Onko kenelläkään tietoa miten esim. Ladan kone ja muu tekniikka suhtautuu vetyyn? Ei nimittäin vaikuta kamalan vaikealta rakentaa vetygeneraattoria mikä mahdollisesti vähentäisi bensiinin tarvetta. Vaikuttaisikohan miten myös katsastukseen? Liitteeksi linkkiä miten yksinkertaista ja helppoa moisen kikottimen teko on jos osaa.
http://www.youtube.com/watch?v=cqjn3mup1So
Vetyhybridi
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Vetyhybridi
Muista sitten kertoa Isille ja Äipälle mitä touhuat, etteivät sitten ihmettele mihin se Poika on kadonnut 

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- Putkireiska
- Viestit: 7
- Liittynyt: 27.3.2012 18:34
Re: Vetyhybridi
älähä nytte
ihan vakavoissani mietin ja tuossa mikä videolla tehhää on tuo taka-iskun estosäiliö. Ja kyllä sen nyt opin jo sillo joskus että ku on jonku vaarallisen kanssa tekemisissä ni pittää olla varovaine.

"Vain köyhillä on kiire."
Re: Vetyhybridi
Ylä-asteella peruskoulussa hajotettiin vettä sähkövirran avulla, virta oli pari ampeeria. Vesi saatiin johtavaksi hapolla. Ei ollut kovin vaarallista koska vety ja happi tuli samalla lajiteltua tasavirralla.
Telkkarissa näytettiin yli kymmenen vuotta sitten kiinalaista/korealaista keksiää jolla oli vety-hydridiauto. Auton ottomoottoriin syötettiin vety-happiseosta, ja bensaakin auto käytti. Auto tuotti sähköä veden hajotusta varten ilmeisesti jarrutuksen energiaa talteen ottamalla sekä koko ajan laturilla jauhamalla. Myös pakokaasujen kemiallinen energia hyödynnettiin vedyn valmistuksessa. En tajunnut miten auto toimii oikein tarkalleen, eikä varmaan ohjelman tekijätkään kielimuurista johtuen. Auton pohjalevyn päällä ohjaamossa oli tuollainen youtubevideon oloinen vetygeneraattori.
Auton ongelmina olivat ottomoottorin syöpyvät venttiilit sekä männät. Keksijän mielestä ruostumattomasta teräksestä valmistetut venttiilit ja männät ratkaisisi ongelman. Projekti oli tehty ilmeisesti kylän poikien avulla, pojatkin sai autolla ajella, resurssit olivat pienet mutta auto toimi.
Minun mielestä kiinnostava ratkaisu olisi viritellä auton (vaikka takavetoladan pannu saattaisi kestää) ottomoottorin jäähdytysjärjestelmä paineelliseksi ja (jotain 150Celsiusta ja baareja sen mukaan lohkon sisään) sitten paine pakosarjassa tulistettuna höyrykoneeseen ja höyrykoneesta lauhduttimeen. Höyryveturimiehet tietää miten se höyry tulistetaan. Lauhduttimesta vesi takaisin moottoriin vaikka käsipumpulla jotta matkustajallakin on tekemistä.
Höyrykoneen teho hyödynnetään sähkön valmistuksessa, ja sähkö veden rikkomisessa, vety ja happi virtaa moottoriin, moottorin imusarjan alipaine huolehtii tästä. Ehkä oma rosteriputkisto melkein venttiileille asti olisi hyvä.
Jarrutusenergiaa saa talteen joko sähkömuodossa jarrutuksessa aktivoituvan lisägeneraattorin ja vetykehittimen kautta, tai moottorijarrutuksessa laittamalla pienempää vaihdetta sisään jotta moottori kiertäisi (pakokaasujattu ei ole henkilöautoissa kielletty) , siten lisäämään lohkon lämpötilaa ja painetta, tai asentamalla autoon hidastimen joka lämmittää höyryä.
Systeemiin pitäisi saada sen verran tilavuutta sekä hitautta että muutaman minuutin käyttövoiman varastointi onnistuu.
Ihan oma juttunsa on sitten moottorinohjausjärjestelmä joka ottaa vedyn ja hapen huomioon.
Tähän systeemiin saisi raakaa voimaa koska bensakone voisi olla viritetty ja korkealle kiertävä, ahtopainekaan ei olisi pois suljettua.
Höyrykonetta ei kannata pelästyä, mäntäkoneenakin se on pieni tehoonsa nähden, höyrykattila sen sijaan on iso. Turbiinimallinen höyrykone alipaineen muodostavan lauhduttimen kanssa on minusta hyvä sähköntuotannossa, mäntäkoneen vääntö sopii paremmin juniin ja laivoihin. Myös hiilikuitu yhdessä sopivan hartsin kanssa voisi olla hyvä rakennusmateriaali höyrykoneen runkoon, turpiini kannattaa varmaan suosiolla lainata turbosta.
Olen liian apari totetuttamaan moista laitosta edes ilman autoa..systeemin kaaviokuvan olen piirtänyt piirrosmerkkejä käyttäen ja siinäkin meni pari tuntia.
Telkkarissa näytettiin yli kymmenen vuotta sitten kiinalaista/korealaista keksiää jolla oli vety-hydridiauto. Auton ottomoottoriin syötettiin vety-happiseosta, ja bensaakin auto käytti. Auto tuotti sähköä veden hajotusta varten ilmeisesti jarrutuksen energiaa talteen ottamalla sekä koko ajan laturilla jauhamalla. Myös pakokaasujen kemiallinen energia hyödynnettiin vedyn valmistuksessa. En tajunnut miten auto toimii oikein tarkalleen, eikä varmaan ohjelman tekijätkään kielimuurista johtuen. Auton pohjalevyn päällä ohjaamossa oli tuollainen youtubevideon oloinen vetygeneraattori.
Auton ongelmina olivat ottomoottorin syöpyvät venttiilit sekä männät. Keksijän mielestä ruostumattomasta teräksestä valmistetut venttiilit ja männät ratkaisisi ongelman. Projekti oli tehty ilmeisesti kylän poikien avulla, pojatkin sai autolla ajella, resurssit olivat pienet mutta auto toimi.
Minun mielestä kiinnostava ratkaisu olisi viritellä auton (vaikka takavetoladan pannu saattaisi kestää) ottomoottorin jäähdytysjärjestelmä paineelliseksi ja (jotain 150Celsiusta ja baareja sen mukaan lohkon sisään) sitten paine pakosarjassa tulistettuna höyrykoneeseen ja höyrykoneesta lauhduttimeen. Höyryveturimiehet tietää miten se höyry tulistetaan. Lauhduttimesta vesi takaisin moottoriin vaikka käsipumpulla jotta matkustajallakin on tekemistä.
Höyrykoneen teho hyödynnetään sähkön valmistuksessa, ja sähkö veden rikkomisessa, vety ja happi virtaa moottoriin, moottorin imusarjan alipaine huolehtii tästä. Ehkä oma rosteriputkisto melkein venttiileille asti olisi hyvä.
Jarrutusenergiaa saa talteen joko sähkömuodossa jarrutuksessa aktivoituvan lisägeneraattorin ja vetykehittimen kautta, tai moottorijarrutuksessa laittamalla pienempää vaihdetta sisään jotta moottori kiertäisi (pakokaasujattu ei ole henkilöautoissa kielletty) , siten lisäämään lohkon lämpötilaa ja painetta, tai asentamalla autoon hidastimen joka lämmittää höyryä.
Systeemiin pitäisi saada sen verran tilavuutta sekä hitautta että muutaman minuutin käyttövoiman varastointi onnistuu.
Ihan oma juttunsa on sitten moottorinohjausjärjestelmä joka ottaa vedyn ja hapen huomioon.
Tähän systeemiin saisi raakaa voimaa koska bensakone voisi olla viritetty ja korkealle kiertävä, ahtopainekaan ei olisi pois suljettua.
Höyrykonetta ei kannata pelästyä, mäntäkoneenakin se on pieni tehoonsa nähden, höyrykattila sen sijaan on iso. Turbiinimallinen höyrykone alipaineen muodostavan lauhduttimen kanssa on minusta hyvä sähköntuotannossa, mäntäkoneen vääntö sopii paremmin juniin ja laivoihin. Myös hiilikuitu yhdessä sopivan hartsin kanssa voisi olla hyvä rakennusmateriaali höyrykoneen runkoon, turpiini kannattaa varmaan suosiolla lainata turbosta.
Olen liian apari totetuttamaan moista laitosta edes ilman autoa..systeemin kaaviokuvan olen piirtänyt piirrosmerkkejä käyttäen ja siinäkin meni pari tuntia.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Vetyhybridi
Niinpä niin,sitten heräsin ja päästin kissan ulos 

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Vetyhybridi
Autotehtaat ja moottorinvalmistajat paskovat housuunsa vedyn kanssa..tekevätkö kaikki muutkin niin?
Re: Vetyhybridi
Olikohan meikäpoika vähä hajulla isojen poikien touhusta..?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Formula_1_-kausi_2014
Lainattu:
Kineettistä energiaa kierrättävän KERSin lisäksi autoihin tulee toinenkin energian kierrätysjärjestelmä (ERS), joka hyödyntää moottorin tuottamaa hukkalämpöä.[55]
Moottoreiden määrää kauden aikana vähennetään viiteen kuljettajaa kohti. Moottori on jaettu kuuteen osaan, joista kutakin on viisi kappaletta. Mikäli yhden osan vaihtaa kuudennen kerran, seuraa 10 paikan lähtöruuturangaistus seuraavaan kilpailuun. Jos jokin jäljellä olevista osista vaihdetaan kuudenteen kappaleeseen, seuraa viiden paikan lähtöruuturangaistus seuraavaan kilpailuun. Mikäli koko moottoriyksikkö vaihdetaan kerralla, kuljettaja joutuu lähtemään varikolta seuraavaan kilpailuun. [56]
Auton minimipainoa, johon lasketaan mukaan kuljettajan paino, nostetaan 642 kg:sta 690 kg:n johtuen painavammasta moottorista.
Tuo ers muuten perustuu pakokaasun pyörittämään turbiiniin hesarijutun mukaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Formula_1_-kausi_2014
Lainattu:
Kineettistä energiaa kierrättävän KERSin lisäksi autoihin tulee toinenkin energian kierrätysjärjestelmä (ERS), joka hyödyntää moottorin tuottamaa hukkalämpöä.[55]
Moottoreiden määrää kauden aikana vähennetään viiteen kuljettajaa kohti. Moottori on jaettu kuuteen osaan, joista kutakin on viisi kappaletta. Mikäli yhden osan vaihtaa kuudennen kerran, seuraa 10 paikan lähtöruuturangaistus seuraavaan kilpailuun. Jos jokin jäljellä olevista osista vaihdetaan kuudenteen kappaleeseen, seuraa viiden paikan lähtöruuturangaistus seuraavaan kilpailuun. Mikäli koko moottoriyksikkö vaihdetaan kerralla, kuljettaja joutuu lähtemään varikolta seuraavaan kilpailuun. [56]
Auton minimipainoa, johon lasketaan mukaan kuljettajan paino, nostetaan 642 kg:sta 690 kg:n johtuen painavammasta moottorista.
Tuo ers muuten perustuu pakokaasun pyörittämään turbiiniin hesarijutun mukaan.