1500s hyytyi.
1500s hyytyi.
Auto Lada 1500s 95.ajettu 195tkm.
Ollut mulla nyt aika tarkkaan vuoden verran käyttöautona ja pelannut,kuin unelma. Ei mitään käyntihäiriöitä tai muuta azteekkiin viittaavaa. No tänään kun lähdin sitä katsastamaan auto sammui ensin liikennevaloihin,mutta lähti hetken sahauksen jälkeen käyntiin. Katsastukonttorin pihalla ei tahtonut enää käydä tyhjäkäyntiä ollenkaan. No katsastus saatiin tehtyä ja lähdin kotiinpäin poillesin matkalla motonetissä jonka pihaan auton parkkeerasin. Kaupasta tullessani ei lähtenyt enää ollenkaan käymään. Bensasuodin on vaihdettu ja pensaa lentää letkusta kun sen irroittaa. Kipinä samoin on hyvä. Välillä käy n.5s ja sitten sammuu. Ilmanputsarin kannen otin pois ja bensaa menee kurkkuun kun poljinta painaa. Nyt loppui minun ymmärrykseni eikö sen pitås käydä kun bensaa ja kipunaa saa?
Myöskään CE-valo ei pala
Neuvot ovat tarpeen. Erikoisen tästä tekee sen että auto on aina ennen toiminut moitteetta. Ei ole nyppinyt,ei sammuillut....jne..
Ollut mulla nyt aika tarkkaan vuoden verran käyttöautona ja pelannut,kuin unelma. Ei mitään käyntihäiriöitä tai muuta azteekkiin viittaavaa. No tänään kun lähdin sitä katsastamaan auto sammui ensin liikennevaloihin,mutta lähti hetken sahauksen jälkeen käyntiin. Katsastukonttorin pihalla ei tahtonut enää käydä tyhjäkäyntiä ollenkaan. No katsastus saatiin tehtyä ja lähdin kotiinpäin poillesin matkalla motonetissä jonka pihaan auton parkkeerasin. Kaupasta tullessani ei lähtenyt enää ollenkaan käymään. Bensasuodin on vaihdettu ja pensaa lentää letkusta kun sen irroittaa. Kipinä samoin on hyvä. Välillä käy n.5s ja sitten sammuu. Ilmanputsarin kannen otin pois ja bensaa menee kurkkuun kun poljinta painaa. Nyt loppui minun ymmärrykseni eikö sen pitås käydä kun bensaa ja kipunaa saa?
Myöskään CE-valo ei pala
Neuvot ovat tarpeen. Erikoisen tästä tekee sen että auto on aina ennen toiminut moitteetta. Ei ole nyppinyt,ei sammuillut....jne..
Re: 1500s hyytyi.
Epäilisin että tyhjäkäyntipiirin solenoidisuutin on kärähtänyt. Käykö auto kaasupoljinta painamalla mitenkään?
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: 1500s hyytyi.
Joo tuota kyllä se kun kaasua pumppailee,nii käy muttei kauaa. Onkos se se ylempi vai alempi suutin? On sellanen uus tuolla hyllyssä. Onko ne samanlaisia kumpikin?
Re: 1500s hyytyi.
mulla oli samallaisia oireita ja pääsin noin 300 metriä ja sammui, eikä yritäkkään käyntiin..tulpat, jakaja ja puola vaihettu ja pensaa saa..kipinä hukassa vai mikä?
Re: 1500s hyytyi.
Kun uusi suutin on niin kokeile sillä. Kyseessä on ylempi suutin. Tarkista myös, että asennettavan suuttimen suutinkärjen koko on 50. Jos ei ole, ota vanhasta.HNK-707 kirjoitti:Joo tuota kyllä se kun kaasua pumppailee,nii käy muttei kauaa. Onkos se se ylempi vai alempi suutin? On sellanen uus tuolla hyllyssä. Onko ne samanlaisia kumpikin?
Jahnukaiselle: tossa voi olla hyvinkin kyseessä se, että sytytyksen ohjauslaite on hajonnut. Se on yleisin hajoava osa tossa kärettömässä sytkässä.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: 1500s hyytyi.
Terve taas. Menin käynnistämään autoa ihan piruuttani parin päivän seisomisen jälkeen ja lähti käymään kuin palmun alta
En käsitä miksei keskiviikkona lähtenyt. Annoin käydä lämpimäksi ja ei mitään oireita ajattelin jokatapauksessa avata kaasarin vaihtaa solkut ja tiivisteen sekä kohon ja neulaventtiilin. Tarkastaa vivustot ja voidella ne.

Re: 1500s hyytyi.
Polttoainesuodattimen vaihto ja kaasuttimen puhdistus, oireet viittaa roskaan kaasuttimessa.
Re: 1500s hyytyi.
Joo pitää tehdä sekin. Mites saako tommosta alipaineletkua jostain uutta? Jossain kehotettiin vaihtamaan ne 10-vuoden välein ja noi on ainakin alkuperäisiä.
Re: 1500s hyytyi.
Tere. Nyt on korjaussaraja asennettu ja solkut vaihdettu. Mutta koneen lämmeteesä ilmenee sellainen ongelma että tyhjäkäynnillä 2-kurkkuun valuu bensiiniä. Neulaventtiili vaihdettu eli siitä ei johdu. Mistä moinen?? Tämä siis vasta koneen lämmettyä.
Re: 1500s hyytyi.
Joko koho väärässä säädössä tai sitten neulaventtiili vuotaa, vain tyhjäkäynnillä valuu koska kierroksilla ehtii menemään suuttimien kautta. Ethän laskenut kaasuttimen kantta oikeinpäin pöydälle? Silloin kohon kieli taipuu ja säätö muuttuu.
Re: 1500s hyytyi.
Kyllä se tais toisteppäi käydä pöydällä. Täytyypä ottaa kansi vielä auki ja säätää sitä kohoa
Re: 1500s hyytyi.
Sitä alkuperäistä valkoista ei saa mistään. Ne ovat kestävää tavaraa ja jos niissä ei ole vikaa niin ei niitä kannata vaihtaa. Mustat alipaineletkut saattavat hapertua ajan myötä ja sellaiseksi letkuksi kelpaa tavallinen polttoaineletku, jota saa kaikista autotarvikeliikkeistä. Itse ostin kaikki mustat letkut Salhydrosta, josta saa laadukasta tavaraa.HNK-707 kirjoitti:Mites saako tommosta alipaineletkua jostain uutta? Jossain kehotettiin vaihtamaan ne 10-vuoden välein ja noi on ainakin alkuperäisiä.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: 1500s hyytyi.
Juu eipä niissä letkuissa juurikaan vikaa ollut yhtä vähän lyhensin,että sai huonon pään pois. Semmosta pientä tuppaa tekemään,että tyhjäkäynnillä vilkuttelee CE-valoa. Kierrokset seilaa hieman,muttei se minua haittaa niin se on tehnyt aina
. Sen sijaan sen valon palaminen haittaa. Eikös tämä kieli viallisesta neulaventtiilistä,mutta kun se on vaihdettu uuteen. Voisiko kohon säädöissä sitten olla vielä jotain vialla? Onko kuinka tarkka niistä? Jos nyt tilaan uuden kohon onko siinä säädöt valmiiksi kohdillaan?

Re: 1500s hyytyi.
Ediittiä: Käy hetken ja sammuu. Pitäs tää saada kuntoon,kun ei ole autoa millä liikkuu 

Re: 1500s hyytyi.
AFR-laitteen sekoaminen on myös yks vikamahdollisuus. Kaasari saa tulvia vaikka ilmanputsarikoteloon eikä siitä CE-valo syty.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!