110:n Takaiskunvaimentimet
110:n Takaiskunvaimentimet
Autoni on 110:n STW vm.-00 ja sen vasen takaiskari on jo mennyt rikki ja oikeanpuoleinenkin taitaa vähän vuotaa. Olen kyllä ajellut aika paljon kuoppaisiakin sivuteitä, mutten kuitenkaan nin rajusti, että iskarit oisivat ajosta näin pian särkyneet. Onkohan muilla ollut vastaavia "maanantaikappaleita" ja onko hyviä vinkkejä uusien iskareiden merkkilöistä? 

Luin TM:n testistä,kuinka he kaipasivat takapäähän kaasuiskareita.Itse en edes osaisi sellaista vaatia,mutta kyllä TM:n sedät tietää.Alkuperäisissä on se ominaisuus että nesteiden virtausten suhahtelut kuuluvat kuljettajan paikalle asti.Kaasuiskarit ovat tietenkin kalliimmat,mutta onhan ominaisuudetkin paremmat ja käyttöikäkin pidempi.
Re: 110:n Takaiskunvaimentimet
Mulla on 110 Stw 16v ostettu uutena 2/2003. Nyt on mittarissa 38000 km ja tuntuu, että alkaa olla sekä etu- että takaiskarit vaihdon vioissa. Ajo ollut pääasiassa maantieajoa, joten kyllä ne kuluu vaikka ei montuissa ajaisikaan.Sepi kirjoitti:Autoni on 110:n STW vm.-00 ja sen vasen takaiskari on jo mennyt rikki ja oikeanpuoleinenkin taitaa vähän vuotaa. Olen kyllä ajellut aika paljon kuoppaisiakin sivuteitä, mutten kuitenkaan nin rajusti, että iskarit oisivat ajosta näin pian särkyneet. Onkohan muilla ollut vastaavia "maanantaikappaleita" ja onko hyviä vinkkejä uusien iskareiden merkkilöistä?
itse olen joskus huoltamolla ollessani vaihtanut kaksivuotta vanhaan ruotsalaisautoon taka iskarit
syynä hajoamiseen kova pakkanen ja kadunreunakivetyksen ylittäminen
eli kun kovalla pakkasella ajat heti liikkeelle lähdön jälkeen terävään töyssyyn niin iskarin sisushelyt repeää
kesän odotuksia t. mika
syynä hajoamiseen kova pakkanen ja kadunreunakivetyksen ylittäminen
eli kun kovalla pakkasella ajat heti liikkeelle lähdön jälkeen terävään töyssyyn niin iskarin sisushelyt repeää
kesän odotuksia t. mika
Nyt on sitten ne takaiskarit vaihdatettu merkkihuollossa. Alle pantiin alkuperäiset venäläiset, joiden hinnaksi tuli asennuksineen n. 190€. Vaimentimien pakkauksissa näkyi olevan luku 20000km, mikä toivottavasti tarkoitti vain tarkistusväliä. Jospa niillä nyt pääsis pitemmälle kuin edellisillä (45000km).
Taitaa olla muuten jousitus merkittävämpi vaimentaja, ainakin tässä farmarimallissa, sillä ajossa en tuntenut pahemmin eroa, vaikka entiset iskarit olivatkin täysin mäsät. Tietenkään raskaammassa lastissa vaimentimet eivät enää paukahtele pohjaan, ainakaan yhtä helposti kuin aiemmin.
Taitaa olla muuten jousitus merkittävämpi vaimentaja, ainakin tässä farmarimallissa, sillä ajossa en tuntenut pahemmin eroa, vaikka entiset iskarit olivatkin täysin mäsät. Tietenkään raskaammassa lastissa vaimentimet eivät enää paukahtele pohjaan, ainakaan yhtä helposti kuin aiemmin.
varaosatko venäläisiä aina
Meikäläinen on ajanut satakympillä valta- ja kyläteillä yli 50 000 km eikä vielä ole tullut ongelmia. - On hyvä kuitenkin varautua asiaan.
Tuossa tuli mainituksi, että uudet iskunvaimentajat olivat alkuperäiset venäläiset.
Ovatko satakympin varaosat yleensä venäläisiä vai onko kaupan myös muualla tehtyjä ja mahdollisesti kalliimpia? Kysyn kun en ole paljoa vielä joutunut niitä hankkimaan.
Ovatko tarvikeliikkeet siinä suhteessa suositeltava ostospaikka? Tietenkin niiden varastot ovat rajalliset.
Tuossa tuli mainituksi, että uudet iskunvaimentajat olivat alkuperäiset venäläiset.
Ovatko satakympin varaosat yleensä venäläisiä vai onko kaupan myös muualla tehtyjä ja mahdollisesti kalliimpia? Kysyn kun en ole paljoa vielä joutunut niitä hankkimaan.
Ovatko tarvikeliikkeet siinä suhteessa suositeltava ostospaikka? Tietenkin niiden varastot ovat rajalliset.
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
-