Yritin tuossa lisätä peräöljyä "varmuuden vuoksi". Auto seissyt vuorokauden ennen tarkistusta.
Pikkusormen kun työntää täyttöaukosta ja etsii öljypintaa, niin pintaa ei tunnu.
Silti samanaikaisesti samaisesta reiästä työntyy öljyä ulos.
No, pistän täyttöletkun mutkalle ja yritän painaa öljyä rauhallisesti sille alueelle
johon sormikin yltää. Olen jopa lämmittänyt peräöljyn etukäteen, että laskeutuisi hyvin.
Öljyä tulee ulos suunnilleen se mitä menee sisään.
No, letku pois ja sormella koittamaan, ei tunnu öljypintaa taaskaan.
Vuorokauden seisonta, tunnustelu, ei öljypintaa, mutta silti öljyä valuu hiljakseen ulos.
Olen mä muihin autoihin peräöljyä lisännyt ja aina niissä on öljypinnan korkeuden pystynyt
toteamaan. Miksei sitä öljypintaa löydy?
PERÄÖLJYN LISÄÄMINEN nappikseen
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: PERÄÖLJYN LISÄÄMINEN nappikseen
Ota 2-3mm kuusiokolo avain(L-malli) ja kokeile sillä, jos ei onnistu niin katso peiliin 

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: PERÄÖLJYN LISÄÄMINEN nappikseen
No kastuukos sormenpää öljystä....Voihan se olla myös että sormissasi on tunto heikkoa
....Mutta kuitenkin silloin öljynmäärä on oikea,kun täyttöpropun reiästa alkaa öljyä valumaan...

Re: PERÄÖLJYN LISÄÄMINEN nappikseen
Moi,
Hyvä kikka peräöljyn ja vaihteostoöljyn täytölle!
Ota vanha sammutinpullo jonka pystyy kiertämään auki ja missä on venttiili mistä voi laittaa painetta. Tyhjentää pullon ja pesee. Täyttää vaihtestoöljyllä ja laittaa suuttimeen kiinni sopivan mittaisen letkunpätkän. Lisää painetta venttiilistä, n. 2 bar, esim. Lykkää letkun vaihteston tai perän öljyntäyttöaukkoon ja ruuttaa.
Voi vaikka mitata valmiiksi ohjekirjan mukaisen määrän öljyä pulloon ja sitten kun on ruutannut sen tyhjäksi niin pitäisi olla suurinpiirtein oikea määrä öljyä. Suosittelen!
Hyvä kikka peräöljyn ja vaihteostoöljyn täytölle!
Ota vanha sammutinpullo jonka pystyy kiertämään auki ja missä on venttiili mistä voi laittaa painetta. Tyhjentää pullon ja pesee. Täyttää vaihtestoöljyllä ja laittaa suuttimeen kiinni sopivan mittaisen letkunpätkän. Lisää painetta venttiilistä, n. 2 bar, esim. Lykkää letkun vaihteston tai perän öljyntäyttöaukkoon ja ruuttaa.
Voi vaikka mitata valmiiksi ohjekirjan mukaisen määrän öljyä pulloon ja sitten kun on ruutannut sen tyhjäksi niin pitäisi olla suurinpiirtein oikea määrä öljyä. Suosittelen!
VAZ-21013
Сделано в СССР
Сделано в СССР