muistatteko kuvan kun lyhytlavanen gaz kuorkki oli katkaissut runkonsa kun lautakuorman peräylitys oli pitkä. Lavassa luki atkinson, eli olisko ollu lisenssillä tehty gaz kyseessä. Kuvahan oli ollu time lehdessä tjsp usassa.Uitukki kirjoitti:^Nyt löytyi tuo Suomen autolehti vuodelta 1958 jossa on Warszawan mainos. Edustaja Suomessa: Oy Atkinson Ab Helsinki Aleksanterinkatu 15.
Kuolleita automerkkejä
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: Kuolleita automerkkejä
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: Kuolleita automerkkejä
muijan letukasta eilen ehtoolla ihmettelin miten ovipahvi tai verhoilu on kiinni.
https://www.youtube.com/watch?v=bQxb7F43yxk
näyttää olevan tuota aveota valmistettu myös zaz vida nimellä, ukrainassa.
Pitääkin ruveta kutsumaan sitä jaltaksi.
https://www.youtube.com/watch?v=bQxb7F43yxk
näyttää olevan tuota aveota valmistettu myös zaz vida nimellä, ukrainassa.
Pitääkin ruveta kutsumaan sitä jaltaksi.

Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Re: Kuolleita automerkkejä
Osuipa mielenkiintoinen uutinen silmään:
Renault elvyttää Moskvitsin automerkin
Renaultin autokonserni esitti viime viikolla Venäjän patenttivirastolle hakemuksen yhteensä kahdeksasta Moskvitsin kauppamerkistä.
Aikaisemmin Moskovan kaupunginhallitukselle kuuluneet konkurssiin menneen autotehtaan kauppamerkkien käyttöoikeus on umpeutunut.
Renault voisi Moskvitsin merkin alla myydä autoja: Duster, Logan ja Sandero, että erottaa ne kalliimmasta hintaluokasta.
Volkswagen hankki kolme vuotta sitten käyttöoikeuden AZLK:n (Автомобильный завод имени Ленинского Комсомола) kauppamerkkiin, mutta ei ole sitä käyttänyt. Kahden kuukauden sisällä Volkswagenin oikeus tähän kauppamerkkiin näin voidaan riitauttaa. Volkswagen on saanut v. 2010 oikeuden myös Moskvitsin vientimerkkiin "Aleko".
http://izvestia.ru/news/592971
Hieman ihmetyttää, miksi Venäjällä tehtyjä "Dacioita" ei voida siellä myydä kyseisellä automerkillä? Olisiko siinä joku psykologinen juttu taustalla, että venäläinen ei osta romanialaista autoa, tuskin siinä juuri muuta voi olla? Lada Largushan on taas jo hieman eri autokin kuin 1.sarjan Dacia MCV Logan ja sitähän ei kai enää edes tehdä muualla.
Onhan se kyllä aika
ostaa paikallinen automerkki ja alkaa sen nimellä myymään tuotantoaan: esim. "Moskvits 400". Toisaalta ehkä parempi olisi tehdä vaikka jotain uutta retrotyyliin tms. Moskvitsin nimellä kuin vain pelkkää keulamerkkiä vaihtaa ja vaihtaa mallinimeksi joku Mosselta. Moskvits Elite 1500M olisi kuitenkin jo ehkä liikaa, jos kyseessä on vaikka Dacia Sandero..
Pidetäänhän kuitenkin mielessä, että legendaarinen Moskvits 400 syntyi Opel Kadettista.
Renault elvyttää Moskvitsin automerkin
Renaultin autokonserni esitti viime viikolla Venäjän patenttivirastolle hakemuksen yhteensä kahdeksasta Moskvitsin kauppamerkistä.
Aikaisemmin Moskovan kaupunginhallitukselle kuuluneet konkurssiin menneen autotehtaan kauppamerkkien käyttöoikeus on umpeutunut.
Renault voisi Moskvitsin merkin alla myydä autoja: Duster, Logan ja Sandero, että erottaa ne kalliimmasta hintaluokasta.
Volkswagen hankki kolme vuotta sitten käyttöoikeuden AZLK:n (Автомобильный завод имени Ленинского Комсомола) kauppamerkkiin, mutta ei ole sitä käyttänyt. Kahden kuukauden sisällä Volkswagenin oikeus tähän kauppamerkkiin näin voidaan riitauttaa. Volkswagen on saanut v. 2010 oikeuden myös Moskvitsin vientimerkkiin "Aleko".
http://izvestia.ru/news/592971
Hieman ihmetyttää, miksi Venäjällä tehtyjä "Dacioita" ei voida siellä myydä kyseisellä automerkillä? Olisiko siinä joku psykologinen juttu taustalla, että venäläinen ei osta romanialaista autoa, tuskin siinä juuri muuta voi olla? Lada Largushan on taas jo hieman eri autokin kuin 1.sarjan Dacia MCV Logan ja sitähän ei kai enää edes tehdä muualla.
Onhan se kyllä aika


Pidetäänhän kuitenkin mielessä, että legendaarinen Moskvits 400 syntyi Opel Kadettista.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kuolleita automerkkejä
Minä olen aina luullut että melkoinen osa Suomeen tuoduista Chevy/Daewoo -malleista olisi tehty Ukrainassa "Jaltan" tehtaalla, en ole tarkemmin selvittänyt asiaa.näyttää olevan tuota aveota valmistettu myös zaz vida nimellä, ukrainassa.
Re: Kuolleita automerkkejä
Zilille tuli juuri sata vuotta täyteen, valitettavasti samalla laitetaan pillit pussiin ja lakkautetaan sen toiminta.
В Москве кончаются заводы
http://www.gazeta.ru/social/2016/02/08/8064077.shtml
Maineikas Venäjän vanhin autotehdas perustettiin sotaoloissa tsaari Nikolai II:n käskyllä helmikuussa v.1916. Tsaarin hallinnon tarkoituksena oli sillon perustaa omaa autoteollisuutta Venäjälle ja rakentaa kuusi autotehdasta, lokakuun vallankumoukseen v.1917 mennessä oli toiminnassa yksi Moskovassa (tuleva ZiL). Tehtaan ensimmäinen nimi oli "AMO" ja tuotantoautoksi tuli lisenssillä tehty kuorma-auto "Fiat 15 Ter" vuodelta 1912.
Vuosina 1931-56 tehtaan nimi oli ZiS, sen jälkeen ZiL. Neuvostoliiton aikana tehdas työllisti parhaimmillaan n. 60000 henkeä ja autoja on viety yli sataan maahan. Ilmeisesti tehtaan viimeiseksi autoksi jää Vladimir Zhirinovskin v.2005 tilaama limusiini 41047, jonka tilausmääräys autoa tehtäessä jostain syystä kuitenkin peruttiin. Tällä hetkellä siitä on alusta ja kori tehtynä, se on ilmeisesti vielä tarkoitus tehdä valmiiksi asti.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0 ... 0%B2%D0%B0
https://ru.wikipedia.org/wiki/FIAT_15_Ter
http://rusautomobile.ru/2015/08/zavod-i ... limuzinov/
Vielä löytyy kuitenkin toiminnassa AMO-ZiLin nettisivusto vuodelta 2011.
http://www.amo-zil.ru/
В Москве кончаются заводы
http://www.gazeta.ru/social/2016/02/08/8064077.shtml
Maineikas Venäjän vanhin autotehdas perustettiin sotaoloissa tsaari Nikolai II:n käskyllä helmikuussa v.1916. Tsaarin hallinnon tarkoituksena oli sillon perustaa omaa autoteollisuutta Venäjälle ja rakentaa kuusi autotehdasta, lokakuun vallankumoukseen v.1917 mennessä oli toiminnassa yksi Moskovassa (tuleva ZiL). Tehtaan ensimmäinen nimi oli "AMO" ja tuotantoautoksi tuli lisenssillä tehty kuorma-auto "Fiat 15 Ter" vuodelta 1912.
Vuosina 1931-56 tehtaan nimi oli ZiS, sen jälkeen ZiL. Neuvostoliiton aikana tehdas työllisti parhaimmillaan n. 60000 henkeä ja autoja on viety yli sataan maahan. Ilmeisesti tehtaan viimeiseksi autoksi jää Vladimir Zhirinovskin v.2005 tilaama limusiini 41047, jonka tilausmääräys autoa tehtäessä jostain syystä kuitenkin peruttiin. Tällä hetkellä siitä on alusta ja kori tehtynä, se on ilmeisesti vielä tarkoitus tehdä valmiiksi asti.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0 ... 0%B2%D0%B0
https://ru.wikipedia.org/wiki/FIAT_15_Ter
http://rusautomobile.ru/2015/08/zavod-i ... limuzinov/
Vielä löytyy kuitenkin toiminnassa AMO-ZiLin nettisivusto vuodelta 2011.
http://www.amo-zil.ru/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kuolleita automerkkejä
Ei se ZILi vielä kuitenkaan suostu kuolemaan. Uuden firman (MSTS6 AMOZIL) nimissä esitelty 410441:
http://www.drom.ru/moscow2016/info/45762/
Aika retro sovjetski vaikutelma
http://www.drom.ru/moscow2016/info/45762/
Aika retro sovjetski vaikutelma

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kuolleita automerkkejä
Uusi omistaja ei ole tehnyt mitään muutoksia.. Vanhaan malliin.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Kuolleita automerkkejä
Mitä sitä hyvää muuttamaan, klassikko jo syntyessään. Onko myynnissä, mitä maksaa?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Kuolleita automerkkejä
e. Lähes vastaava on samalla yrityksellä myynnissä:
http://msc6.ru/prodazha/kabriolet
Hinnaksi ilmoitetaan: "по запросу", eli jotakuinkin "ei renkaanpotkijoille".
e. tarkemmin tutkittua, niin ko. myynnissä oleva cabrio ei olekaan tuo Moskovassa esitelty vaan mm. Ukrainan ex-presidentti Viktor Janukovitshille kuulunut yksilö, ja vuodelta 2010 kuten kilvessäkin näkyy. Tuossa näyttelyssä olleessa on selvästi haettu autoon enemmän "neuvostonostalgiaa" sisustusmateriaalivalinnoilla.
Kyseiseltä firmalta voi myös tilata uuden ZILin, toimitusaika on 12kk.
"Aikaisemmin ne tehtiin valtion määräyksellä. Tänään voit tilata itsellesi ZIL auton"
Samoin voi teettää aikaisemmin tehtaalla valmistetulle autolle täyden entisöinnin.
http://msc6.ru/restavratsiya/rabochij-protsess
http://msc6.ru/prodazha/kabriolet
Hinnaksi ilmoitetaan: "по запросу", eli jotakuinkin "ei renkaanpotkijoille".
e. tarkemmin tutkittua, niin ko. myynnissä oleva cabrio ei olekaan tuo Moskovassa esitelty vaan mm. Ukrainan ex-presidentti Viktor Janukovitshille kuulunut yksilö, ja vuodelta 2010 kuten kilvessäkin näkyy. Tuossa näyttelyssä olleessa on selvästi haettu autoon enemmän "neuvostonostalgiaa" sisustusmateriaalivalinnoilla.
Kyseiseltä firmalta voi myös tilata uuden ZILin, toimitusaika on 12kk.
"Aikaisemmin ne tehtiin valtion määräyksellä. Tänään voit tilata itsellesi ZIL auton"
Samoin voi teettää aikaisemmin tehtaalla valmistetulle autolle täyden entisöinnin.
http://msc6.ru/restavratsiya/rabochij-protsess
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»