Enäähän ei ilmeisesti saa pois rekisteristä ilman romutustodistusta? Katsastuskonttorien hinnastoistakin löytyi enää "ulkomailta tuodun ensirekisteröinti". Luonnollisesti sillä varmaan ne Viron paperit on, ajattelin vain että, jos löytyy vanha suomalainen ote, tuo rekisteröintikatsastus olisi mahdollisesti halvempi. Minäkin ehkä tajuan sen verran, että sille ei enää kannata viimeisen numeron perusteella pelkkää määräaikaiskatsastusaikaa varata vaikka olisi vielä vanhat kilvetkin jossan tallella rekisteriotteen lisäksi.
Muistelen, että kun veli rekisteröi Saksasta tuodun moponsa v.2008, niin rekisteröintikatsastusmaksu oli kalliimpi sen perusteella, että oli ulkomainen tuonti, eikä esim. jonkun edellisen suomalaisen omistajan rekisterotteeseen merkityn omistajan rekisteristä poistama. Itse käsitin, että tästä hintaerosta olisi ollut tässäkin nyt kysymys. Sellaista eroa ei siis ilmeisesti enää näissä rekisteröintlkatsastusmaksuissa ole?
Tämä em. tuontirekisteröintikatsastus sisälsi pelkästään papereiden ja rungonnumeron tarkastuksen, edes valoja tai jarruja ei kokeiltu.

Pelkkää rahastustahan se vain oli.
Joskus muinoin kun rekisteröin vanhan Arielini, niin katsastusmies sentään istui satulaan ja käski minun työntämään painaessaan jarrupoljinta! Ja vielä kysyi varmuudeksi muista laitteista, että "toimiiko kaikki?". Ajamaan ei tohtinut lähteä kun "600 tamma" alkoi vähän potkia takaisin puolikengille käynnistettäessä ja siirryin itse pukille, että saatiin "tamma" tulille.. "Kuussatanen tammahan" (VB600) oli "Päitsin kingi" sivuvaunuluokassa 50-luvulla.
Se muuten seisoo nyt tuolla tallissa kilpi kiinni ja "puhtaalla otteeella", mutta "poistettuna rekisteristä", koska ARK (vai mikähän se silloin olikaan) poisti sen itse rekisteristä, koska se oli liian kauan pois liikennevakuutuksesta (seisonnassa). Tuli vain postissa tästä kirjeessä ilmoitus, että poistimme romusi rekisteristämme.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
toktornivako kirjoitti:raul kirjoitti:En itse ainakaan veisi konttorille missä rk maksaa 350€. Itse käytän konttoria missä tuo on 150€.
Ihmettelen kanssa missä noin ryövätään? Kangasalla A-Katsastus 180€ ja ns"yksityinen" 130€

toktornivako kirjoitti:jaketech racinteam kirjoitti:euro3 vaatii vtt pakokaasutestit ja tukun rahaa tai sitte semmoset tehasvalmisteiset osat mille on testi tehty. jos inssi on hyväksynyt ilman testiä ni se on tehnyt virheen että saat ootella trafin päätöstä että puretaanko sun auto vai mitä sille tehhään

hyvällä tuurilla eivät trafilla edes hoksaa.

Oo empä tiennytkään? No oma auto on muutettu turboksi 2000luvun alussa ja tarvittavat mittaukset on tehty Test-Centterissä ja on täysin laillinen!
Rahaa menee mitä menee So what, eli Markalla saa Markan tavaran! Eli pura vaan omat laittees
Heh. "So what"- pura vaan omat laittees- toi oli kyllä

, oikeastaan "reppavasti kool", täytyy sanoa

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»