Pikkukysymykset

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Toyota 1c kunnossa taas hinta 670eur. Oikeestaan hyvä että tässä vaiheessa vein diesel huoltoon. Vuoden parin kuluttua olisi maksanut paljon enemmän. Jonkin verran kuluneita osia oli joutunut vaihtamaan.. Että ei taida Tojo laatu olla niin hyvä kuin väitetään.. ainaskaan tämän pumpun osalta. Tällä hinnalla ladaan olisi saanut vaikka mitä.
Avatar
jta
Viestit: 4435
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja jta »

Tuolla hinnalla olisi saanut jo ajokuntoisen auton. Mutta silti aika kohtuu hinnalla selvinny tuon kans. Moneen muuhun merkkiin olisi saattanu palaa vielä enemmän rahaa.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Joo jos olisin rikki ajanut, niin olisi 1500 ollut aika lähellä arveli kaveri..
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2927
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Muistaako joku, täytyykö kanttiksesta lämppärin hanaa purkaessa ottaa ilmasuulakkeiden kanavistoja irti (riskillä, että ne ohjaimet katkeaa)? Tehnyt kanttikseen, mutta vuosia sitten, enkä muista enää. Nappiksessa taasen ei ole niitä lainkaan, kun ei ole sivupuhaltimiakaan.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2011
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Pientä mutuilua mutta muistaakseni riippuu asentajan käsien koosta. Itse jälkimmäisellä hananvaihdolla en tainnut ottaa muuta kuin hanskalokeron sisämuovin pois ja luultavasti sen hanskahyllyn. Hanskalokeron kannen ainakin jätin paikalleen vaikka sen jotkut kuulemma irrottavatkin. Mutta etenkin jos on ennen sen tehnyt niin eipä sinne niin paljoa nähdä tarvitsekkaan. Oikein jos muistelen niin sen vaijerinkuoren tiukkaaminen on vaikeampaa kun ilmatorvi on tiellä.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2011
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Mikäköhän on mennyt minulla combin etujousien vaihdossa pieleen, kun jouset ottaa ylätukivarteen kiinni! Eihän siellä normaalistikkaan paljoa väliä ole, mutta nyt ottaa ihan kunnolla kiinni.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
jta
Viestit: 4435
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja jta »

Onhan jousi yläpäästään varmasti oikein paikoillaan? Ja onhan siellä se välikumi paikoillaan?
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2927
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Flaiman kirjoitti:Pientä mutuilua mutta muistaakseni riippuu asentajan käsien koosta. Itse jälkimmäisellä hananvaihdolla en tainnut ottaa muuta kuin hanskalokeron sisämuovin pois ja luultavasti sen hanskahyllyn. Hanskalokeron kannen ainakin jätin paikalleen vaikka sen jotkut kuulemma irrottavatkin. Mutta etenkin jos on ennen sen tehnyt niin eipä sinne niin paljoa nähdä tarvitsekkaan. Oikein jos muistelen niin sen vaijerinkuoren tiukkaaminen on vaikeampaa kun ilmatorvi on tiellä.
Kiitos Flaiman; sai vaihdettua ihan hyvin ilman ilmakanavan poistoa, ainoastaan alalokero oli poistettava. Lisätyö tuli siitä, että säätimien vaijeri oli alkanut liikkumaan säätimen mukana, joten hanaa ei saanut hanan päästä säätöihin, joten vaijerin korjaamiseksi piti purkaa hanskalokeron pohja ja säädinvivusto keskipaneelista irti. Hanskalokeron sisukset lähti taivuttelemalla ja pienellä väkivallalla, kantta ei ollut tarpeen poistaa.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Nakuttaja79

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Nakuttaja79 »

Osaisiko joku kertoa 110-sarjan bensapumpun suodattimen numeroa (ei viittis purkaa pumppua autosta numeron takia) tai paikkaa josta suodattimen saa tilattua? Auto on 112, 1.6, 8v, v.2005. Pumppu vaihettiin vanhemmasta 1.5 koneisesta tähän, mutta sen suodatin ei mahtunut loiskealtaaseen. pumput päällepäin samanlaiset. On vaan tuo vanha suodatin ihan tukossa, eli tankissa on ollu joskus reilusti *aska*...

Kiitos.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

0400675670 Olavi Tujamola.
Avatar
pressa
Viestit: 10449
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja pressa »

ManseMotors

ManseMotors on 2012 toukokuussa rekisteröity yritys, jonka päätoimenkuvana on LADAn varaosien ja XENUM tuotteiden maahantuonti ja myynti.
Toimitamme muidenkin, lähinnä itä-autojen varaosia suoraan Venäjältä!
Myös viritys/kilpa osat LADA ralliautoihin!
Valmistamme kokonaisia moottoreita kilpakäytöön, asiakkaiden toiveiden mukaisesti.
Yhteystiedot

Sähköposti: ladaosat@mansemotors.fi

Puhelin: +358468130303
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3660
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja AI »

Kuinka saa takavetoladan matkamittarin nollattua? Joskus olen lukenut että mittaria voi pyörittää porakoneella mutta kuluuko siihen ikuisuus? Vai puretaanko mittari atomeiksi ja pyöritellään numerokiekot käsipelillä?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
pressa
Viestit: 10449
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja pressa »

Ikä loppuu jos porakoneella pyörität, nopeallakin koneella saat ajettua 160km tunnissa.
Eli pura mittari ja numerokiekkojen väleissä kun on ne pienet rattaat niin sen akselin kun irrotat niin ne rataat irtoavat ja numerokiekkoja voi vapaasti pyörittää, sitten kasaat rattaat ja akselin takaisin paikalleen. Mittarin purkaminen vaatii suurta tarkkuutta että mitään ei hajoa kun purkaa. Toki tiedän että hivenen varovasti kangottamalla välirattaiden akseila ulospäin numerokiekkoja saa pyöritettyä, mutta tässä on suuri vaara että hampaita katkee ja numerokiekkoihin tulee jälkiä. Essonbaareissahan ktoki kerrotaan että puolessa tunnissa Vironpojat laittaa minkä lukeman vaan...
Avatar
jta
Viestit: 4435
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja jta »

Loppujenlopuksi tuo ei ole edes vaikea temppu eli tuo ns. essonbaari juttu ei ihan tuulesta temmattu ole. Nappiksessa mittaristo on helppo purettava, 2105 mallissa vähän vaikeampi johtuen mittarin suljetusta rakenteesta mutta taas 2107 mallissa helpompi. Mittariston kun saa avattua niin itsessään tuo numerorumpu on vain yhdellä jousisokalla lukittu paikoilleen ja tuon kun ottaa pois niin on koko rumpu käsissä. Tuossa vaiheessa on kohtuu helppo pyöritellä sopivat numerot esille. Muistaa vaan kasatessa että ne välilevyt pitää tulla oikeaan asentoon jotta mittari pelaa oikein.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Kokeilin Samaran vanhemman mittariston kilometrien nollaamista. Se oli aika helppoa ensikertalaiselle. Numerorumpu irrotetaan ja sopivasti käännellään levyjä sormin kuin rubinin kuutiota. Pitää vaan muistaa mikä numerorivi tulee näkyville. Tein tämän nollauksen varamittaristolle.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Vastaa Viestiin