Ja auto siis 2107 vuodelta 86 ja 1500 koneella. Kiitokset kaikille avusta jo etukäteen
2107 sähkövikaa
-
olkkeu
2107 sähkövikaa
Latassa sähkövikaa, elikkäs ei lataa ja öljynpainemittari menee käsijarrun merkkivalon mukaan. Viat ilmeni sen jälkeen kun tossa vaihoin uuden sulakerasian. Tähän mennessä tarkistettu liitokset sulakerasiaan, oli ainakin oikeat töpsölit oikeissa kohissa (eikai niitä väärinpäin kiinni saa?) ja mitattu jännite akun navoilta, joka oli 12,4v, kun aikaisemmin ollut yli 15v. Kaikki toimi siis vielä ennen sulakerasian vaihtoa, kun eilen auton pihaan ajoin. Mikähän mahtaisi olla vikana?
Ja auto siis 2107 vuodelta 86 ja 1500 koneella. Kiitokset kaikille avusta jo etukäteen
Re: 2107 sähkövikaa
Miksi ja minkälainen sulakeraisa vaihdettiin?
-
olkkeu
Vanha sulakerasia oli hajalla, ei antanu aina virtaa startille asti eikä meinannu enää jesaripatenttien jälkeen pysyä kasassa. Uusi on siis upouusi lattasulakemallinen.
Startti ei ota virtaa sulakerasian kautta. Tai näin olen ainakin itse käsittänyt tämänolkkeu kirjoitti:Vanha sulakerasia oli hajalla, ei antanu aina virtaa startille asti
-
olkkeu
No ainaki startti rupes pyörimää aina kun sieltä sulakerasian takaa räpelti yhtä johtoa oisko ollu joku vaaleenpunanane jos en iha väärin muistaJarkko_I kirjoitti:Startti ei ota virtaa sulakerasian kautta. Tai näin olen ainakin itse käsittänyt tämänolkkeu kirjoitti:Vanha sulakerasia oli hajalla, ei antanu aina virtaa startille asti
Se oli startin apureleen johto se. Tossa uudessa rasiassa on yhteensopivuusongelma, johon tarvisi ongelmaisen auton eli tämän vuoden 86 2107:an sähkökaavion.
Oliko tuo uusi rasia numeroltaan 37.469.025 - 97?
Oliko tuo uusi rasia numeroltaan 37.469.025 - 97?
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
-
olkkeu
Juurikin tuonnumeroinen on uusi poksi.degen kirjoitti: Oliko tuo uusi rasia numeroltaan 37.469.025 - 97?
http://translate.google.fi/translate?hl ... nnel%3Drcs
tuossa olisi juttua
tuossa olisi juttua
Aloitetaanpa ongelmien ratkonta siitä öljynpainemittarista. Toimiiko se mittari silloin oikein, kun käppäri ei ole vedettynä päälle?olkkeu kirjoitti:Juurikin tuonnumeroinen on uusi poksi.degen kirjoitti: Oliko tuo uusi rasia numeroltaan 37.469.025 - 97?
Ja kun seuraat öljynpaineanturilta lähtevää piuhaa( pitäisi olla valkoharmaa), niin mihin liittimeen ja mihin kohtaan liitintä se menee sulakerasiassa moottorin puolelta?
Samaten katso, mistä liittimestä ja mistä kohtaa liitintä lähtee samanvärinen johto sulakerasiasta auton sisällä. Näillä alkuun.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
-
olkkeu
Ei näytä öljynpaineita lainkaan. Öljynpainevalo toimii kuitenkin niinku pitääkin, koitan huomenna ehtiä tarkistaa ne piuhat vielä.
-
olkkeu
Noniin, nyt on sähkövikoja saatu tutkittua. Eli vanha laturi oli sökönä, laturin vaihdolla alkoi lataamaan. Nyt enää öljynpainemittari, jota itse epäilen maadotusviaksi. Näyttää siis nollapaineita, mutta kun kierroksia on n 3000, nousee viisari siihen vihreän ja punaisen väliin, eli näyttää jotakin. Käsijarrun merkkivalon tahtiin pomppii viisari vieläkin. Olisko kenelläkään tietoa mihin taikka miten tuo on maadoitettu?