Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Tuohon antenni hommaan..itse olen käyttänyt bilteman tuulilasi antennia.Saa siististi myös piiloon vaikka a-pilarin muoveihin.Kolme tullut laitettua ja hyvin on kuulunut. Eikä ole hinnan kirous..
Minulla on parilla uudella termostaatilla tehnyt samaa että lämmöt jää siihen vihreän alarajalle, myös kesällä. Oletko käyttänyt vielä niin kuumaksi, että flekti käynnistyy? Minulla on useamman kertaa hajonnut flektin anturi ja auto lähes keittänyt.
Pakeliitti kirjoitti:Tuohon antenni hommaan..itse olen käyttänyt bilteman tuulilasi antennia.Saa siististi myös piiloon vaikka a-pilarin muoveihin.Kolme tullut laitettua ja hyvin on kuulunut. Eikä ole hinnan kirous..
No joo tuollanen kävikin mielessä mutta ajattelin että en sellaistakaan lasille halua näkyviin, mutta jos tosiaan toimii jossain piilossa ollessaankin niin sehän on hyvä, täytynee käydä huomenna tarkastamassa Keskisen Vesan valikoimat, muistelisin sielläkin joskus noita vastaavia antenneja nähneeni.
Flaiman kirjoitti:Minulla on parilla uudella termostaatilla tehnyt samaa että lämmöt jää siihen vihreän alarajalle, myös kesällä. Oletko käyttänyt vielä niin kuumaksi, että flekti käynnistyy? Minulla on useamman kertaa hajonnut flektin anturi ja auto lähes keittänyt.
Puoleenväliin lämpömittaria nousia kun käyttelin mutta ei vielä lähtenyt flekti pyörimään, en sitten enempää ehtinyt siinä käyttämään. Täytynee sekin vielä varuiksu kokeilla jossakin vaiheessa.
Enpä saanu itekkään tuossa edesmenneessä axtecissa flektiä pyöriin kuin kovasti paikallaan huudattamalla ja siinäkin se oli työn takana. Normi tyhjäkäynnillä ei lämmöt noussu tuon puolivälin yli eli flekti käynnistyi hyvin harvoin. Anturi kuitenkin toimi kun uuden siihen vaihdoin siitä syystä että flekti käynnisty heti kun virrat käänti päälle.
Tänään soitti isä että tarvitsisi apuvirtaa satakymppiinsä kun akkulaturikin oli minulla lainassa. Lähdin sitten omaa ladaa laittamaan käyntiin, mutta kuinka ollakkaan akku oli tyhjä. Siinä oli meillä sitten kaksi virratonta ladaa. Oman sai kyllä henkiin kun hetken latasi akkua. Isälle haettiin suosiolla uusi kun vanhalla akulla ikää jo oli. Täytyypä nyt tarkastaa omasta onko akku vain tulossa tiensä päähän tai onko latausjännite kunnossa, liian työlästä olisi ollut hakea yleismittari sisältä ja tarkastaa, täytyy katsoa myöhemmin. Sellainen asia vaan pisti tänään merkille että jännitemittari hyppii samaan tahtiin vilkun kanssa ja latausvalokin himmeästi tuikahtaa samaan tahtiin. Mistähän se mahtaa kertoa? Maadoitusvikaa? Muuten ei sähkölaitteiden kytkeminen saa latausvaloa palamaan ja jännitemittarin mukaan lataa kyllä.
Tuo volttimittarin hyppiminen vilkun tahtiin on ihan ominaisuus.
Kaikki sulakkeet kannattaa uusia, vaikka olisi ehjiäkin, hapettuu niin ei sähkö kulje. Se monesti auttaa tuohon latausvalon vilkkumiseen ja moneen muuhun sähkövikaan.
Minulla ei ole kummassakaan kanttilampussa ollut latausvaloa. Tai ei ainakaan ole koskaan palanut.
Flaiman kirjoitti:
Kaikki sulakkeet kannattaa uusia, vaikka olisi ehjiäkin, hapettuu niin ei sähkö kulje.
Näyttikin olevankin kaikki sulakkeet alkuperäisiä. Toissapäivänä olin jyväskylässä päin liikkeellä ja samalla hain biltemasta kasan sulakkeita ja vaihdoin kaikki.
Ostin samalla sen ikkunaan kiinnitettävän antennin, täytyy sille koittaa katsella hyvä paikka jostain piilosta.
Tuli ostettua myös uudet pyyhkijän sulat vanhojen rispaantuneiden tilalle. On se vaan mukava ajaa ladalla ku pyyhkijän sulat makso alle 6euroa pari. Aikaisemmin oli mersu missä oli vaan yksi sulka ja sekin makso kappaleelta muistaakseni lähemmäs 40euroa.
Tuli suoritettua vähä sisäpesua ladaan, olosuhteiden pakosta. Muuten ei olisi tarvetta ollut kun sisusta oli niin siisti, mutta nuoremman pojan kanssa ajelulla ollessa ilmeni pojalla pientä matkapahoinvointia ja oksennushan siinä kerkes tulemaan ennen kun kerkisin pysähtymään... No onneksi ei mennyt kuin aavistus penkille ja turvavyölle.
Onneksi on käytössä hyvä höyrypesuri mitä pääsi samalla testaamaan, sillä sai paikat puhtaaksi, samalla päästin kaikki penkit sillä ja kyllä vaan on pätevä laite, kovasti tuntuu musta vesi irtoavan puhtaan olosista penkeistäkin. Lopuksi vielä vähän verhoilun pesuainetta mistä jäi raikkaat hajut.
Huomasin eilen ajellessa että Econ mittäri ei enää näytä mitään, täytyy tarkastaa onko letku paikoilaan.
entisessä seiskassa mulla tuo econ mittari eli ihan omaa elämää vaikka oli letkut kiinni. Oli jotenkin viisari päässyt taipumaan niin että otti pohjaan kiinni, jolloin mittari jummitti milloin missäkin kohtaa.
Ja lataukseen saattaa auttaa se kun irroittaa laurin päästä johtonipun, ja putsaa liittimet ja laittaa takas. Omasta oli hapettunut niin ei meinannut kulkea virta läpi. Loppujen lopuks sano ittensä irti kokonaan.
Ja latausmittarin viisarin heiluminen vilkun tahtiin kuuluu asiaan. Jopa -99 eurosamarassakin vielä sama ominaisuus.
Näky olevan letkut kiinni, liian kylmä tutkia asiaa enempää ulkona, eikäpä tuo suuri puute ole vaikka ei toimikkaan. Kesällä lämpösellä tutkitaan noita vikoja.
Yhden uuden vian sain aikaseksi kun tuulilasiin jäätynyttä pyyhkijänsulkaa irrotin, lenti se jousi pois sieltä mikä painaa pyyhkijänvartta lasiin. Jousi kyllä löyty, mutta sitä rautaa mikä pitää sen jousen siellä paikoillaan ei löytynyt mistään, tarttis siihen keksiä joku patentti tai löytää sellanen rauta tai kolmas ja ehkä paras konsti on tuotattaa kaverilla venäjältä uudet pyyhkijänvarret vanhojen väljien tilalle.
Muutenkin meinaan tuotattaa kaverilla osia joita tarvitaan jossain vaiheessa, meinasin että siellä kun kerran käy niin saa tuoda samalla öljynsuodattimia ja ilmansuodattimia muutamaksi vuodeksi eteenpäin. Jakajan kansi ja pyörijä saa olla varastossa, katkojan kärjetkin kumminkin kulutustavaraa. Vai olisko kannatusta värkätä kärjetön sytytys? Mitä etuja sillä savuttaa? Entä tuleeko muuta mieleen sellasta osaa mitä tarttis, mikä varmasti hajoaa jossain vaiheessa?
Ecomittarin kanssa taistelua minullakin. Vaihdoin siihen toisen mittarin mutta yhtä huonosti se edelleen liikkuu. Ota letku irti kummastakin päästä ja puhalla jos sattuu olemaan kuraa sisällä niinkuin minulla. Riippuu paljonko haluaa sijoittaa niin uudet jarrusatulat ei paljoa maksa ja uusi kaasarikin jos entisessä on jo kulumaa, raidetankosarja, palloniveliä, lämppärin puhallin, ja lämppärin hanoja pari kappaletta ainakin. Sanoisin, että harrastepelissä pärjää kärjellisellä sytkällä ihan hyvin. Kuudessa vuodessa mitä olen ladaillut niin melkein kaiken on saanut vaihtaa tai pitäisi vaihtaa.
Viimeksi muokannut Flaiman, 11.1.2015 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin eihän se kärjetön sytkä setti maksa ku alle 100e. Tulee uus jakaja, puola, sytkäyksikkö(mikä lienee oikeelta nimeltä) ja johtosarja. Bolt on juttu, jonka asentamisessa menee 5min. Eikä tarvii sen jälkee jakajaan koskea, ellei kantta tarvii vaihtaa. Ja toimii paljon paremmin muutenkin...
Pärjää tuolla kärjellisellä ihan arkisessakin ajossa hyvin.
Onhan se tuolla kärjettömällä tosiaan hyvinä puolina tuo tarkempi ja voimakkaampi kipinä minkä ajoitus ei muutu kulumisen myötä eikä myöskään hae samanlailla paikkaansa kun kärjellisessä ja tietenkin tuo että on huoltovapaampi kun vähemmän kuluvia osia. Luonnollisesti käynti paranee ja polttoaineen kulutuskin voi laskea. Huonoina puolina tuo elektroniikan lisääntyminen. Sytkäboksin vioittuminen kun ei mikään harvinainen vika ole eli varaboksi hyvä olla mukana ettei matka katkea. Niissäkin taitaa vaan useimmiten syynä olla puutteellinen jäähdytys mikä boksin rikkoo.
Enköhän minä mene tuolla kärjellisellä vielä jonkinaikaa, ainakin nyt kun käy ja kukkuu ilman ongelmia.
Täytyy tässä vielä kurkata takajarruihinkin että onko siellä kengät/rummut lopussa kun ei oikeen ole jarrussa tuota tuntumaa. Vaimon laitoin ensimmäisen ja kuulemma viimmesen kerran ladan rattiin, niin ensimmäisessä risteyksessä meinas mennä pitkäksi kun ei ollu kuulemma jarruja ollenkaan On se kieltämättä vähä epämiellyttävä kun poljin painuu puoleenväliin ennen kun tapahtuu mitään.