Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Moi,
Hieno peli. Ennen oli miehet miehiä ja autot autoja. Hieno on myös tuo mittariston vihertävä sävy. Sitä joku töissä aikanaan muisteli tuota Volgan mittaristoa.
Hieno peli. Ennen oli miehet miehiä ja autot autoja. Hieno on myös tuo mittariston vihertävä sävy. Sitä joku töissä aikanaan muisteli tuota Volgan mittaristoa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Käyntiäänestä ja koneen luonteesta tulee mieleen minun Peugeot 505, ja vääntökin on samoilla lukemilla. Kyllähän tuollainen kelpaisi. Minkälainen käyntihäiriö siinä on? Pösössä joskus itsestään vaeltava katkojan kärkiväli aiheuttaa nykimistä.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Tämä hukkaa välillä sylinterin nro 1 pois pelistä.juippi11 kirjoitti: Minkälainen käyntihäiriö siinä on?
Kylmänä kun laittaa käyntiin niin kaikki 4 sylinteriä on hienosti pelissä. Lämmettyään tyhjäkäynnillä häviää sylinteri nro 1. Kierroksilla se tulee takaisin.
Ja tämä vika kun ei tule suinkaan joka kerta ilmi, ainoastaan välillä. Venttiilivikana en sitä voi oikein pitää kun se vaikuttaisi myös kierroksilla. Välykset on myös säädetty ja tulpat on uudet.
1 sylinterin tulpan kärkivälin pienentäminen sai aikaan parannusta. Suurella kärkivälillä moottori kävi kolmella myös kierroksilla. Sähkövialta vaikuttaa ainakin mielestäni.
Olen toki avoimin mielin mahdollisille muille vikadiagnooseille!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Tulpanjohdot ja virranjakaja on varmaan jo tarkastettu.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Jossain Talbotissa ilmavuoto jarrutehostimen letkusta aiheutti tuollaista, että tyhjäkäynnillä ruputti niinkuin kävisi kolmella, kierroksilla tuli normaalimmat käyntiäänet. Puristuspaineetkin olet varmaan katsonut, ettei ole yhdessä sylinterissä muita reilusti alemmat. Nesteitäkään ei taida sotkea tai hävittää? Kansivikainen kyllä lähtee paremminkin vajailla pytyillä käyntiin (sammuksissa vettä menee männän päälle), ja lämmetessä muut pytyt herää mukaan. Ei ainakaan videossa pöllytellyt harmaita savuja.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
No M21:ssä ei ole muuta tehostajaa kuin iso ratti ja duplex-kengät edessä.
Tuo virranjakaja tuli ensimmäiseksi itsellekin mieleen, varsinkin kansi ja sen kontaktit.

Tuo virranjakaja tuli ensimmäiseksi itsellekin mieleen, varsinkin kansi ja sen kontaktit.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Tulpanjohdot on uudet, luonnollisesti ne on tehty itse ja ne ovat kupariytimelläPavlovits kirjoitti:Tulpanjohdot ja virranjakaja on varmaan jo tarkastettu.

Virranjakajan kansi on vanha... Uusia ei saa valitettavasti Motonetistä tai edes Biltemasta

Aion metsästää kyllä uuden jakajankannen ja pyörijän.
Nesteitä hävittää, mutta johtuu paskasta vesipumpusta. Öljyyn ei mene nestettä eikä toisinpäin.juippi11 kirjoitti: Nesteitäkään ei taida sotkea tai hävittää?
Ei videossa, eikä muutenkaan.juippi11 kirjoitti:Ei ainakaan videossa pöllytellyt harmaita savuja.
Tässä laitteessa on moottorin tilavuuteen nähden niin ahdas pakoputki ettei sinne kerry kondenssivettä juurikaan edes pakkasella! ZMZ-21D puhaltaa siihen torveen niin kuumasti että pakkasella kun laittaa käyntiin niin 15min käy ja tyhjäkäynnillä ei enää höyryä tule

Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Tuossa olisi ebayssa korjaussarja, 27 puntaa (n.35e) postikuluineen.lada.h.s kirjoitti: Aion metsästää kyllä uuden jakajankannen ja pyörijän.
http://www.ebay.co.uk/itm/UAZ-469-GAZ-2 ... 2#shpCntId
Menee kyllä tullirajan yli (22e) kun on myynnissä Venäjällä, tuosta tavaran hinnasta 19£/ 24,5e alvi olisi n.5,88e eli menee sen verottoman 5e:n yli.
Saahan noita tietysti suoraan Venäjältäkin tuotettua.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Virranjakajan korjaussarjalle ei sinänsä ole käyttöä koska auton mukana tuli 2 tai 3 irrallista virranjakajaa jotka ovat vielä hyviä.
Volgan muoviosat ovat hyvin mielenkiintoista materiaalia. Venäläislähteen mukaan se on selluloosa-asetaattia. Norsunluun värisiä ne muoviosat ovat ja aika tuhoaa niitä melko tehokkaasti.
Yhden Volgan ratin jonka lahjoituksena sain olen jo siistinyt paremmaksi. Ei siitä hyvää tullut, mutta parempi kuitenkin. Tilasin Venäjältä kojelautaan uusia muovinippeleitä. Niitä kyllä saa melko helposti, tosin esim uustuotanto ratti maksaa 200-600e!!!
Volgan muoviosat ovat hyvin mielenkiintoista materiaalia. Venäläislähteen mukaan se on selluloosa-asetaattia. Norsunluun värisiä ne muoviosat ovat ja aika tuhoaa niitä melko tehokkaasti.
Yhden Volgan ratin jonka lahjoituksena sain olen jo siistinyt paremmaksi. Ei siitä hyvää tullut, mutta parempi kuitenkin. Tilasin Venäjältä kojelautaan uusia muovinippeleitä. Niitä kyllä saa melko helposti, tosin esim uustuotanto ratti maksaa 200-600e!!!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Joo niissä rateissa taitaa olla se halkeilu lähinnä ongelmana. Niitä ratteja on myös mustia jos en väärin muista.
Toimiiko radio?
Toimiiko radio?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
No siis halkeilee ja pahimmissa tapauksissa murenee ihan totaalisesti. Ja se hajoava muovi haisee kovin erikoisellesamarai kirjoitti:Joo niissä rateissa taitaa olla se halkeilu lähinnä ongelmana. Niitä ratteja on myös mustia jos en väärin muista.
Toimiiko radio?

Autossa on tällä hetkellä nännimankka 80 luvulta. Minulla on kyllä irtonaisena alkuperäinen pitkiä ja keskipitkiä aaltoja vastaanottava radio joka ainakin menee päälle. Muusta toiminnasta ei toistaiseksi ole tietoa.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Näkyy olevan Virossakin noita muoviosia myynnissä:
http://www.sovietcarparts.com/epood/Pla ... -detailid/
uusi ratti 330e.
Itsellä ei ollut vielä ongelmia noiden muoviosien kanssa, eivät ehtineet olla silloin ilmeisesti tarpeeksi kauan auringossa..
kyseinen muovi näyttää tuntevan nimen "karbolit"
http://encyclopedia2.thefreedictionary. ... rii+Petrov
Ratin kunnostusta
http://gaz21.ru/forum/index.php?showtopic=17818&st=0
http://smotra.ru/users/kot_lexus/gallery/album/52900/
http://www.sovietcarparts.com/epood/Pla ... -detailid/
uusi ratti 330e.
Itsellä ei ollut vielä ongelmia noiden muoviosien kanssa, eivät ehtineet olla silloin ilmeisesti tarpeeksi kauan auringossa..
kyseinen muovi näyttää tuntevan nimen "karbolit"
http://encyclopedia2.thefreedictionary. ... rii+Petrov
Ratin kunnostusta
http://gaz21.ru/forum/index.php?showtopic=17818&st=0
http://smotra.ru/users/kot_lexus/gallery/album/52900/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Itse olen hieman eri mieltä. Minun käsittääkseni se on ацетилцеллюлозного этрола (АЦЭ) марки 2ДТ55samarai kirjoitti:kyseinen muovi näyttää tuntevan nimen "karbolit"
Mutta onpahan Volga mukava auto ajaa! Ei niinkään keskustan neljän ruuhkassa mutta maantiellä! Vaikka tämä yksilö olikin 20 vuotta ajamatta, niin silti se kulkee suoraan ja vikuroimatta.
Iskunvaimentimetkaan ei ole vielä huonot. Kaverit oikein ihmetteli että onpa kumman hyvän kyyti!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Olet varmaan oikeassa ainakin tuon vaalean ratin suhteen, en itse päässyt tutkimuksessa vielä niin pitkälle. Sitä monessa paikassa nimitettiin "karboliitiksi", mutta se onkin tosiaan ilmeisesti sitä bakeliitin tapaista neuvostomuovia josta tehtiin puhelimia jne.
http://forum.auto.ru/retro/309062/
tuossa on vielä selitettykin mikä on "karbolitin ja etrolin" ero valmistuksessa.
Volga antaa mukavan tasaista kyytiä varsinkin vyörenkailla. Itsellä siinä oli aluksi ristikudosrenkaat ja muutos ajo-ominaisuuksiin oli valtava siirtyessä vyörenkaisiin. Ja tulee myös tarvittaessa tasainen petikin. Tehtiin aikoinaan Volgalla Euroopan retkikin ja nukuttiin yöt Volgassa makoisasti.
Tämmöinen se oli, myin sen joskus 80-luvun puolivälissä Lappeenrantaan jollekin taksimiehelle joka sanoi entisöivänsä sen. Olisi kiva nähdä se vielä.


Nuo kuvat on otettu Korpilahden Saakoskella, ensimmäisessä olen itse puikoissa ja toisessa veli. Volgalle tuli tutuksi Keski-Suomen tietkin ja jäi mieleen kun Keravalta lähdettiin niin 3-vaihteella ajeltiin yleensä Korpilahdelle saakka..Oli olemassa myös alkuperäinen jykevä kattoteline tuohon.
http://forum.auto.ru/retro/309062/
tuossa on vielä selitettykin mikä on "karbolitin ja etrolin" ero valmistuksessa.
Volga antaa mukavan tasaista kyytiä varsinkin vyörenkailla. Itsellä siinä oli aluksi ristikudosrenkaat ja muutos ajo-ominaisuuksiin oli valtava siirtyessä vyörenkaisiin. Ja tulee myös tarvittaessa tasainen petikin. Tehtiin aikoinaan Volgalla Euroopan retkikin ja nukuttiin yöt Volgassa makoisasti.

Tämmöinen se oli, myin sen joskus 80-luvun puolivälissä Lappeenrantaan jollekin taksimiehelle joka sanoi entisöivänsä sen. Olisi kiva nähdä se vielä.


Nuo kuvat on otettu Korpilahden Saakoskella, ensimmäisessä olen itse puikoissa ja toisessa veli. Volgalle tuli tutuksi Keski-Suomen tietkin ja jäi mieleen kun Keravalta lähdettiin niin 3-vaihteella ajeltiin yleensä Korpilahdelle saakka..Oli olemassa myös alkuperäinen jykevä kattoteline tuohon.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Tämä Volga on ollut nuoruudessaan Vaajakoskella taksina. Auton ajomääristä ei ole mitään käsitystä. Luultavasti melko paljon.
Tämän auton osti auton minulle myynyt henkilö vuonna 1994 taksimiehen leskeltä. Hän aikoi entisöidä auton. Hänen käsityksensä entisöinnistä tuntui olevan auton seisottaminen pihalla 18 vuotta ja olla käymättä koko autossa edes sisällä...
Tämän moottori ei juuri savuta. Jos ryntäyttää oikein kunnolla niin saattaa vähän pöllähtää sinistä koska venttiilinohjurin kumit alkaa olemaan jo kuivuneet.
Tämän auton osti auton minulle myynyt henkilö vuonna 1994 taksimiehen leskeltä. Hän aikoi entisöidä auton. Hänen käsityksensä entisöinnistä tuntui olevan auton seisottaminen pihalla 18 vuotta ja olla käymättä koko autossa edes sisällä...

Tämän moottori ei juuri savuta. Jos ryntäyttää oikein kunnolla niin saattaa vähän pöllähtää sinistä koska venttiilinohjurin kumit alkaa olemaan jo kuivuneet.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990