110:n Takaiskunvaimentimet

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Sepi

110:n Takaiskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja Sepi »

Autoni on 110:n STW vm.-00 ja sen vasen takaiskari on jo mennyt rikki ja oikeanpuoleinenkin taitaa vähän vuotaa. Olen kyllä ajellut aika paljon kuoppaisiakin sivuteitä, mutten kuitenkaan nin rajusti, että iskarit oisivat ajosta näin pian särkyneet. Onkohan muilla ollut vastaavia "maanantaikappaleita" ja onko hyviä vinkkejä uusien iskareiden merkkilöistä? :?:
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Ei ne välttämättä maanantaikappaleita ole. Autohan on jo neljä vuotta vanha, paljonko lienee kilometrejä? Kyllä tuossa ajassa iskarit jo vaihtokuntoon saa, toki riippuen kilometreistä.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Luin TM:n testistä,kuinka he kaipasivat takapäähän kaasuiskareita.Itse en edes osaisi sellaista vaatia,mutta kyllä TM:n sedät tietää.Alkuperäisissä on se ominaisuus että nesteiden virtausten suhahtelut kuuluvat kuljettajan paikalle asti.Kaasuiskarit ovat tietenkin kalliimmat,mutta onhan ominaisuudetkin paremmat ja käyttöikäkin pidempi.
mikubra

Re: 110:n Takaiskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja mikubra »

Sepi kirjoitti:Autoni on 110:n STW vm.-00 ja sen vasen takaiskari on jo mennyt rikki ja oikeanpuoleinenkin taitaa vähän vuotaa. Olen kyllä ajellut aika paljon kuoppaisiakin sivuteitä, mutten kuitenkaan nin rajusti, että iskarit oisivat ajosta näin pian särkyneet. Onkohan muilla ollut vastaavia "maanantaikappaleita" ja onko hyviä vinkkejä uusien iskareiden merkkilöistä? :?:
Mulla on 110 Stw 16v ostettu uutena 2/2003. Nyt on mittarissa 38000 km ja tuntuu, että alkaa olla sekä etu- että takaiskarit vaihdon vioissa. Ajo ollut pääasiassa maantieajoa, joten kyllä ne kuluu vaikka ei montuissa ajaisikaan.
Kaatamon3

Viesti Kirjoittaja Kaatamon3 »

Minulla on mittarissa tällä hetkellä 57 000, iskareissa ei ainakaan vielä ole tuntunut ongelmia. Ajo on ollut melkein koko määrällä maantietä hyvällä asfaltilla ja pääsääntöisesti kesäaikaan. Pitänee koputtaa puuta....
mikubra

Viesti Kirjoittaja mikubra »

Soitin Järvenpään Delta-Autoon ja kysyin mitä maksaa etu- ja takaiskarien vaihto satakymppiin. Sanoivat, että 500-600 Euroo. Aika suolaset hinnat!
Täytynee jatkaa tarjouskilpaa.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

itse olen joskus huoltamolla ollessani vaihtanut kaksivuotta vanhaan ruotsalaisautoon taka iskarit
syynä hajoamiseen kova pakkanen ja kadunreunakivetyksen ylittäminen
eli kun kovalla pakkasella ajat heti liikkeelle lähdön jälkeen terävään töyssyyn niin iskarin sisushelyt repeää

kesän odotuksia t. mika
Sepi

Viesti Kirjoittaja Sepi »

Nyt on sitten ne takaiskarit vaihdatettu merkkihuollossa. Alle pantiin alkuperäiset venäläiset, joiden hinnaksi tuli asennuksineen n. 190€. Vaimentimien pakkauksissa näkyi olevan luku 20000km, mikä toivottavasti tarkoitti vain tarkistusväliä. Jospa niillä nyt pääsis pitemmälle kuin edellisillä (45000km).
Taitaa olla muuten jousitus merkittävämpi vaimentaja, ainakin tässä farmarimallissa, sillä ajossa en tuntenut pahemmin eroa, vaikka entiset iskarit olivatkin täysin mäsät. Tietenkään raskaammassa lastissa vaimentimet eivät enää paukahtele pohjaan, ainakaan yhtä helposti kuin aiemmin.
pena

varaosatko venäläisiä aina

Viesti Kirjoittaja pena »

Meikäläinen on ajanut satakympillä valta- ja kyläteillä yli 50 000 km eikä vielä ole tullut ongelmia. - On hyvä kuitenkin varautua asiaan.

Tuossa tuli mainituksi, että uudet iskunvaimentajat olivat alkuperäiset venäläiset.

Ovatko satakympin varaosat yleensä venäläisiä vai onko kaupan myös muualla tehtyjä ja mahdollisesti kalliimpia? Kysyn kun en ole paljoa vielä joutunut niitä hankkimaan.

Ovatko tarvikeliikkeet siinä suhteessa suositeltava ostospaikka? Tietenkin niiden varastot ovat rajalliset.
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
KALERVO 1963

Viesti Kirjoittaja KALERVO 1963 »

:twisted: :evil: 2 vuotta taka iskarit kesti 110 sitte alkoi kolahteleen,25000 KM ajettua asfaltti tietä.Ammatti mies sanoi että kovat pakkaset rikkoo iskarit.EIKÖ OLE TEHTY SIPERIAN OLOIHIN.
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Mun vuoden -94 laatikossa on edelleen alkuperäiset iskarit ja katastusmiehen mukaan parhaiten vaimentava laatikkoslerba mitä tähän mennessä on tullu eteen jos ei lasketa uusia iskareita just ostaneita.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
olavi2101

Viesti Kirjoittaja olavi2101 »

Motonetissä maksaa kaasu iskari taakse n60e/kpl valmistusmaasta ei ole tietoa
muualta en ole kysynyt työmaksaa liikkeessä tunnin työstä maksat hunajaa :oops:
Vastaa Viestiin