Lada Granta
Re: Lada Granta
Deltaa emme Tarvitse.... Joku muu Kiitos.
- toktornivako
Priora on Priora ja Granta on Granta! Niin kuin Samara on Samara käsääkö? Ei tarina ole kyllä tainnut kertoa kuinka se Priora on saatu rekisteriin? Mutta niin kuin sanoin ei se Grantakaan tekemätön paikka ole, vaatii vaan vähän ylimääräistä viitseliäisyyttä ja rahaa, yhden yksilön kohdalla se tuskin kannattaa mutta jos niitä tois vaikka useamman? Nämä kaiken maailman Nissanit ynm, mitä on japanista tuotu niin melkein poikkeuksetta ovat käyneet läpi juurikin kyseisen yksittäi tyyppihyväksyntä käsittelyn. Mutta tällä hetkellä uuden Granta yksilön tuominen on käytännössä mahdotonta! Ja turha olla olevinaan fiksu ja kertoa " kyllähän sen tuoda voi".t tulppu kirjoitti:Mietin vain Pienessä Päässäni, että Mitenkähän eroaa Käytetty Granta Käytetystä Priorasta... Onhan se ensimmäinen Priorakin tullut Suomeen Käytettynä ja on saatu rekkareihin. Eikös se ole Saman firman Tekeleitä. ja Sisältää suunnilleen samat Koneet ,, Jarruosat. Jne.... Esim miksi Jatko Nivaa rekisteröiminen vaikeata on kun Se on mielestäni Koripajan tekele niin siksi joitain tyypityksiä tai muita asia kirjamerkintöjä ei tahdo löytyä.. mielestäni Pojat on uittanut sellaisia Autoja Japanista tänne ja saanut rekisteriin joita meillä ei ole myyty.. .. Voin olla väärässäkin ja pahastikin.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- toktornivako
Vaikka kuinka monta kertaa tavasin tuon KSE 1995:n viestin niin en siitä kyllä moista syytöstä löytänyt?samarai kirjoitti:Minkä takia foorumilta pitäisi jäädä pois jos on maksanut jäsenmaksunsa?
Nyt on kuitenkin ruksi pois jäsenmaksun kohdalta ja se ei sinne takaisin mene ennenkuin tämä asia selvitetään. Lisäksi vaadin nimimerkki KSE 1995:ltä julkista anteeksipyyntöä tällä boardilla tällaisten vihjailujen alkuunpanemisesta.
Sehän kumma, kun aikaisemmin löysit sen välittömästi.
Asiasta toiseen, mikäs on tämä "Yksittäishyväksyntä"?
http://www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_j ... hyvaksynta
Maksu on ajoneuvoluokasta riippuen 180-300 euroa.

......................................................................................................toktornivako kirjoitti:Siskon pojistakin aina tiesi kuka on ollut asialla, kun rupes kyseleen että kukas on taas tänkin rikkonut? Niin aina tuli syylliseltä ensimmäisenä "en minä ainakaan"
Asiasta toiseen, mikäs on tämä "Yksittäishyväksyntä"?
Maksu on ajoneuvoluokasta riippuen 180-300 euroa.
Viimeksi muokannut samarai, 6.4.2015 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Moi,JohnDoe kirjoitti:Kelpaako muuten joku muu maahantuoja? Näyttää Deltalta menneen kiinnostus lopullisesti, eivät enää edes merkin huoltoakaan mainosta. Miltei itse herättelisin toivoa uudesta maahantuojasta, vai miten tuon Lada Skandinavian kanssa käy, perustaisivatkohan sivukonttoria Suomeenkin, kuten lupailtu on...Jouska kirjoitti:Olen kanssa eroamassa kerhosta toistaiseksi, liityn sitten taas kun Delta aloittaa Ladan maahantuonnin.
Deltalla olisi jo verkosto valmiina ja mekaanikkoja jotka ovat Ladojen kanssa askarrelleet. Kyllähän tuo uusi maahantuoja varmasti on mahdollinen Suomessa. Huono taloustilanne voi kuitenkin jarruttaa hanketta siihen asti kun Vestan jälkeiset uusimmat mallit ovat tuotannossa. Silloin olisi laaja malliisto. Saa nähdä kuinka kauan tuo ruotsalainen jatkaa Avtovazin johtajana, on varmaan kovat tulospaineet, ja oma jaksaminenkin haasteena. Mä luulen että Anderssonin kaudella olisi mahdollista saada Suomeenkin maahantuontia, mutta jos hän lopettaa, ei kukaan muista näin pientä maata.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Lada Skandinavia ainakin mainosti aikaisemmin, että sillä on AvtoVazin kanssa maahantuontisopimus kaikista pohjoismaista.
Mikäs on tämä "yksittäishyväksyntä"?
Voiko sitä soveltaa esim. uuden Grantan maahantuonnissa?
Mikäs on tämä "yksittäishyväksyntä"?
Voiko sitä soveltaa esim. uuden Grantan maahantuonnissa?
Moi,
Ei se vielä riitä, tarvitaan rahaa jotta saadaan jonkinlainen kioski Suomeen niitä myymään. Kunhan saisivat ensin Ruotsiin jonkinlaisen myyntiverkoston rakennettua. Taitaa mennä viisikin vuotta ennenkuin täällä mitään tapahtuu.
Ei se vielä riitä, tarvitaan rahaa jotta saadaan jonkinlainen kioski Suomeen niitä myymään. Kunhan saisivat ensin Ruotsiin jonkinlaisen myyntiverkoston rakennettua. Taitaa mennä viisikin vuotta ennenkuin täällä mitään tapahtuu.
Ei mutta tarkoitin siis yksittäisen kappaleen tuontia omaan käyttöön, onnistuuko se?
Eihän tuo ainakaan mikään kovin kallis juttu näytä olevan.
- toktornivako
Itseppä tämän ensi ihan itse pienessä mielessäs keksit!samarai kirjoitti:Eikös se olisi parempi kysyä tältä Talkkari81:lta?
Vai luullaanko, että minulla on tuplatili täällä Talkkari81 nimellä?![]()
Talkkari81 Koillismaalta voisi hieman kyllä kommentoida tätä "kilvitysasiaa", ettei vaan synny tällaista väärinkäsitystä, että minä olen "Talkkari81".
Aloitetaanpa kuitenkin ensin tästä:
Tämähän on KSE 1995 selvästi minulle osoittama viesti, miksi minulle? Tämä olisi pitänyt lähettää sille "Talkkarille" eikä minulle!KSE 1995 kirjoitti:Tavataanko ennen kuin siirto-/koekilvet umpeutuu? Olisi kiva tehdä koeajojuttu Pravdaan. Otan Jussin mukaan.samarai kirjoitti:Eikös tässä uutta oltu ostamassa?
Kuka tässä mistään kilvittämisestä on puhunut?
- toktornivako
Kun kyselin asiasta niin totesivat että on helpompi käytetyn yksilön kanssa, kun se on jo jossain Eu maassa saatu hyväksyttyä, kun saattaa olla että paikallinen(Saksa) diileri ei ole myymättömiltä autoilta sitä käsittelyä vienyt loppuun?Ja uutta Grntaa/ muitakaan ladoja ei Suomessa saa rekisteriin kun eivät täytä tän hetken Eu vaatimuksia ( ilmastointi, rengaspaine valvonta, vaihtamis opastin ynm,) kun tietää tämän Suomen jäykän käytännön niin hukkaan menee.samarai kirjoitti:Ei mutta tarkoitin siis yksittäisen kappaleen tuontia omaan käyttöön, onnistuuko se?
- toktornivako
Itehän tässä toteat "että olet uutta ostamassa" eikä se talkkari ole uudesta puhunut mitään?samarai kirjoitti:Aloitetaanpa kuitenkin ensin tästä:
Tämähän on KSE 1995 selvästi minulle osoittama viesti, miksi minulle? Tämä olisi pitänyt lähettää sille "Talkkarille" eikä minulle!KSE 1995 kirjoitti:Tavataanko ennen kuin siirto-/koekilvet umpeutuu? Olisi kiva tehdä koeajojuttu Pravdaan. Otan Jussin mukaan.samarai kirjoitti:Eikös tässä uutta oltu ostamassa?
Lukeeko siinä todella -"että juuri minä olen uutta ostamassa"? Ei minun mielestäni, enkä asu Koillismaalla jos et sitä aikaisemmin tietänyt. Itse käsitin että tämä "Talkkari81" olisi uutta Grantaa ostamassa kun on juuri tarjouksessa ja oli sen kuvan alla viesti. Eikä Talkkari puhunut viestissään mitään "kilvittämisestä", mihin sinä juuri puutuit.
Mitäs tämä sitten puolestaan tarkoittaa?
"Mikäli ajoneuvo on ollut jo rekisteröitynä ETA-alueella, sille suoritetaan aina käyttöönottoajankohdasta riippumatta rekisteröintikatsastus."
Minä käsitän sen niin, että tuota yksittäishyväksyntää ei silloin tarvita. Onko niin?
samarai kirjoitti:Eikös tässä uutta oltu ostamassa? Matkaa tulee kuitenkin ajamalla yli 2300km, kyllä silloin varmaan jo ainakin öljyt ja putsari pitäisi vaihtaa? Mutta saako niitä mistään?!?
Mitäs tämä sitten puolestaan tarkoittaa?
"Mikäli ajoneuvo on ollut jo rekisteröitynä ETA-alueella, sille suoritetaan aina käyttöönottoajankohdasta riippumatta rekisteröintikatsastus."
Minä käsitän sen niin, että tuota yksittäishyväksyntää ei silloin tarvita. Onko niin?
- toktornivako
Tätä rekisteröinti asiaa voi näköjään kanssas veivata vaikka kuinka? Kun ei usko niin ei usko? Jos kyseisellä autolla ei ole Eu tyyppihyväksyntää niin ON AIVAN SAMA MISSÄ SE ON REKISTERÖITY ( jos ei suomessa) niin sitä ei automaattisesti saa Suomessa rekisteriin! Tästä on "hyviä" esimerkkejä monellakin Saksan tuojalla kun on ollut käsissä kallis kiesi eikä siitä suomessa ole muuksi kuin varaosaksi, kaveri (tuo tilauksesta autoja Saksasta) juuri syksyllä kertoi kun oli tuonut bussi mallin Transiitin niin oli meinannut käydä kylmät kun eivät sitä painojen puolesta hyväksyneetkään tänne Lottovoittajien maahan, no tarinalla oli onneksi onnellinen loppu?
- toktornivako
Sinähän olit ainoa joka puhui uuden tuomisesta?samarai kirjoitti:Lukeeko siinä todella -"että juuri minä olen uutta ostamassa"?