
Kaipa se pitää sanainen arkku avata tästäkin pelistä, 1,5kk sitten tuli tuollainen hankittua. Ensimmäinen tarjous ei kauppiaalle kelvannut, mutta myöhemmin päästiin parempiin kauppoihin. Ajettu nyt 30tkm josta 3000km omaa ajelua. Jämäkämmän ja laadukkaamman oloinen kapistus on kyseessä kuin edelliset satakympit tai samarat. Osat istuvat paremmin paikoilleen, luukut menevät kevyesti ja hiljaisesti kiinni jopa tunkin päällä, rengasmelua ei kuulu niin selvästi sisään.. Ohjaus on kevyempi kuin 110:n tehostettu, keskittää paremmin, mutta selvästi hitaampi, samaten kaasupoljin on jäykempi, mutta tähän tottuu nopeasti.
Pientä naarmua löytyy jokaisesta kulmasta + vetokoukun pistorasian pelti on kolhaistu johonkin ja on taipunut puskuriin kiinni ja vienyt siitä maalit. Värikoodi on 610, paikkamaalit on haettu ja pahimmat maalailtu piiloon. Seuraavana vuorossa koneellinen myllytys josko edes osan naarmuista saisi häivytettyä. Tuon jälkeen pitääkin laittaa ovien upotuksiin mallikohtaiset kylkilistat jottei muut parkkipaikoilla kolhisi.
Umpiot ovat tässä yksilössä muovia toisin kuin muissa näkemissäni, eteen tuli uusittua kaikki polttimot kerralla kun muutama pimeä löytyi, tilaa on riittävästi, saa helposti vaihdettua. Myös takavalojen polttimoiden vaihto käy näppärästi, kaksi mutteria auki ja koko umpio on kädessä, peruutusvalo oli toiselta puolelta pimeänä. Antennin piiska oli vääntynyt, kenties konepesusta, vaihdettu uuteen.
Pikkuhuoltoja tehty, uusittu mm: Ilmansuodatin, tulpat, kaikki pyyhkijänsulat, venttiilikopan tiiviste, venttiilikopan kumipuslat, bensansuodatin, vaihteistoöljyt, tulpanjohdot.. Jarrut putsattu ja herkistelty, enää ei vingu etujarrut.
Pikkuvikoja ostaessa oli mm. rattiakselin ylempi muovi josta oli mutterit murtuneet irti ja rämisi siinä alemman muovin päällä jokaisessa töyssyssä, vaihdettu uuteen. Äänimerkki ei pelannut, itse torvi oli viallinen, vaihdettu uuteen. Kuskin ovipahvi irvisti ikävän näköisesti, toppauspala joka painaa itse pahvia ovenkahvaa kohden oli pudonnut oven sisään, laitettu paikoilleen sekä laitettu puuttuva ruuvi kahvan pohjalle. Muutamia ovipahvien kiinnikkeitä joutui uusimaan, nämä ovat hitusen erilaisia kuin satakympissä ja samarassa, ovat tukevamman tuntuisia ja pysyvät tiukemmin kiinni, mitoiltaan identtisiä eli käy ristiin.
Classic Motor Showsta kotiinpäin tullessa oli toinen rekisterikilvenvalo pudonnut pelkän johdon varaan, kiinnityskynsi oli murtunut, vaihdettu uuteen. Sivuvilkut vaihdoin kirkkaisiin ihan vain ulkonäön takia.
Keskuslukituksen kaukosäädin tässä toimi nihkeästi, sai painaa kymmeniä kertoja ennekuin otti vaikka pariston vaihtoi uuteen, tarkempi tutkailu paljasti että paristotelineen yksi nasta oli irronnut piirilevyltä, juotettu ja taas pelaa kuten pitää. Ensimmäisellä painalluksella aukeaa vain kuskin ovi, eli emännän voi jättää kyydistä

Ostaessa tässä oli satakympin kumimatot jotka eivät oikein istuneet paikoilleen, varsinkaan edessä, nyt paikoillaan on mallikohtaiset kaukalomatot. 111:n tavaratilamaton raiskasin tähän sopivaksi, istuu tyydyttävästi.
Ostaessa alla oli uudenkarheat Michelinin kitkat sekä alkuperäiset Kaman kesäkiekot mukana. Nuo vaihdatin heti pois ja tallista löytyneet ajamattomat irto Nordmanit tilalle.. Tosin kun netin syövereistä löysin uudet silmää miellyttävät 15" vanteet 4x98 jaolla niin ostoonhan ne meni ja kumeiksi tuli Nokian Hakka H kokoa 185/55/15.. Vanteiden mukana tosin tuli keskikupit Fiatin logoilla, myyntikuvassa oli vannevalmistajan logo.. pitääpi etsiä sopivat Lada merkit tilalle.
Kampiakselin etustefa vielä tihkuu, pitää tuo vaihtaa uuteen. Uusi takapönttö odottaa asennusta. Keskikulutus on pyörinyt siinä 6.4-6.8l/100km.