Eka Ladani, 2111 1.6 16v vm. 2005 on ollut omistuksessani nyt reilun vuoden ja kilometrejä kertynyt 25tkm. (kokonaisajomäärä 132tkm)
Hyviä puolia:
- tilava
- hyvä ajaa maantiellä ja kaupungissa(on ohjaustehostin)
- ainakin 16v versiossa riittävästi voimaa tavanomaiseen ajoon
- todella pieni kulutus (kesällä 5.5-6 l/100km, talvella 7-7,5 l/100km)
- helppo huoltaa ja korjata
- halvat varaosat
Vuoden aikana ilmenneitä vikoja:
- 1.sylinterin sytytyspuola (jonka seurauksena katalysaattorikin vahingoittui)
- pesunestesäiliössä halkeama ja pumppu vuoti
- nokka-akselin asentotunnistin antoi satunnaisesti vikakoodia ja auto saattoi sammua sillon tällöin
- jarrurummut oli pahoin urautuneet(erikoista 132tkm ajetussa autossa) ja toinen takajarrusylinteri kostea
- lisätakajarruvalo (led) lopetti toimintansa
Tänään hajosi kytkin mitään varoittamatta, risteyksessä kytkimesta katosi tuntuma, kuului vinkaisu ja poljin meni veltosti pohjaan, ihan lopussa tuntuu pieni vaste ja irroittaa hieman vetoa. Ilmeisesti paineasetelma pettänyt? Vaijeri on ehjä.
Hauskinta tässä on se, että kytkin vaihdettu 40tkm sitten edellisen omistajan toimesta

Seuraavat korjaukset lasken normaaliin kulumiseen:
- etuiskarit, jouset ja ylätukilaakerit
- etujarrupalat
- ulompi vetonivelen suojakumi
Keväällä tuli tehtyä noin 1700km reissu Tveriin ja takaisin, Auto toimi koko matkan ongelmitta ja mitään nesteitä ei tarvinut lisätä. Ainoastaan vetokoukun pistoke hajosi omasta hölmöilystä johtuen

Laitetaan vielä kuva autosta, luultavasti jostain Valdajn paikkeilta.
