1700i turbotus

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Marko
Viestit: 981
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: 1700i turbotus

Viesti Kirjoittaja Marko »

Mulle ei tässä keskustelussa koskaa auennu se kuparin ylivoimasuus tiivisteissä,ehkä en sitte kuitenkaa ole ollu autojen ja moottoreitten kanssa tarpeeks tekemisisä.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1700i turbotus

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Juu ei siinä mitään ylivoimaisuutta olekkaan! Varsinkin jos esim, vesikanavat on läellä sylintereitä niin kuparin pehmeydestä johtuen se pullahtaa hekposti sinne kanavaan, nämä tuli todistettua turhankin hyvin ja monen turbo rakentajan voimin jo -80 luvulla, että jos ei ole varaa/taitoa rakentaa liekkirengas uria ja renkaita niin oli parempi vaan käyttää laadukkaita esim, Felpron massa tiivisteitä, no nykyään on sitten jo saatavana näitä teräs tiivisteitä joilla mennään jo pitkälle, mutta jokainen tyylillään hakkaa päätään seinään :)
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
Tooberi
Viestit: 198
Liittynyt: 27.5.2009 19:21
Paikkakunta: Ii

Re: 1700i turbotus

Viesti Kirjoittaja Tooberi »

toktornivako kirjoitti:Mutta mitä siihen ruiskuun tulee niin kyllä sen välttävästi saa toimimaan, täytyy vaan korvata se alkuperäinen pa-paineen säädin paremmin ahtopainetta tunnistavalla.
ja uskaltaisin väittää että vaikka jotenkin toimisi niin ei ole kauhean pitkäikäinen vaikka alakertaan panostaisikin, johtuen sytytys ennakoista. en tiedä mitä ne on tuollaisessa ruisku ladassa, mutta varmasti ahtokäyttöön liikaa kun suunniteltu vaparille. ahdoilla nakuttaa ja paikat hajoo. sitten jos sytytystä säätää esim. kampuran anturin paikkaa muuttamalla, saattais kestääkkin ahdoilla oikealla ennakolla mutta mahtais toimia muuten päin peetä kun vaikuttaa koko karttaan.
melkeen kannattais alottaa ja panostaa ensin oikeenlaiseen moottorin ohjaukseen, oikeilla säädöillä kunnossa oleva vakio konekki varmasti kestää maltilliset ahdot. sitten kun alkaa tehoja hakemaan niin panostaa alakertaan, olis moottorinohjaus puoli jo valmiiksi kunnossa.
mutta jos pistät ensin alakerran uusiksi ja kaasarilla niin kannattaa perehtyä noihin sytkäennakoihin ettei paikat ota itteensä.

noihin taka akselin ylempiin tankoihin, en ymmärrä miksi ja mikä hyöty on niitä vaihtaa tai laittaa alemmista lyhennetyt, jotka on ohkasta putkea?
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Ladnisti

Re: 1700i turbotus

Viesti Kirjoittaja Ladnisti »

Juu sytytysennakon säätö onki mielessä pyörinyt, ja sellainen ajatus on että saabin ahdettujen koneiden ali/ylipaine kellolla toteuttaisin kaasarimallin virranjakassa ennakonsäädön, vai onko aivan tuhoon tuomittu ajatus?
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1700i turbotus

Viesti Kirjoittaja START »

Ladnisti kirjoitti: sellainen ajatus on että saabin ahdettujen koneiden ali/ylipaine kellolla toteuttaisin kaasarimallin virranjakassa ennakonsäädön, vai onko aivan tuhoon tuomittu ajatus?
ei ole, noin niitä on yleensä tehty jos ei ole megalla ohjattu jakajaa tai hukkakipuna puolaa
Tooberi kirjoitti: melkeen kannattais alottaa ja panostaa ensin oikeenlaiseen moottorin ohjaukseen, oikeilla säädöillä kunnossa oleva vakio konekki varmasti kestää maltilliset ahdot. sitten kun alkaa tehoja hakemaan niin panostaa alakertaan, olis moottorinohjaus puoli jo valmiiksi kunnossa.
itse olisin täysin samoilla linjoilla.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Ladnisti

Re: 1700i turbotus

Viesti Kirjoittaja Ladnisti »

Onkos näitä megaruuta guruja täällä? Sitäki olen miettinyt, mut nyt ainakin tuntuu etten vielä ala sitä laittaan. Ja että laitanko ikinä. Vissiin se o ihan toimiva ratkasu, toimiiko Ladan omilla antureilla? Tässä oon noita laajakaista lambdoja tutkiskellu, ja miettiny et mikä ois hyvä? Ilmeisesti Bosch on ite lambdaanturina lähes joka valmiissa paketissa käytössä? Mut mikä ohjainkortti/mittari tälle ois hyvä?
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: 1700i turbotus

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

http://www.finsquirt.net/forum/

jos ei ole rahasta kiinni niin sijoittaisin valmiiseen pakettiin mitä muutamat liikkeet tarjoavatkin.

touhutonni katoaa, mutta osat ovat uusia ja yhteensopiviksi todettuja.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Ladnisti

Re: 1700i turbotus

Viesti Kirjoittaja Ladnisti »

Autotunelta kattelinki. Kuola suupielissä. :) Kyllä alako polttelee. Taitaa mennä nyt suunnitelmat uusiksi. :D ny puntaroidaan tarkkaan mitä teen.
Avatar
Tooberi
Viestit: 198
Liittynyt: 27.5.2009 19:21
Paikkakunta: Ii

Re: 1700i turbotus

Viesti Kirjoittaja Tooberi »

ja kannattaa ottaa se valmis johtosarja. sitten vaan vetelee piuhat oikeisiin paikkoihin, helppoa kuin heinän teko vai miten se oli :D
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1700i turbotus

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Jos Mega kelpaa niin kaveri puoli ammatikseen niitä kasailee!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: 1700i turbotus

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Tooberi kirjoitti:ja kannattaa ottaa se valmis johtosarja. sitten vaan vetelee piuhat oikeisiin paikkoihin, helppoa kuin heinän teko vai miten se oli :D
jos ei jätä megan puoleista johtoa liian lyhyeksi :lol:
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
Tooberi
Viestit: 198
Liittynyt: 27.5.2009 19:21
Paikkakunta: Ii

Re: 1700i turbotus

Viesti Kirjoittaja Tooberi »

jaketech racinteam kirjoitti:
Tooberi kirjoitti:ja kannattaa ottaa se valmis johtosarja. sitten vaan vetelee piuhat oikeisiin paikkoihin, helppoa kuin heinän teko vai miten se oli :D
jos ei jätä megan puoleista johtoa liian lyhyeksi :lol:
juu tämä on hyvä muistaa että on varaa liikutellakki boksia :lol:
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Ladnisti

Re: 1700i turbotus

Viesti Kirjoittaja Ladnisti »

Homma on edennyt hiljakseen. Osia haalittu kasaan. Turbo tulee vaihtumaan hieman isompaan. Muuten aika hiljaista, työ haittaa harrastusta. Vielä 4 viikkoa lomaan, ja silloin alkaa hommat.
mikko härkönen

Re: 1700i turbotus

Viesti Kirjoittaja mikko härkönen »

Pitkästä aikaa täällä taas. Ja nyt 2105 alla. Ja nyt ois tarkoitus saada entisen auton tehot ladan 1.7 koneesta. (220hv) Muuten kaikki on katsottu valmiiksi paitsi alakerran ja mäntien vahvistus. Mistä löytäisin esim. Punametallilaakerit? Ja 1.7 koneeseen kestävämmät männät. Kolmas ongelma on turbon koko, koska meinaamani TB60-03 on hiukan isompi vielä hx35 superiin verrattuna. Mistä moinen mörssäri herää? Vai alkaako turbo sakkaamaan pienillä kiekoilla? http://www.turbobandit.com/shop/
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1700i turbotus

Viesti Kirjoittaja START »

no ei kai 220 heppaan tarvi ku jonku kolmos garretin??
se 35 surperi ny vielä vois jollain paremmalla nokalla ja kannella alkaa pelittään, mut vakiona alkaa kuulostaan jo vähän isolta. kuitenkin tarkotettu johonki +300 tehoihin
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin