkin jos on jo 50 täyttänyt.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lada Vesta

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Tosiaan, ei kaikkea täällä foorumilla sanottua kannata ottaa tosissaan. Yleensä joku joka sanoo tietävänsä jostain asiasta, ei oikeasti tiedä mitään.

Tässä on Vestan AMT vaihteiston käyttö-ohjeet AMT vastaavan Vladimir Petunin neuvomana. Ei näytä mitenkään hankalalta tuon vaihteiston käyttäminen. Ohitustilanteessa saattaa tuo AMT olla vaarallinen jos viiveitä liikaa tulee, voi ohitusaika ja elämä loppua kesken.

https://www.youtube.com/watch?v=ZOPZx4LFNpE

Tarviiko tuollainen halpis auto paremman vaihteiston?
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Talkkari81

Re: Lada Vesta

Viesti Kirjoittaja Talkkari81 »

Tulisipa tuo Vesta Suomessa joskus lähitulevaisuudessa myyntiin. Tuli mieleen että Samarahan voitti aikoinaan vuonna 86 Tuulilasin autovertailun, et Ladallahan ois nyt taas kilpailukykyinen malli Suomessa, jos hinta saadaan poljettua tarpeeksi matalaksi.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lada Vesta

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Nimenomaan, Vesta on ensimmäinen nykyaikainen Lada sitten Samaran. Vesta varmaan saadaan tänne v.2018, ainaskin silloin on mallistoon saatu mahdollisesti Vesta Cross mukaan.

Nythän Vestalla olisi jonkinmoista kilpailukykyä näihin pieniin autoihin kuten Micraan, Yarikseen verrattuna. Vesta on vähän suurempi tiloiltaan kuin nuo pikkuautot ja vissiin vähän halvempi. Polttoaineen kulutuksessa, jos ajot ovat kaupunki, ja taajama ajoa, Vesta häviää länsiautoille.

Se mitä kilpailijoilla on tarjota kahden vuoden päästä sanelee koko Vestan Suomeen tuonnin järkevyyden ja menestyksen täällä. Varmasti länsikilpailijoilla on tarjota jotain parempaa kahden vuoden päästä. Hinta se on edelleen millä Lada voi Suomessa pärjätä. Malliston pitäisi olla myös laaja, jotta yhtä automerkkiä kannattaa täällä myydä.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
KSE 1995
Viestit: 983
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lada Vesta

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

toktornivako kirjoitti:Kävin loppuvuodesta renkaita potkimassa (Vestan)? Ensimmäisenä huomio kiinnittyy auton korkeaan maavaraan :( 10cm alemmaksi niin alettais oleen lähellä länsi autoja,...
Miksi sen pitäisi olla alempi? Korkealla maavaralla voi talvella ajella myös auraamattomalla tiellä.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lada Vesta

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Jouska kirjoitti:Moi,

Tosiaan, ei kaikkea täällä foorumilla sanottua kannata ottaa tosissaan. Yleensä joku joka sanoo tietävänsä jostain asiasta, ei oikeasti tiedä mitään?
Juuri näin! Ja sitten linkitellään kaikenmailman "juttuja" ja pidetään niitä apsoluuttisena totuutena eikä suvaita ymmärtää kenenkään eriävää mielipidettä mistään asiasta? Ja jos ei muuten enään pärjää niin ainakin joku kirjoitusvirhe tai kommunismiin viittaava kaivetaan esiin.
KSE 1995 kirjoitti:
toktornivako kirjoitti:Ensimmäisenä huomio kiinnittyy auton korkeaan maavaraan :( 10cm alemmaksi niin alettais oleen lähellä länsi autoja,...
Miksi sen pitäisi olla alempi? Korkealla maavaralla voi talvella ajella myös auraamattomalla tiellä.
No on se aika hassun näköinen sedan kun vieressä on esim, X-ray niin molemissa on yhtä korkea maavara? Ja maastoautothan on erikseen.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lada Vesta

Viesti Kirjoittaja samarai »

No kerro nyt hyvä mies siitä Vestan robotin kytkimestä! Jos kerran tiedät asian paremmin!

Eikö tämä äijän venkoilu millään lopu? Johan on sitten ihmeen sitkeä venkoilija!

Väitätkö siis että EasyR vaihteistossa ei ole se "single", vai mitä sitten?

"Ja sitten linkitellään kaikenmailman "juttuja" ja pidetään niitä apsoluuttisena totuutena eikä suvaita ymmärtää kenenkään eriävää mielipidettä mistään asiasta?"
Mitään et ole pystynyt vielä kumoamaan siitä linkittämästäni jutusta mutta äijän lässytys se vaan jatkuu ja jatkuu :shock:

Vai haluatko taas mielummin puhua rollaattoreista, hautausmaista ja vanhustenhoidosta, kuin vastata mitä kysytään?

"Ja jos ei muuten enään pärjää niin ainakin joku kirjoitusvirhe tai kommunismiin viittaava kaivetaan esiin."

Mitäs "feikki-Zingo" sitten oikein tosissaan tietää ? Nyt on mahdollisuutesi kun kerrot monta kytkintä "Tiedät" siinä EasyR:ssä olevan? :lol:



Vielä kerran, nyt sitten jo varmaan kerrot mikä tässä kaikenmaailman "jutussa" ei pidä paikkaansa? Eikö se venkoilu tästä asiasta ala jo riittää? Ja joku lähde pitäisi olla varmaan myös olla mukana. Minulle ei ainakaan riitä, että pelkästääm täällä joku "feikki-Zingo" niin kertoo. (ostin v.83)
This automated gearbox called Easy-R already exists in Brazil and is being used by the local versions of Logan and Sandero. Made by ZF, it's a single-clutch automated system that is being praised because of a behavior closer to what a good driver would make if driving stick. This system already have the creeping function that any automatic has and even accepts some heel-and-toe operations to shift down a gear when in fully automatic mode. When in manual operation, it also rev-matches when the driver taps the selector. It's not as good as dual-clutch or an actual automatic, but it's better than other single-clutch automated on Brazilian market (where this solution is very popular and was continually improved by Fiat and VW, two of the four main competitors in this country). Below follow some images of how is this system:
http://www.carscoops.com/2015/08/renaul ... acias.html

Tässä myös EasyR vaihteistosta:
http://www.autoevolution.com/news/renau ... 96799.html
The gearbox is a 5-speed robotized manual called EasyR which is built with components from ZF. Essentially, this is like a regular manual, but a computer takes care of clutch operations and changing gears.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
KSE 1995
Viestit: 983
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lada Vesta

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

toktornivako kirjoitti: No on se aika hassun näköinen sedan kun vieressä on esim, X-ray niin molemissa on yhtä korkea maavara? Ja maastoautothan on erikseen.
Miksi pitäisi olla kallis maastoauto kun halvemalla kaksivedollakin pärjää, juuri maavaransa takia?
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lada Vesta

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

samarai kirjoitti: No kerro nyt hyvä mies siitä Vestan robotin kytkimestä! Jos kerran tiedät asian paremmin!
Minulle ei ainakaan riitä, että täällä joku "feikki-Zingo" niin kertoo.
. No jatketaan sitten samalla tasolla kun noin "Zingoat"? Eli Miks Helwetissä mun pitäi sulle sitten jotain kertoa! itsehän tässä tietäjänä kerrot että siinä on joku muu kuin "aiemmin käytetty 1-kytkin malli"
samarai kirjoitti: Onkohan ne sinunkaan "robottivaihteisto" tietosi enää oikein ajan tasalla? Vähän alkaa tutkin, niin tämä nykyinen Renaultin Easy'R -vaihteistohan on vasta hiljattain tullut markkinoille ja kehitetty näihin Dacia malleihin, ensimmäisenä tulleet Brasiliassa ja kesällä tullut Venäjällä tehtäviin Renaulteihin. Tämä pitäisi olla huomattavasti paranneltu versio aikaisemmista 1-kytkin malleista.
samarai kirjoitti: Eikö tämä äijän venkoilu millään lopu? Johan on sitten ihmeen sitkeä venkoilija! laitetaan vielä pari :lol: :o :) ja vaikka :D :shock:

Ei näytä loppuvan? Olen monesti kuullut puhuttavan kuinka ihminen vanhetessaan älyllisesti vaipuu lapsen tasolle, no en ole vielä tätä aikaisemmin moista tavannut? Äitikin on kohta vasta 90 Vuotias muttei silti osoita aivotoiminnaltaan noin alas vajonneelta Vaikka on pariin otteeseen aivoinfarktistakin selvinnyt?
KSE 1995 kirjoitti:
Miksi pitäisi olla kallis maastoauto kun halvemalla kaksivedollakin pärjää, juuri maavaransa takia?
No miksi sen "maastoauton" kallis pitäisi olla?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2927
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: Lada Vesta

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Seuraavaksi jaetaan bannia täällä kirjoittaville henkilöille. Nyt tämä lapsellinen pelleily ja piikittely saa loppua. Pysykää asialinjalla.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Vastaa Viestiin