VAZ-2102 - 1973 - Virosta tuotu kesäauto

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 582
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: VAZ-2102 - 1973 - Projekti

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Nyt on projekti jo aika hyvällä mallilla kun tänään kävin katsastuskonttorilta hakemassa siirtokilvet. Näillä kilvillä saa kuulemma ajaa vapaasti suomessa 3 kuukautta jonka aikana auto pitää rekisteröintikatsastaa ja maksaa autoverot. Pakkohan se oli sitten ottaa ajoon että tietää mitä joutuu vielä korjailemaan. Nopeasti väsäsin pellin palasesta eteen rekisterikilven alusen johon liimasin tarran. Paremmant renkaat alle ja vähän auton sisustan siivousta ja sitten ajamaan. Pihasta lähtiessä jäi taakse hieno sininen savupilvi :lol:

Ensiksi kävin ajamassa pikkulenkin hiekkatiellä jossa ei liikennettä paljoa ole. Pitihän se nyt kokeilla uskaltaako tällä lähteä ihmisten ilmoille. Kyllä tää ainakin paremmin kiihtyy kun toi mun kanttilamppu ku on tiheempi perä, mutta huono puoli on että pitää kauheaa meteliä jo 80 vauhdissa. Hiekkatiellä kokeilin jarruja ja kyllä ne aika kauhealta vielä tuntuu. Polkimen joutuu painaa melkein pohjaan ennen kuin mitään tapahtuu. Mitenköhän tämän saisi korjattua? Ilmaamalla uudestaan vai onko tähän parempaa keinoa? Kaikki on kyllä vaihdettu uusiin, paitsi jarrulevyt.

No sitten lähdin ajelemaan kotia päin ja käväisin tankkaamassa auton. Tankatessa huomasin jo heti yhden vian. Bensan täyttöputki vuotaa ja kunnolla. Puoli tankkia kerkesin tankkaamaan ennen kuin huomasin että bensaa valuu kunnolla maahan. Lähin siitä sitten ajelemaan ja pihassa katsoin niin vuotaa silti aivan älyttömästi. Kävin sitten ajelemassa pikkuteillä ja kilometrejä tuli mittariin tänään yhteensä 70 kilsaa, mutta en saanut kaikkia bensoja vielä käytettyä silleen ettei tuo enää vuotaisi. Pihaan kun tulin niin nyt peruutin auton ruutuun kun tuo parkkipaikka on nurmikon reunalla korkeammalla. Katsoin että enää ei kovin paljoa vuoda bensaa. Pitää vain toivoa ettei kukaan vappusimoissa mene tupakan kanssa heilumaan tuohon auton luo :lol:

Onko mansemotorssilla uusia täyttöputkia farkkuun vai joutuuko tässä soveltamaan. Pitää huomenna kyllä yrittää napata tuosta purkusamarasta putki ja katsoa sopiiko se tuohon. Jos ei sovi niin sitten varmaan pitää ottaa toinen auto käyttöön ja odottaa että uuden saa jostain päin maailmaa.

Lukkojen kanssa on myös hieman ongelmaa. Lukot kyllä saa sisäpuolelta kiinni, mutta ulkopuolelle ei oikein mikään noista avaimista sovi. Takakonttiin sopii yksi avain ja siinä lukko toimii hyvin, mutta etuovissa ei. Kuskin puolen lukossa avain ei mene edes pohjaan asti. Repsikan puolella avain sopii, mutta lukko ei liikahdakkaan. Pitää varmaan huomenna avata ja katsoa mikä on vikana.

Mutta näin ylipäätänsä olen tyytyväinen ettei auto hajonnut vaikka tuli paljon ajettua. Kaikki melu kuuluu sisään melko kovaa, mutta se voi johtua myös siitä että olen tottunut ajaa liian uusilla ladoilla joissa on äänieristykseen panostettu hieman enemmän kuin tässä. Venttiilit pitää kyllä jossain vaiheessa säätää kohilleen, kun kuuluu että ne hieman naputtavat.

Tulee kyllä melko huonoja kuvia tällä minun kännykällä. Silloin uutena kyllä tuli selkeitä kuvia, mutta nyt tulee tuommoisi vaaleita. Kolmas kuva on otettu oikealla kameralla

Kuva
Kuva
Kuva
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: VAZ-2102 - 1973 - Projekti

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Ei liitytähän autoon, mutta taustalla pisti silmään Samara Sedanin raato. Millaisessa kunnossa tuossa ovat takaluukku, ovet ja konepelti ja olisitko valmis edullisesti niistä luopumaan?
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 582
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: VAZ-2102 - 1973 - Projekti

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

JohnDoe kirjoitti:Ei liitytähän autoon, mutta taustalla pisti silmään Samara Sedanin raato. Millaisessa kunnossa tuossa ovat takaluukku, ovet ja konepelti ja olisitko valmis edullisesti niistä luopumaan?
Tuossa se on notkunu jo vuoden verran. Eikä noi muistaakseni nyt missään hirveässä kunnossa ole, pitää huomenna katsoa tarkemmin
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 582
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: VAZ-2102 - 1973 - Projekti

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Nyt sain joten kuten korjattua tuon vuotavan letkun. Vanha letku oli mennyt hurjaan kuntoon, pitkittäisiä halkeamia oli paljon. Myös molemmat klemmarit olivat ruostuneet poikki. Ja mitä ilmeisemmin tuo oli alkuperäinen letku kun oli kerran kiinni ne orkkis klemmarit. Uuden väliaikaisen letkun nappasin tuosta samaran raadosta. Ei kyllä sekään ihan heittämällä kiinni mennyt. Samaran letku oli noin kaksi kertaa pidempi ja toisesta päästä se on leveämpi kuin toisesta. Puukolla lyhkäsin sopivaan mittaan ja aloin laittamaan paikoilleen. Toinen pää menee helposti, mutta toinen joka on kaposempi niin ei sitten millään. Kauan siinä tuli tapeltua ennen kuin sen sai paikoilleen. Vähäsen joutuu puukolla jyystämään sisäpuolelta että sen sai kiinni. Pitää korjata sitten kun saa uuden putken kun sellainen oli kuin olikin mansemotorssilla. Miksiköhän en eilen sitä huomannut vaikka katselin läpi.

Sitten rupesin hieman jarruja ihmettelemään kun tuntui ettei ne toimi ollenkaan. Ensiksi säädin jarrupaineensäätimen tismalleen samaan asentoon kuin vanha oli. Sitä en tiedä miksi en laittanut jo silloin alunperin sitä kunnolla. Sitten vielä ilmasin etujarrut ja olihan siellä hieman ilmaa. Nyt jarrut toimii juuri niin kuin pitää, poljin painuu vain silti edelleen aivan liian pohjaan ennen kuin mitään alkaa tapahtua. Tämä saattaa korjaantua itsekseen kun jarrulevyt ovat vielä melko kovassa ruosteessa ja kovalla jarruttelulla varmaan tasaantuu.

Lämmityslaitteen hana tuli vaihdettua myös uuteen. On toi kyllä edelleen todella veemäinen vaihtaa vaikka tässä nappiksessa ei ole niin paljoa tavaraa edessä kuin kanttilampussa, mutta silti siinä sai kiroilla jonkun verran ennen kuin sai paikoilleen.

Pakoputkea pitää säätää kyllä vielä hieman kun nyt se hinkkaakoria vasten ja meteli on melko kova. Tilasin myös uudet lukot mansemotorssilta niin saa toimivat sekä uuden virtalukon kun tässä tuo temppuilee silleen että avain jää puoleenväliin jumiin ja sen kanssa joutuu tappelemaan että saa pois pesästä.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 582
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: VAZ-2102 - 1973 - Projekti

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Tänään tullut ajeltua taas jonkin verran. Ensiksi kävin hakemassa samarasta paremman soittimen tähän kun Bilteman autosoitin alkaa pätkimään jos ääntä on enemmän kuin 25 ja tässä autossa sillä äänen voimakkuudella ei yli 60 km/h nopeudessa kuule yhtään mitään. Samarassa oli JVG autosoitin jonka laitoin tähän ja nyt musiikista saa ihan hyvin selvää myös motarilla ajessa vaikka motonetin halppis kaiutimet eivät ny mitkään kovin hyvät ole.

Jarrut kyllä toimivat edelleen melko heikosti. Poljinta joutuu painamaan oikein kunnolla ennen kuin mitään tapahtuu. Ei näitten näin tehottomat pitäisi tietääkseni olla. Kun oikein kunnolla runttaa polkimen pohjaan 80 km/h:n nopeudessa niin kyllä auto pysähtyy ja renkaat saa lukkoon, mutta silti veikkaan että vika on noissa vanhoissa ruosteisissa levyissä. Ehkä jos kauan ajelee ja jarruttelee niin ne alkavat toimimaan tai sitten ei. Päätin sitten että käyn hakemassa motonetistä aivan uudet jarrulevyt ja jarrupalat. Levyt olivat jotai 20€ kappale ja palat vähä päälle kympin. Huomenna ajattelin vaihtaa.

Ja ilmeni uusi vika jota en vielä tiedä mistä se lähtee. Kun ajaa noin 30 km/h niin kuuluu kauhea rohina jostain päin. Pitää huomenna tutkia että mistä.

Kytkin on myös säätöa vailla. Ajossa kytkin kyllä toimii niin kuin pitää, mutta liikennevaloissa kun heittää vapaalle ja kun vihreät vaihtuvat ja yrittää vaihtaa ykköselle niin ei meinaa millään vaihde mennä silmään. Poljin pitää painaa juuri niin pohjaan kuin vaan saa että jotain tapahtuu. Sama homma pakin kanssa että hirveellä rutinalla vasta menee pakki päälle. Ja poljin ei ole jarrupolkimen kanssa tasassa vaan melko pohjassa. Pitää huomenna säätää sopivalle korkuudelle ja ryömiä vielä auton alla ja katsoa työsylinterin säädöt kohalleen.

Myös jotain maadoitusvikaa on kun aika usein startti vain naksuu eikä pyöri normaalisti. Pitää huomenna tutkia kaikki piuhat onko niissä hapettumaa vai mikä. Töissä voisi kyllä tehdä ylimääräisen maadoituspiuhan tähän kun meilla on sopivia kaapelikenkiä ja kaapelia töissä.

Lämpimällä koneella on myös todella vaikea saada auto käyntiin. Kauan joutuu pyörittämään ja painamaan kaasua ennen kuin edes yrittää hörähtää. Tätäkin pitää tutkia joku päivä tarkemmin.

No ei tässä mitään, aikaa on vielä heinäkuun loppuun asti selvitellä kaikki viat ennen kuin tarvitsee katsastukseen mennä :lol:
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 582
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: VAZ-2102 - 1973 - Projekti

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Jarkko_I kirjoitti:Päätin sitten että käyn hakemassa motonetistä aivan uudet jarrulevyt ja jarrupalat. Levyt olivat jotai 20€ kappale ja palat vähä päälle kympin. Huomenna ajattelin vaihtaa.
No eipä ne motonetin levyt sitten sopinetkaan tähän. Muuten kyllä menee paikoilleen ja reijät käy, mutta kun alkoi kiristämään niin ei sitten enää levy pyörinyt yhtään. Liian korkea jolloin se painautuu jarrukilven pultteja vasten niin tiukkaan ettei levy enään liikahdakkaan. Vähäsen kyllä meinas levy lentää pöpelikköön kun tuli vanhaa irrottaessa lyötyä vasaralla vahingosa sormeen ja peukalosta ihot rullalle. Kävin sitten palauttamassa levyt motonettiin ja tilasin mansemotorssilta levyt jotka varmasti sopivat
Avatar
Stuba
Lada kerhon jäsen
Viestit: 197
Liittynyt: 26.9.2011 15:47
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: VAZ-2102 - 1973 - Projekti

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Tuli aikanaan ostettua kaverin kanssa yksi kanttilada jossa oli valmiiksi jo aika tehottomat jarrut. Ihmeteltiin kun poljintuntuma oli ihan jees mutta vain todella voimalla jarrua runtatessa alkoi jotain tapahtumaan. Otin jarrupalat edestä pois ja niistä mureni pinnat käsiin... :D Uudet palat paikalleen ja johan alko pysähtymään. :)
Lada kardan...??? Njet... Volga
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 582
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: VAZ-2102 - 1973 - Projekti

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Tällä on tullut nyt ajettua jos jonkun matkaa. Mansemotorssilta tuli tänään uudet lukot oviin, uusi virtalukko ja uusi letku tuonne bensatankin ja täyttöputken väliin. Huomenna tulee varmaan uudet jarrulevyt kun sellaisetkin tuli tilattua mansemotorssilta. Nuo jos vaihtelisi lauantaina kun silloin pitäisi olla hyvä keli.

Tän kanssa on ollut vähän ongelmia käynnistämisen kanssa. Kylmänä lähtee ihan siedettävästi käyntiin, mutta lämpöisellä koneella saa kiertää kauan ennen kuin edes yrittää hörähtää ja silloin kun hörähtää niin pakko pitää kaasua vähän aikaa pohjassa ennen kuin käynti tasaantuu. Todennäköisesti sytytyksessä jotain häikkää. Kaasuttimessa tuskin on, ei auta vaikka pumppaa bensapumpulta kaasuttimelle bensaa, lähtee silti yhtä huonosti. Voisi varmaan vaihtaa aivan kaikki sytytysosat uusiin niin lähtee toimimaan normaalisti. ALkuperäiset tulpanjohdot saa nyt kyllä lähteä vaikka ne ovatkin hienon näköiset :lol:
Avatar
jta
Viestit: 4432
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: VAZ-2102 - 1973 - Projekti

Viesti Kirjoittaja jta »

Tuo kuumalla koneella huono käynnistyminen on ominaisuus johtuen kaasarin kuumasta olinpaikasta. Ja kaasua ei tosiaan kannata pumpata kuumalla koneella. Suotta vaan tukehduttaa koneen. Usein kuitenkin auttaa kun painaa kaasun hitaasti pohjaan samalla kun starttaa. Vaan kannattaa ne tosiaan nuo sytkä huollotkin tehdä. Ei ainakaan huononna käyntiin lähtemistä.
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 582
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: VAZ-2102 - 1973 - Projekti

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Juu tiedän että on ominaisuus että lämpöisenä lähtee muutenkin huonsti käymään, mutta ei kyllä mikään takaveto lada millä mä oon ajanu niin näin huonosti käyntiin lähtenyt. Päätin sitten aloittaa kaasuttimen tutkimisen. Avasin ja puhalsin ilmaa kaikista suuttimista läpi. Kohokammion pohjalla oli iso kerros ruostesakkaa jota on joskus tullut. Nyt tässä on tupla suodattimet niin ei ole ainakaan minun ajossani tullut. Aloin sitten säätämään polttoaine pintaa. Kännykällä päivällä katsoin miten se kuuluu tehdä ja ihan väärin näköjään katsoin kun nyt tietokoneella hieman tarkemmin tuolta korjausrompulta katsoin.

Auto kummiskin lähti "sokealla" säädöllä käyntiin ja kävin pienen lenkin tekemässä. Pysähdyin sitten yhdelle parkkipaikalle ja vähän ajan päästä auto sammui. Yritin käynnistellä mutta ei lähtenyt ja starttikin vain alkoi naksumaan. No ei pyöriny startti enää vähän ajan päästä, naksui vain. Akussa jännitteet kohillaan kun näytti 12,8 volttia, eli siitä ei pitäisi kiinni olla. Siinä sitten odotin vähän aikaa ja samalla avasin taas kaasuttimen ja säädin kohon suurinpiirtein samaan asentoon kuin se oli alunperin. Yritin startata, mutta startti pyörii vain vähän ja sitten alkaa naksumaan. Maadoitusvikaa melko todennäköisesti joten onneksi tässä oli ylimääräinen maadoituspiuha jonka alkuperäistä käyttötarkoitusta en tiedä. Töötille se meni. Otin sen irti ja laitoin kaapelikengän saman pultin alle minne akun miinus menee. Toisessa päässä tuossa piuhassa oli akulle tuleva kaapelikenkä ja sen laitoin toiseen lyhyeen maadoituspiuhaan jonka nappasin töistä ja tuon sitten startin kiinnitys pultin alle. Sitten starttaamaan ja hyvinhän se pyöri ja sain auton käyntiin.

Pitää huomenna vielä säätää tuo polttoainepinta sellaiseksi kuin sen pitää olla ja sitten vasta aletaan sytytysosia ihmettelemään jos se vika onkin niissä
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 582
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: VAZ-2102 - 1973 - Projekti

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Kaasutin vika tuli selvitettyä. Auton kun sammutti niin imusarjaan valui bensaa oikein urakalla. Ei mikään ihme että heikosti lähti lämpöisenä käymään. Neulaventtiili vähä fuskas. Sitten kokeilin yhdellä toisella kaasuttimella joka on ollut alunperin tässä autossa kiinni. Puhdistin kaikki suuttimet puhaltamalla läpi. Autoon kiinni ja kokeilemaan. Auto kyllä lähtee käyntiin ja käy ryyppy täysillä jonkun aikaa, mutta kun kaasuun koski niin sammui. No tämä kaasutin ei sentään vuotanut bensaa kurkkuihin ja imusarjaan joten irroitin tästä kannen ja vaihdoin sen siihen toiseen kaasuttimeen jossa alakerta toimii hyvin. Sitten autoon kiinni ja starttaus ja hyvin toimii. Kaupassakin kävin ja sieltä tullessa lähti käymään niin kuin pitääkin.

Starttikin vetelee jo viimeisiään. Tuota kaasutin hommaa myös hankaloitti se että startti pyörii vähän aikaa jonka jälkeen se alkaa naksumaan. Ei auttanut tuo minun maadoitusviritelmä tuohon naksumiseen. Toisella akulla kokeiltu ja teki aivan samaa naksunaa. Kohta voisi pistää mansemotorssilta tilaukseen uuden startin.

Uudet lukot vaihdoin oviin. Vähän aikaa sai ihmetellä että miten tuo systeemi toimii, mutta loppujen lopuksi melko yksinkertainen viritelmä eikä uusien lukkopesien vaihtaminen nyt niin vaikeaa ollut.

Vaihdoin myös sen bensan täyttöletkun oikeanlaiseen letkuun jonka tilasin mansemotorssilta. Tässä farkussa tankin on oltava melko lailla aivan tyhjä ennen kuin voi vanhan letkun ottaa irti. Vaikka tunkilla nostin auton toista puolta ylöspäin niin silti piti tyhjentää tankki ensiksi.

Huomenna sitten etujarrulevyjen vaihto. Katsotaan onnistuuko nyt ryssäläisillä levyillä

Kuva
Kuva
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 582
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: VAZ-2102 - 1973 - Projekti

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Tänään kävin vaihtamassa jarrulevyt eteen sekä uudet palat. Ne kyllä sopivat paremmin paikoilleen kuin motonetin levyt, mutta silti ne jäävät hinkkaamaan jarrukilpeä. Pitää ääntä kun ajaa ykkösvaihteella hiljaa, mutta kovempaa ajaessa ei pidä. Hieman jarrukilpi lämpenee, mutta ei mitenkään hurjasti, hyvin pystyy kättä pitämään kilven päällä. Tästä ongelmasta pääsisi eroon jos ottaisi koko jarrukilven pois, mutta siitähän ilmeisesti tulee hylky katsastuksessa. Tai sitten ostaa uudet kilvet jotka ei hinkkaa levyä.

Tuli myös vaihdettua virtalukko kun vanha temppuili silleen, että avain jäi puoleenväliin jumiin eikä sitä meinannut millään saada pois. Vanha lukko oli unkarilainen ja jotai siinä luki kyrillisillä kirjaimilla. Uusi on venäläinen jossa on roomalaiset numerot. Uudessa on se huono puoli, että avain on liian moderni tämmöiseen autoon :lol:

Kuskin puolen ikkunassakin oli vikaa kun ei kahvasta pyörittämällä pyörinyt kuin tyhjää avatessa, mutta sulkea sen pystyi. Oli se levy irronnut ikkunan alareunan metallilistasta. Hitsasin sen sitten kiinni ja nyt toimii ikkuna niin kuin pitää.

Sytytyksen ajoituksen säädin myös kohdilleen. Bilteman ajoituslampulla homma onnistui hyvin helposti. Vähäsen oli liian aikaisella sytytys.

Pölykapselit laitoin myös kiinni. Tämän auton mukana tuli tämmöinen hieno eestiläinen viritelmä jolla kapselit saa pysymään vanteessa kuin vanteessa kiinni. Nylok mutterin ku laittaa niin ei itsekseen irtoa

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva







Edit: Kävin sitten illalla näyttämässä jarrukilvelle vasaraa ja sain korjattua vian, eli enää ei hankaa levy kilpeä vasten
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 582
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: VAZ-2102 - 1973 - Projekti

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Startti tuli vaihdettua. Mansemotorssilta ostin Nivan alennusvaihteella olevan startin. Vanhan startin pujottelu pois oliki melko hankala homma. Ensiksi ei meinannun millään tulla pois kun otti pakosarjaan kiinni. Siinä jonkun aikaa vääntelin niin tuossa kun vesipumpulta tulee putki tuonne lämppärille päin niin normaalisti siinä pitäisi olla putki tulipeltiin asti, mutta tässä oli pätkä letkua klemmareilla kiinni tuossa keskellä. Se sitten lähti irti ja tulikuumaa vetää alkoi roiskua suoraan kytkinkopan sisään :lol: Äkkiä joku astia alle ja joku väliin ettei nyt kaikki vedet mene kytkin koppaan. No sitten vähän aikaa kun nitkutteli starttia niin kyllähän se sieltä pois lähti. Uuden sai helposti paikoilleen kun tuo on aika paljon pienempi kuin se mikä tuolla oli. Vanha startti oli näköjään bulgariassa tehty ja nyt tämä uusi venäläinen. Sitten sitä piti kokeilla toimiiko se edes ja kyllähän se toimii. Nyt startatessa tää kuullostaa aivan eri autolta kuin ladalta, mutta helposti ainakin lähtenyt nyt käymään eikä enää vain naksu :lol:

Tuossa pieni video pätkä https://www.youtube.com/watch?v=P7jYJTo ... e=youtu.be

No sitten olin jo lähdössä kun muistin että piti noita etupyörän laakereita hieman kiristää kun ne vähän kolisee. Siinä kiristin ja huomasin että ylä- ja alapallonivelissä molemmilla puolilla on kumit mennyt hajalle ja muutenkin ne olivat silmin katsottuna melko heikossa kunnossa. Voi olla että se kolina tuli niistäkin ja välillä tää on ajaessa vähän hakenut jompaan kumpaan suuntaan. Pakkohan noiki on vaihtaa ja pistän taas jälleen kerran tilausta mansemotorssille :lol:

Kuva
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: VAZ-2102 - 1973 - Projekti

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Se pienikin lämpenemisen aiheuttaja kannattaa poistaa sieltä jarruista. Menee kiekot kieroiksi helposti kun saavat jostain lammikosta vettä niskaan kun omat lämpimät. Näytä hieman lekaa sille jarrukilvelle, niin ei hinkkaa enää levyyn. Näin olen itse tehnyt.

Komia köyhä patentti muuten tuo pölärien kiinnitys. 8)

EDIT: Ja onnittelut vielä Hopomobiilikerhoon liittymisestä (= Omistaa nappisfarkun). Kohta voidaan tehdä oma kerho nappisfarkuille :D
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Laabani
Viestit: 788
Liittynyt: 4.11.2008 18:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: VAZ-2102 - 1973 - Projekti

Viesti Kirjoittaja Laabani »

THI-900 kirjoitti:Se pienikin lämpenemisen aiheuttaja kannattaa poistaa sieltä jarruista. Menee kiekot kieroiksi helposti kun saavat jostain lammikosta vettä niskaan kun omat lämpimät. Näytä hieman lekaa sille jarrukilvelle, niin ei hinkkaa enää levyyn. Näin olen itse tehnyt.

Komia köyhä patentti muuten tuo pölärien kiinnitys. 8)

EDIT: Ja onnittelut vielä Hopomobiilikerhoon liittymisestä (= Omistaa nappisfarkun). Kohta voidaan tehdä oma kerho nappisfarkuille :D
Ja ruveta pitämään omia kokoontumisia! :lol:
Vastaa Viestiin