Axteckki on julma mua kohtaan!

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
_Raipe_

Axteckki on julma mua kohtaan!

Viesti Kirjoittaja _Raipe_ »

Mansemotorssi ei tienny ja tähän asti en oo saanu vastausta keltään mikä mättää tossa huippukaasarissa. pää solenoidi vuotaa joko liittimen päästä tai tiivistekumin välistä. joku 75:des solenoidi menossa. miten kohokammiossa voi olla painetta?? toimi useita kuukausia hienosti. vika oli jo pois. tänään tuntu että rupes booaamaan puolikaasulla eli ei saanu varmaan löpöö tarpeeks.. vaihdoin pääsolenoidin ja kas kummaa. taas sama vika. Liittimen päästä mihin tulee johto ni puskee bensaa läpi. onko suuttimen koko väärä? kaikki suuttimet mihin oon törmänny, iso reikäsiä ja pieniä on numerolla ollu 41-50 ja 50 oli pienempi ku 42? auto on 2105 vm. 94. 1500cc alipaineletkuhelvetti. 100tkm. ajettu. Huomasin myös että tyhjäkäynnin solenoidi joka oli suuttimen numeroltaan 41. tyhjäkäynti oli normaalin epätasaista ja melkein sammuvaa. löyty varaosa laatikosta 42nro isommalla reijällä niin vaihdoin kyseisen. Tyhjäkäynti tasaisempaa ja kierroksiakin otti herkemmin. eikö tämän pitäisi annostella tyhjäkäyntiä ainoastaan? kaasariin vaihdettu muuten korjaussarja keväällä, lamda vaihtu ja virranjakajaa lähtien kaik sytkänosat. sen se vaati päästöjen läpi pääsyyn.. apua tarttis. tässä on epätoivoa jo ilmassa..
degen

Re: Axteckki on julma mua kohtaan!

Viesti Kirjoittaja degen »

Alkuperäiset suutinkärjet on kokoa 50 tyhjäkäynnin solenoidilla ja 97 pääsolenoidilla tuossa takavedon axtekissa. Nuo siellä pitäisi periaatteessa olla. Mitä ilmeisimmin kierteet ja tiivistyspinnat on siis kunnossa siinä pääsolenoidin reiässä? Vuotaako se solenoidi koneen käydessä vai sammuksissa vai kummassakin tapauksessa?
Kokeile irrottaa uimurikammion huohotinletku ja tuki sen liitin ja katso mitä tapahtuu. Tuo letku sijaitsee kaasarin kannessa tyhjäkäyntisolenoidin vieressä ja se menee aktiivihiilipöntölle.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
_Raipe_

Kokeilen huomenna. Kiitos tiedosta. Katsellaan mitä tapahtuu..
_Raipe_

Tällä kertaa sammuksissa vuoti lyhyen lenkin jälkeen. Kierteen lävitse ei vuoda.
_Raipe_

Toi pää solenoidin suutin niin en ole ikinä nähny 97 nro. Kyljessä. Ja tuntuu silminnähden noiden suuttimien reikien koon olevan täysin riippumaton numerosta. Ois kiva saada 97 suutin käteen joltain velholta ku itellä ei oo moista ja yhen suuttimen toinen "jalka" meni poikki. Se oli alkuperäinen ja kaatopaikalla nyt. En muista nro. Ois kyllä helmi saada jostain oikeat.
AI
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

_Raipe_ kirjoitti:miten kohokammiossa voi olla painetta??
Ainakin italialainen tarvikepumppu jossa ei ole käsivipua saa sellaista aikaiseksi. Omassa viime kesänä imusarjassa kiehui bensa eikä meinannut lähteä käymään lämpimänä. Sitten kokeilin orkkispumppua ja tulvimisoireet hävisivät ja toimii 30 asteen helteessäkin.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
_Raipe_

Tässä tuntuu vähän ajettuna kaikki osat olevan äiti tähden omia ja auto käynnistyy hienosti ja käy tyhjää.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

_Raipe_ kirjoitti:alkuperäinen ja kaatopaikalla nyt. En muista nro. Ois kyllä helmi saada jostain oikeat.
Miksi pitää heittää suutin kaatopaikalle jos siinä kiini oleva solenoidi on rikki?? Suutin (se messinkinen siinä kärjessä) irtoaa vetämällä solenoidista ja on vaihdettavissa. Oletko uusinut sen solenoidin juuritiivisteen ja ethän ole ylikiritänyt? Uusikin tiiviste hajoaa jos se kiristetään liian tiukkaan ei ehkä heti mutta pian...
_Raipe_

Siis sen Original suuttimen toinen jalka katkesi mikä uppoo solenoidiin. Solenoidi itse on tallella. En oo yli kirrannu omasta mielestä. Etusormella niin kauan ku tuntuu stoppaavan tiivistekumi hieman pullistuneena.
degen

Itse asiassa olisi syyt kiristää se suutin niin, että sormin niin paljon kuin menee ja lenkkiavaimella varttikierros lisää, se on siinä.
_Raipe_

Joo. Se kiristysmomentti tuskin siihen vaikuttaa että Se puskee liittimen päästä läpi mihin johto tulee. Ymmärrän ettei sitä väkisin väännetä kiinne, eikä jätetä löysälle. Kiitos vinkeistä.
Joen musikka

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

RTJN65 ei kumarrellut Axtecjumalaa.Boardilla käynnin on lopettanut kesäkuussa.Risto tietäisi Axtecista kaiken mitä tarvitaan.
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
degen

Joen musikka kirjoitti:RTJN65 ei kumarrellut Axtecjumalaa.Boardilla käynnin on lopettanut kesäkuussa.Risto tietäisi Axtecista kaiken mitä tarvitaan.
Minä yritän ottaa Ristoa kiinni kaikin voimin. Itsekään en mitään atsteekkijumalia pokkuroi. Mieluummin niin, että se pelkäisi minua.
_Raipe_

Tääl on kyllä hienoja ihmisiä. kiitos vaan!
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kohokammiossa ei voi olla painetta, kohokamion bensan pinnanhan näkee kanessa olevista reijistä. Kuinka kovaa sitä bensaa sen suuttimen läpi tulee? Mitäs jos kokeilisti sulattaa solenodin liittimen liitoksen tiiviiksi?
Vastaa Viestiin