Lada Vesta
Re: Lada Vesta
Moi,
Eipä löydy ei, mutta sekös siitä venäläisen sitten tekee??
Eipä löydy ei, mutta sekös siitä venäläisen sitten tekee??
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Lada Vesta
Ihan samoin kuin Englannissa valmistetusta Toijotasta Japanialaisen 

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Lada Vesta
Moi,
Hoh hoijaa. Taidat olla vähän huono väittelijä kun et pysy asiassa. On se ihme jos ei saa olla täällä omia mielipiteitä.
Hoh hoijaa. Taidat olla vähän huono väittelijä kun et pysy asiassa. On se ihme jos ei saa olla täällä omia mielipiteitä.

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Lada Vesta
Ratkaisevaa on, onko mielipiteet oikeita, vai vääriä. Vääriä ei suvaita. 

Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Lada Vesta
Toyotan valmistus Englannissa olisi varmaan hyvä esimerkki jos sitä myytäisiin siellä "brittiläisenä Angliana", tässähän on vähän päinvastaisesta kysymys. Ehkä Ladan kohdalla tässä mielessä lähimpänä olisivat "kotimaiset" Dacia ja Skoda, joiden takapiruina häärivät samoin ulkomaiset autotehtaat. Venäjän autoteollisuuden erityispiirteenä tietysti nk. "lokalisointi", jossa kotimaisuusastevaatimus on ilmeisesti jo yli 70% ilman veroseuraamuksia. Silloin valtaosa tarvittavista komponenteista on tehtävä Venäjällä. USAssa vähän samantapainen systeemi jo jostain ainakin 80-luvulta asti, jossa tullien avulla on pakotettu ulkolaisten valmistajien perustamaan tehtaan sinne.
Venäjällä koottavan Dacian myyminen siellä "Renaulttina" on tavallaan huvittava tapaus, että nyt kun haluttaisiin "oikeat Renaultit" niistä erottaa, niin sitä varten hankittiin Mossen nimioikeuksia. Parempi myydä ennemmin "kotimaisena Mossenakin" kuin romanialaisella automerkillä. Aikanaan muistan Tarton autotorilta 90-luvun alusta, niin oikeita kunnon "pataryssiä" kiinnosti pelkästään myytävät Mersut, jotka veti heitä puoleensa kuin kukat mehiläisiä. Suomen mannekin ajelee kaikkein mielummin Mersulla, mielestäni heillä on joku yhdistävä piirre venäläisen kanssa automerkkeihin suhtautumisessa, jos ajatellaan stereotyyppisesti.
Kyllähän nykyisin sellainen trendi tuppaa olla, että valmistusmaa halutaan mielellään salata kun kokoonpano tehdään jossain halvemman työvoiman maassa. Koskee vähän kaikkea teollista tuotantoa. On tullut uusia merkintöjä mm. "Made in PRC" ja "Made in EU".
Tai sitten jopa harhautetaan mielikuvan luomisessa valmistusmaasta. Hyvä esimerkki mielestäni on "Norrköping" -moottorisaha. Vaikutelmaa täydennetään vielä myyntipakkauksessa "maan lipun" muodossa Ruotsin väreillä, ei toki ristin muodossa, mutta kuka nyt sellaisiin pikkuseikkoihin kiinnittäisi huomiota ostopäätöstä tehdessään, tässähän on nyt halvalla ruotsalaista moottorisahateknologiaa tarjolla.

Tekstin voisi ehkä kääntää: "oikeaa Skandinaavista metsäteknologiaa"
Ei tule nyt kun yksi päinvastainen ilmiö mieleen: Euro-Samara/Samara Baltic, tällöin Ladan laatua ja mielikuvaa haluttiin kohentaa tekemällä se Suomessa ja se haluttiin tuoda myös selvästi esille: "Lada. Made in Finland".
https://www.youtube.com/watch?v=x9YKL6vwFF4
Mikä tekee jostain valtiosta sitten oikean valtion? Kansa? Oma raha? Armeija? Valtiohan on vasta sellainen jolla on esittää myös kotimainen autoteollisuus. Suomella sellainen on onneksi vielä olemassa vaikka omaa rahaahan meillä ei enää ole. Ostamalla suomalaisen Mersun teet kuitenkin isänmaallisen teon.
Venäjällä koottavan Dacian myyminen siellä "Renaulttina" on tavallaan huvittava tapaus, että nyt kun haluttaisiin "oikeat Renaultit" niistä erottaa, niin sitä varten hankittiin Mossen nimioikeuksia. Parempi myydä ennemmin "kotimaisena Mossenakin" kuin romanialaisella automerkillä. Aikanaan muistan Tarton autotorilta 90-luvun alusta, niin oikeita kunnon "pataryssiä" kiinnosti pelkästään myytävät Mersut, jotka veti heitä puoleensa kuin kukat mehiläisiä. Suomen mannekin ajelee kaikkein mielummin Mersulla, mielestäni heillä on joku yhdistävä piirre venäläisen kanssa automerkkeihin suhtautumisessa, jos ajatellaan stereotyyppisesti.
Kyllähän nykyisin sellainen trendi tuppaa olla, että valmistusmaa halutaan mielellään salata kun kokoonpano tehdään jossain halvemman työvoiman maassa. Koskee vähän kaikkea teollista tuotantoa. On tullut uusia merkintöjä mm. "Made in PRC" ja "Made in EU".
Tai sitten jopa harhautetaan mielikuvan luomisessa valmistusmaasta. Hyvä esimerkki mielestäni on "Norrköping" -moottorisaha. Vaikutelmaa täydennetään vielä myyntipakkauksessa "maan lipun" muodossa Ruotsin väreillä, ei toki ristin muodossa, mutta kuka nyt sellaisiin pikkuseikkoihin kiinnittäisi huomiota ostopäätöstä tehdessään, tässähän on nyt halvalla ruotsalaista moottorisahateknologiaa tarjolla.

Tekstin voisi ehkä kääntää: "oikeaa Skandinaavista metsäteknologiaa"
Ei tule nyt kun yksi päinvastainen ilmiö mieleen: Euro-Samara/Samara Baltic, tällöin Ladan laatua ja mielikuvaa haluttiin kohentaa tekemällä se Suomessa ja se haluttiin tuoda myös selvästi esille: "Lada. Made in Finland".
https://www.youtube.com/watch?v=x9YKL6vwFF4
Mikä tekee jostain valtiosta sitten oikean valtion? Kansa? Oma raha? Armeija? Valtiohan on vasta sellainen jolla on esittää myös kotimainen autoteollisuus. Suomella sellainen on onneksi vielä olemassa vaikka omaa rahaahan meillä ei enää ole. Ostamalla suomalaisen Mersun teet kuitenkin isänmaallisen teon.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada Vesta
Moi,
Onneksi Toyotalla on Englannissa kovat laatuvaatimukset. Yhtä kovat kuin Jaappanissa.Eli havaitut ongelmat korjataan joka portaassa.
Onneksi Toyotalla on Englannissa kovat laatuvaatimukset. Yhtä kovat kuin Jaappanissa.Eli havaitut ongelmat korjataan joka portaassa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Lada Vesta
? Kuitenkin tavallinen Suomalainen Korolla kuski mielsi Toyota=Japani! Ei sitä kerrottu ensimmäisenä että nämä anjovikset on koonnut sokea Englantilainen.samarai kirjoitti:Toyotan valmistus Englannissa olisi varmaan hyvä esimerkki jos sitä myytäisiin siellä "brittiläisenä Angliana", .
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Lada Vesta
? Huono tai ei? Mutta mitenkä tässä on menty asian sivuun? Kysyin vaan että mikä kulkine nyt olis täysin "kotimainen"? Ja listään nyt vettä,,, uudessa Hiasessa Pösön kanssa yhteinen tekniikka, kyllä näistä yhteistyökuvioista yleensä enempi hyödytään kuin on haittaa, ja tässä Ladankin kuviossa lienee kuitenkin tärkeintä että ne joille sitä myydään niin tuntevat ostavansa jotain kotimaista! Silti tosiasiassa me ei tiedetä mikä se todellinen kotimaisuus aste Vestassa on ja mitä Vitunväliä sillä onJouska kirjoitti:Moi,
Hoh hoijaa. Taidat olla vähän huono väittelijä kun et pysy asiassa. On se ihme jos ei saa olla täällä omia mielipiteitä.

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Lada Vesta
Moi,
No ainakin paljon melua tyhjästä.
No ainakin paljon melua tyhjästä.

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada Vesta
Eihän sitä kerrota missään tuotteessa ensimmäisenä, jos se " myyntipsykologian" kannalta on epäedullista, sitähän mä tuossa jo aikaisemmin yritin kirjoittaa.toktornivako kirjoitti:? Kuitenkin tavallinen Suomalainen Korolla kuski mielsi Toyota=Japani! Ei sitä kerrottu ensimmäisenä että nämä anjovikset on koonnut sokea Englantilainen.samarai kirjoitti:Toyotan valmistus Englannissa olisi varmaan hyvä esimerkki jos sitä myytäisiin siellä "brittiläisenä Angliana", .
Mitä tulee taas tähän Vestan kotimaisuuteen, niin kyllähän siinä markkinointimielessä vedotaan "venäläisyyteen", mitä se ei ehkä kuitenkaan realististisesti ole, toisessa vaakakupissa on taas tuo halu paikallistaa tuotanto, mitä ei voi moittiakaan, koska se on valtion talouden kannalta oleellista.
Ei nyt tule toista autoa äkkiä mieleen, jossa vedotaan markkinoinnissa kansallistunteeseen. Sitä en väitäkään, että sekään olisi huono juttu, koska olen itsekin isänmaallinen. Suomessa sellainen on kuitenkin sama kuin natsi. Pitää olla joko " multikulttuurellinen" tai katse itäänpäin jotta siltä leimalta välttyy.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Lada Vesta
Ei tätä Vestaa kyllä minkään muun maalaisenakaan voi pitää! Kyllä se on Venäläinen auto ja Venäjällä valmistettu! On sitten suunnittelia minkä maalainen tahansa ( ei ole paskankaan väliä) ja tekniikkakin on sama mistä se on kotosi (joka tässä tapauksessa on pelkästään hyvä asia) markkinointi mielessäkin.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Lada Vesta
Muistatko 80-lukulaiset "Saab Suomesta", tai "Se varma kotimainen" iskulauseet. Vähän samaa meininkiä.samarai kirjoitti:toktornivako kirjoitti:samarai kirjoitti: Ei nyt tule toista autoa äkkiä mieleen, jossa vedotaan markkinoinnissa kansallistunteeseen. Sitä en väitäkään, että sekään olisi huono juttu, koska olen itsekin isänmaallinen. Suomessa sellainen on kuitenkin sama kuin natsi. Pitää olla joko " multikulttuurellinen" tai katse itäänpäin jotta siltä leimalta välttyy.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Lada Vesta
Juuri näin, tärkeintä on se mikä kuva siitä kuluttajille jää, ja kummasti se Skotaloorakin alkoi kelvata kun se sai Noxwaken "statuksen" ( menikö silti yhtään sen parempaan suuntaan?)
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Lada Vesta
Ei Skodaa kyllä minkään muun maalaisenakaan voi pitää! Kyllä se on tsekkiläinen auto ja Tsekissä valmistettu! Olkoon sitten pääjohtaja, johtokunta, omistaja ja suunnittelija kuka tahansa! Ei sillä ole paskankaan väliä!
Ja tekniikkakin on aivan sama mistä se on kotoisin! Puhumattakaan alustasta! Paskanko väliä sillä on mistä ne tulee! Viimeinen kokoonpanovaihe on ratkaiseva! Ja se tehdään Tsekissä! Muulla ei ole paskankaan väliä!
Joka tapauksessa kaikki on tässä vain pelkästään hyvä markkinointimielessä!
!!!!!!!!!!!!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=wiJgTFmF9Zo
Ja tekniikkakin on aivan sama mistä se on kotoisin! Puhumattakaan alustasta! Paskanko väliä sillä on mistä ne tulee! Viimeinen kokoonpanovaihe on ratkaiseva! Ja se tehdään Tsekissä! Muulla ei ole paskankaan väliä!
Joka tapauksessa kaikki on tässä vain pelkästään hyvä markkinointimielessä!
!!!!!!!!!!!!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=wiJgTFmF9Zo
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Lada Vesta

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.