Välitetty laatikko

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
ladaraider
Viestit: 100
Liittynyt: 15.1.2004 11:44
Paikkakunta: Kitee

Välitetty laatikko

Viesti Kirjoittaja ladaraider »

Eli kaipailisin ladaan välitettyä laatikkoa, jossa kakkosvaihteen ja kolmosvaihteen väli olisi pienempi. Jos kellään ei satu semmoista myytävänä olemaan, jää toiseksi vaihtoehdoksi yrittää itse tehdä semmoista.

Minulla on tuolla nurkasssa 1200:n laatikko ja 1600:n laatikko. Luin että 1600:n laatikossa olisi harvemmat välit. Olisiko mahdollista vaihtaa 1200:n laatikkoon 1600:n ykkös ja kakkosvaihteen rattaat? näinhän ainakin teoriassa kakkosen ja kolmosen väli pienentyisi. Onko sillä sitten käytännössä merkitystä? Onkos Ladan laatikko miten vaikea purkaa? joutuuko miten paljon purkamaan että pääsee vaihteiden rattaisiin käsiksi?

huhhuhh, onpas tekstiä. toivottavasti saatte jotain selvää..
Lujaa Lada Laatua

Latagalleria
Turbo_Power

Viesti Kirjoittaja Turbo_Power »

ei onnistu ihan helpollo ryhmäpyörästö on knääs yhtä puuta ei irrotettavia rattaita. mut jostain venäjältä/virosta tms. vois saaha välitys sarjoja, sellasen ku laittaa ni ryhmäpyöränstön rattaat sorvataan sileeks ja uuteen rattaaseen sopivalla krympillä reikä ja hitsataan kiinni ja silleen joka vaihde, niin on ainakin toi mun laatikko tehty se on vanha A-ryhmän 4v laatikko ja RS-auton tekele
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

just noin kun turbopower kirjoitti on tehty välitetyt laatikot.

Mutta niissä on aivan samat ongelmat kuin vakioissa eli siirtäjät menee väärään, synkroonit kuluu, kytkentähampaat kuluu...

Jos haluat hyvän toimivan kisalootan niin sehän tarkoittaa suorakytkyyn siirtymistä.
Avatar
ladaraider
Viestit: 100
Liittynyt: 15.1.2004 11:44
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja ladaraider »

Jankos kirjoitti:just noin kun turbopower kirjoitti on tehty välitetyt laatikot.

Mutta niissä on aivan samat ongelmat kuin vakioissa eli siirtäjät menee väärään, synkroonit kuluu, kytkentähampaat kuluu...

Jos haluat hyvän toimivan kisalootan niin sehän tarkoittaa suorakytkyyn siirtymistä.
...ja rahojen menoa.. :cry: mutta saattaisihan se olla sen arvoinenkin jos kerran kestää paremmin.
Viimeksi muokannut ladaraider, 27.12.2004 16:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lujaa Lada Laatua

Latagalleria
Avatar
ladaraider
Viestit: 100
Liittynyt: 15.1.2004 11:44
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja ladaraider »

anteeksi tuplapostaus--- :oops:
Lujaa Lada Laatua

Latagalleria
Turbo_Power

Viesti Kirjoittaja Turbo_Power »

mut jos esim harrastejäärata käyttöön laatikkoo etsit ni ei välttämättä tarvitse/kannata suorakytkyä ostaa pärjää tollasel vanhemman malliselki
ku oppii käyttämään ja oppii kyl viimeistään ku on 5-6 vaihdelaatikko remppaa ite tehny :lol: :lol:
Avatar
ladaraider
Viestit: 100
Liittynyt: 15.1.2004 11:44
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja ladaraider »

Kyllä, paras mahdollinen vaihtoehto olisi jos joku möisi minulle välitetyn 4 lovisen laatikon.
Lujaa Lada Laatua

Latagalleria
RYSSA

välitetty laatikko

Viesti Kirjoittaja RYSSA »

kauhajoella arvi rintaluoma tekee välitettyjä laatikoita (ei suora kytkentä)
numeron saat käyttämällä ukon nimee tossa haku jutskassa
Avatar
ladaraider
Viestit: 100
Liittynyt: 15.1.2004 11:44
Paikkakunta: Kitee

Re: välitetty laatikko

Viesti Kirjoittaja ladaraider »

RYSSA kirjoitti:kauhajoella arvi rintaluoma tekee välitettyjä laatikoita (ei suora kytkentä)
numeron saat käyttämällä ukon nimee tossa haku jutskassa
Kiitoksia vinkistä, pitää pistää tiedot muistiin :wink: . Suunnitelmiin tuli sen verran muutoksia että laitetaankin vielä vakiolaatikko kiinni koska 6. päivä on seuran kisat ja olis mukava päästä sinne ajelemaan... :roll:
Lujaa Lada Laatua

Latagalleria
Vastaa Viestiin