Neuvoi haluis mutta tulee kuittailua....

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
jta
Viesti:

Re: Neuvoi haluis mutta tulee kuittailua....

Viesti Kirjoittaja jta »

slada111 kirjoitti: Koska en oo tosikko niin mieleen tuli että laittaisin lada-meetingiin cryshler-lippiksen
ja kesällä FHRA:n meetingiin lada-lippiksen.... kattelisin reaktioita huvittuneena....
En tiedä kummassa sakissa tämä aiheuttaisi enemmän hämmennystä.. http://koti.mbnet.fi/latushka/kuvat/201 ... 013_04.JPG

Täällä tosiaan saa välillä olla jonkinlainen suodatin juttuja lukiessa että osaa suodattaa tietynlaiset kommentit pois ja poimia vain sen asiasisällön. Vielä kun saisi itellä tuon itsesensuurin pelaan että jättäisi välillä nuo tunneperäiset kommentit kirjoittamatta. Kuitenkin pääsääntöisesti täällä saa kuitenkin ihan asiallisia neuvoja.

Joskus kuitenkin on havaittavissa että tiettyihin kysymyksiin ei oikein enää vastauksia saa johtuen juuri tuosta että ne on kysytty jo tuhat kertaa aiemmin eikä hakua ole viitsitty edes yrittää käyttää. On tuon haun kans kuitenkin törmätty siihen ongelmaan että aina ei sillä löydä etsimäänsä vaikka tietää että kyseisestä asiasta on ketju jossain.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kuitenkin on hieno huomata että yksikään tässä ketjussa kirjoittanut ei ole ketjum aloittajan tekniseen ongelmaan esittänyt vastausta. Minä olen vastauksen antanut kaikkiin häntä askarrutaneisiin kysymyksiin, toki hän esitti että varaosavastaukseni linkki on huono kun (en itse ensin tarkistanut) juuri nyt ei jotain tavaraa ollut hyllyssä, siksi siis aloin saman piruilu linjan kuin hänkin toki kirjoitukseni on ilman paiseita (ja saatte vetää niiitä vihreitä neniinne mikäli haluatte). On muuten hieno huomata minkä aktiiivisuudenryöpyn moni kirjoittaja saa kun voi moitteet kohdistaa johonkin tiettyyn persoonaan, mannikin on jo kuukausia ollut pois mutta nyt oli hyvä aihe taas palata...
t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Jatketaan vähän edelleen vähän asian sivusta.. Kun katsoo ukk paikasta missä on omat tiedot jne.. niin löytää vain ystävät, ja muut tiedot... ei autojen huolto ohjeita..
Kun menee etusivujen UKK. Niin löytyy Autojenkin huolto ohjeita.
Kun taas etsi palvelusta löytyi vain tämä kirjoitus palsta kun laittoi haku Ukk. Ehkä uuteen foorumiin tulee muutoksia tähänkin, että löytyy helposti kaikki......
slada111

Viesti Kirjoittaja slada111 »

Tämä kirjoitus laskettiin siis "piruiluksi":
Antamastasi linkistä löytyi läpänsäätöosa, tosin varastossa 0 kpl
:(

Ja vastaus olikin asiallinen:

Voi voi että paskan linkin annoin... No jos kuitenkin otat yhteyttä esim. s-postilla ja tiedustelet koska tulee lisää, toimituksia tulee usein venäjältä.
Oletko tältä foorumilta katsonut kohtaa UseinKysytytKysymykset ? Siellä on vaatimaton topikki KAIKKIEN LADOJEN, KAIKKI OHJEET !!!! Sieltä löytyy mutta ihan ilkeyttäni laitan vain linkin alkuperäis kielellä: http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... lonki.html
pressa

slada111 kirjoitti:Löytyykö mistään kuvia ko. paikoista...
lämmityslaite pukkaa kokoajan vain kuumaa ilmaa...
Eli sivuutat nämä kaikki muut kysymyksesi joihin vastauksen annoin, ja edelleen näytän olevan ainoa joka on sinua on neuvonut? Kerro minulle miten googlekääntäjällä käännetyn sivun saa linkitettyä? Ainakin nuo autoprospecin sivut aukee etusivulle, vaikka osoitepalkista käännetyn sivun linkin ottaa?
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

On se mukavaa tuo nokittelu.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
slada111

Kiitos vastauksista, ihan hyviä. Mutta se main point oli saada diagnoosia eikä tee-se-itse -juttua.
Koska joku muu kuin minä tekee fiksauksen (itellä vaan piha jossa nurmikko alla)
ja ostan varaosia tietämättä tarkemmin niin voi ollakin vastaus, ettei tuo siihen sovi.
Siksi hakusessa onkin joku muu paikka kuin Delta-auto ettei tule tuplahintaa laitolle.

Jos jostain harmistuin niin asia oli se, että osta tuolta. Käännnöksistä voi olla montaa mieltä...
toimiiko vai ei kunnolla. "Räjaytyskuvat" on hieman eri kuin korjausopas. Vanhempiin Ladoihin
löytyy korjausoppaita, mutta 2000-luvulta ei.

Mutta jos asenne on "lue UKK ja ketjut" jossa menee lievästi sanottuna kauan, niin into alkaa hiipumaan.

Ja tän keskustelun voi mun puolesta päättää tähän, harmittaa jo että laitoin edes kysymyksiä.
10km päässä on porukkaa josta löytyy tietämystä kun annan koeajettavaksi auton.
(ja tämän tiedon sain FB:stä hepulta joka on jenkkiautoentusiasti. Mielenkiintoista).

Tämä tästä ja ehkä joskus postaan jotain muuta ja voin auttaa joitain joilla samoja ongelmia
autossa kuin mulla. Hyvää maanantai-iltaa kaikille.

PS: jos joku tietää Kotkan tienoilta paikan missä on jigipenkki niin kiitos vastauksesta, menee toinen
auto siihen kun sitäkin pitää laittaa kesäksi kuntoon...
pressa

slada111 kirjoitti:Löytyykö mistään kuvia ko. paikoista tai korjausopaskirjaa jostain vai pitääkö viedä korjaamolle...
slada111 kirjoitti:Mutta se main point oli saada diagnoosia eikä tee-se-itse -juttua. Koska joku muu kuin minä tekee fiksauksen
Kyllä harhauttavasti ensimmäisestä viestistä päättelin että itse olet jotain tekemässä, ennenkuin viet korjaamolle.
slada111 kirjoitti:Jos jostain harmistuin niin asia oli se, että osta tuolta.
Voi taas anteeksi että neuvoin edullisemman liikkeen kuin delta-auto, vai pitääkö osan myyjän olla yksityishenkilö joka tuo tavaraa? Niitä kyllä löytyy tältäkin foorumilta.
Lattarauta kirjoitti:ja ohittaa pressan..
Eipä ole tekniseen kysymykseen montaa vastusta jos minun kirjoitukseni ohittaa, tälläiseen kirjoitustyyliin kohdistuvaan länkytykseen kyllä kirjoittajia löytyy...
slada111

Eihän tässä riidellä tartte.
Toki jos hommaan auton ja haluan tehdä jotain itse, niin olisi hyvä olla
käsissä oleva kirja eikä nettisivusto josta käännösohjelma suoltaa silläi
että saa arvata sanan mikä se on.
Mutta jos pitää etsiä epämääräisten kuvien kautta parin lauseen ohjeilla
paikan jonne pitää ryömiä auton alle niin ei onnistu. Konehuoneen jutut jotka pellin
avaamalla pystyy tekemään on ok.
Kuten sanoin että ostin 111:n perjantaina. Olisi kai pitänyt ostaa pari vuotta aiemmin?
t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Ladan ostit ihan oikeaan aikaan.. Nyt vain jäitä hattuun joka jätkälle.. Googlen kääntäjistä olen samaa mieltä... Autetaan mitä voidaan..
Zapsky
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Jäitä hattuun.

Terv.
Ylläpito
Vastaa Viestiin