Tarkistin johtojen kytkennät ja varmistin, että maadotus koskettaa paljasta peltiä, siis sekä sytytysboksin maadoitus, että akkukaapelin runkoon kiinnitetty osa. Sytytysboksista puolaan menevät johdot oli mielesäni oikein, eli ruskea k:ssa ja sini-punaraidallinen b:ssä. Irrotin kieppimittarin johdot puolasta, ei vaikutusta käyntiin. Sohlasin avainta virtalukossa, ei vaikutusta käyntiin. Irrotin tulpanjohdot yksi kerrallaan virranjakajan kannesta, kaikki iskivät iloisesti kipinää. Tosin ei ihan tasaisesti, eli yskäysten aikana kipinöinnissäkin oli häiriö, mikä näkyi joka johdon yhteydessä. Sitten merkkasin kynällä jakajan sijainnin, ja pyöritin. Ensin myötöpaivään, jolloin kierrokset putosivat, mutta käynti ei tasoittunut. Ja vastapäivään, jolloin kierrokset nousivat, mutta mielestäni käynti säilyi edelleen yskähtelevänä. Sitten irrotin alipaineletkun jakajasta. Ei minkäänlaista vaikutusta käyntiin. Nostin kierrokset pariintonniin ja kokeilin imua letkunpäästä, ei tuntunut. Koska sormeni olivat kylmästä kankeat, kokeilin myös imua poskeeni


Ja pannaanpa laturistakin vielä kysymys. Vaihdatin samassa rytäkässä uuden laturin. Nivassa oli alunperin sellainen, jossa jännitteensäädin on erillinen. Paikalle laitettiin Motonetin takuukorjattu, jossa on jännitteensäädin kiinni laturissa. Korjaamolla ei osattu kytkeä latausvalon relettä tähän malliin, eli latausvalo on nyt kokoajan musta. No, toisaalta ei välttämättä paha asia. Kuitenkin, jos jollain on vinkkiä miten latausvalon saisi piireihin mukaan, niin otan ilolla vastaan.