Sytytystulpat? 2107 -89 1.3 daaz ozon

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
jooti

Sytytystulpat? 2107 -89 1.3 daaz ozon

Viesti Kirjoittaja jooti »

Minkälaiset tulpat kantsii 2107:aan laittaa? Korjaamolla sanoivat, että alkaapi olla vaihtokunnossa tulpat. Löytyykö jostain tietoa että minkälaiset tulpat on suositeltuja? Ngk, Bosch, Denso jne. ja niitäkin on kaikkia eri hintaisia ja eri "malleja". Vai onko ihan sama, mitkä sieltä Motonetistä hakee?
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Re: Sytytystulpat? 2107 -89 1.3 daaz ozon

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Varmasti saat kohta monta hyvää neuvoa siitä, mikä on paras tulppamerkki.
Minä olen aina pyytänyt katsomaan/katsonut luettelosta tulpan, jossa on oikea lämpöarvo ja oikea kierreosan pituus.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
degen

Viesti Kirjoittaja degen »

NGK on mainio valinta ja mallina BP6ES tai BPR6ES. Itse laitoin omaan takavetoon iridiumtulpat mallia BPR6EIX. Noilla pitäisi pystyä ajamaan 100 000 km. Motonetista olen aina saanut aitoja NGK-tulppia.
On myös esiintynyt NGK-kopiotulppia, joita tuskin tulee vastaan Motonetista mutta on mahdollista Suomessakin saada muista liikkeistä. Meille on rantautunut yksi tällainen.
Niitä ei pidä laittaa mihinkään laitteeseen.
Tossa on valaistu eroja kopioiden ja aitojen välillä:
https://www.youtube.com/watch?v=cD1rgG8-1e8
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
jooti

Viesti Kirjoittaja jooti »

Kiitän vastauksista! Löytyykö käyttöohje kirjasesta nuo tulppasuositukset vai mistä ne pitää ettiä? Saatanpa kokeilla myös tuota ngk tulppaa...

EDIT: Kiitti linkistä, tarpeellista tietoa.
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Jos on kärjellinensytytys niin bp6es tulppa. Ei kannata alkaa hukkaan muutenkin heikohkoa kipinää r-mallin tulpilla. Kärjettömässä jo toimii kunnolla nuo bpr6es tulpatkin. Noilla erona siis vain häiriösuojaus.
Vastaa Viestiin