1700i turbotus
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: 1700i turbotus
Mulle ei tässä keskustelussa koskaa auennu se kuparin ylivoimasuus tiivisteissä,ehkä en sitte kuitenkaa ole ollu autojen ja moottoreitten kanssa tarpeeks tekemisisä.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1700i turbotus
Juu ei siinä mitään ylivoimaisuutta olekkaan! Varsinkin jos esim, vesikanavat on läellä sylintereitä niin kuparin pehmeydestä johtuen se pullahtaa hekposti sinne kanavaan, nämä tuli todistettua turhankin hyvin ja monen turbo rakentajan voimin jo -80 luvulla, että jos ei ole varaa/taitoa rakentaa liekkirengas uria ja renkaita niin oli parempi vaan käyttää laadukkaita esim, Felpron massa tiivisteitä, no nykyään on sitten jo saatavana näitä teräs tiivisteitä joilla mennään jo pitkälle, mutta jokainen tyylillään hakkaa päätään seinään 

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: 1700i turbotus
ja uskaltaisin väittää että vaikka jotenkin toimisi niin ei ole kauhean pitkäikäinen vaikka alakertaan panostaisikin, johtuen sytytys ennakoista. en tiedä mitä ne on tuollaisessa ruisku ladassa, mutta varmasti ahtokäyttöön liikaa kun suunniteltu vaparille. ahdoilla nakuttaa ja paikat hajoo. sitten jos sytytystä säätää esim. kampuran anturin paikkaa muuttamalla, saattais kestääkkin ahdoilla oikealla ennakolla mutta mahtais toimia muuten päin peetä kun vaikuttaa koko karttaan.toktornivako kirjoitti:Mutta mitä siihen ruiskuun tulee niin kyllä sen välttävästi saa toimimaan, täytyy vaan korvata se alkuperäinen pa-paineen säädin paremmin ahtopainetta tunnistavalla.
melkeen kannattais alottaa ja panostaa ensin oikeenlaiseen moottorin ohjaukseen, oikeilla säädöillä kunnossa oleva vakio konekki varmasti kestää maltilliset ahdot. sitten kun alkaa tehoja hakemaan niin panostaa alakertaan, olis moottorinohjaus puoli jo valmiiksi kunnossa.
mutta jos pistät ensin alakerran uusiksi ja kaasarilla niin kannattaa perehtyä noihin sytkäennakoihin ettei paikat ota itteensä.
noihin taka akselin ylempiin tankoihin, en ymmärrä miksi ja mikä hyöty on niitä vaihtaa tai laittaa alemmista lyhennetyt, jotka on ohkasta putkea?
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Re: 1700i turbotus
Juu sytytysennakon säätö onki mielessä pyörinyt, ja sellainen ajatus on että saabin ahdettujen koneiden ali/ylipaine kellolla toteuttaisin kaasarimallin virranjakassa ennakonsäädön, vai onko aivan tuhoon tuomittu ajatus?
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 1700i turbotus
ei ole, noin niitä on yleensä tehty jos ei ole megalla ohjattu jakajaa tai hukkakipuna puolaaLadnisti kirjoitti: sellainen ajatus on että saabin ahdettujen koneiden ali/ylipaine kellolla toteuttaisin kaasarimallin virranjakassa ennakonsäädön, vai onko aivan tuhoon tuomittu ajatus?
itse olisin täysin samoilla linjoilla.Tooberi kirjoitti: melkeen kannattais alottaa ja panostaa ensin oikeenlaiseen moottorin ohjaukseen, oikeilla säädöillä kunnossa oleva vakio konekki varmasti kestää maltilliset ahdot. sitten kun alkaa tehoja hakemaan niin panostaa alakertaan, olis moottorinohjaus puoli jo valmiiksi kunnossa.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: 1700i turbotus
Onkos näitä megaruuta guruja täällä? Sitäki olen miettinyt, mut nyt ainakin tuntuu etten vielä ala sitä laittaan. Ja että laitanko ikinä. Vissiin se o ihan toimiva ratkasu, toimiiko Ladan omilla antureilla? Tässä oon noita laajakaista lambdoja tutkiskellu, ja miettiny et mikä ois hyvä? Ilmeisesti Bosch on ite lambdaanturina lähes joka valmiissa paketissa käytössä? Mut mikä ohjainkortti/mittari tälle ois hyvä?
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 6.1.2012 20:10
- Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä
Re: 1700i turbotus
http://www.finsquirt.net/forum/
jos ei ole rahasta kiinni niin sijoittaisin valmiiseen pakettiin mitä muutamat liikkeet tarjoavatkin.
touhutonni katoaa, mutta osat ovat uusia ja yhteensopiviksi todettuja.
jos ei ole rahasta kiinni niin sijoittaisin valmiiseen pakettiin mitä muutamat liikkeet tarjoavatkin.
touhutonni katoaa, mutta osat ovat uusia ja yhteensopiviksi todettuja.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Re: 1700i turbotus
Autotunelta kattelinki. Kuola suupielissä.
Kyllä alako polttelee. Taitaa mennä nyt suunnitelmat uusiksi.
ny puntaroidaan tarkkaan mitä teen.


Re: 1700i turbotus
ja kannattaa ottaa se valmis johtosarja. sitten vaan vetelee piuhat oikeisiin paikkoihin, helppoa kuin heinän teko vai miten se oli 

Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Lada 2101 1600 16v Copper Top
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1700i turbotus
Jos Mega kelpaa niin kaveri puoli ammatikseen niitä kasailee!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: 1700i turbotus
jos ei jätä megan puoleista johtoa liian lyhyeksiTooberi kirjoitti:ja kannattaa ottaa se valmis johtosarja. sitten vaan vetelee piuhat oikeisiin paikkoihin, helppoa kuin heinän teko vai miten se oli

kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: 1700i turbotus
juu tämä on hyvä muistaa että on varaa liikutellakki boksiajaketech racinteam kirjoitti:jos ei jätä megan puoleista johtoa liian lyhyeksiTooberi kirjoitti:ja kannattaa ottaa se valmis johtosarja. sitten vaan vetelee piuhat oikeisiin paikkoihin, helppoa kuin heinän teko vai miten se oli

Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Re: 1700i turbotus
Homma on edennyt hiljakseen. Osia haalittu kasaan. Turbo tulee vaihtumaan hieman isompaan. Muuten aika hiljaista, työ haittaa harrastusta. Vielä 4 viikkoa lomaan, ja silloin alkaa hommat.
Re: 1700i turbotus
Pitkästä aikaa täällä taas. Ja nyt 2105 alla. Ja nyt ois tarkoitus saada entisen auton tehot ladan 1.7 koneesta. (220hv) Muuten kaikki on katsottu valmiiksi paitsi alakerran ja mäntien vahvistus. Mistä löytäisin esim. Punametallilaakerit? Ja 1.7 koneeseen kestävämmät männät. Kolmas ongelma on turbon koko, koska meinaamani TB60-03 on hiukan isompi vielä hx35 superiin verrattuna. Mistä moinen mörssäri herää? Vai alkaako turbo sakkaamaan pienillä kiekoilla? http://www.turbobandit.com/shop/
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 1700i turbotus
no ei kai 220 heppaan tarvi ku jonku kolmos garretin??
se 35 surperi ny vielä vois jollain paremmalla nokalla ja kannella alkaa pelittään, mut vakiona alkaa kuulostaan jo vähän isolta. kuitenkin tarkotettu johonki +300 tehoihin
se 35 surperi ny vielä vois jollain paremmalla nokalla ja kannella alkaa pelittään, mut vakiona alkaa kuulostaan jo vähän isolta. kuitenkin tarkotettu johonki +300 tehoihin
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti