Kokemuksia halvasta Samarasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
t tulppu

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Mulla kanssa Formuling ratti Samarassa temppuil,Änkkäri varsinkin ... Sekin ratti tuli ostettua Mikkelistä armeiassa 86-87 niin se vaihtui aina seuraavaan autoon.. Samaraan se Jäi paikoillleen kun möin sen auton 15 vuotta sitten Juhannuksena. Venäjälle se päätyi... Auto varastettiiin siellä viimeiseltä omistajalta ja ajoi kolarin .... Että onkohan ottaneet ratin talteen...
juippi11

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Kuva

-88 mallin Rohjake pääsi tänään katsastuksen läpi lähes heittämällä, jarruja katsuri sai koettaa pari kertaa että takajarrut alkoi ottaa. Muuten kuulemma olisi nitinöistään ja natinoistaan huolimatta kuin pakasta vedetty auto. Saa nähdä, siirtyykö tuo keväällä väliaikaisesti naapurin 81v isännälle käyttöautoksi. Olisi vielä paremmassa tallessa kuin minulla, talliinkin pääsisi yöksi. Suostun kauppoihin vasta jos ostaja lupaa myydä samaran takaisin minulle kun luopuu ajamisista. Tähän astikin on ajanut Samaralla, joka alkaa nyt olla melko laho.
mikko853

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

juippi11 kirjoitti:Kuva

-88 mallin Rohjake pääsi tänään katsastuksen läpi lähes heittämällä, jarruja katsuri sai koettaa pari kertaa että takajarrut alkoi ottaa. Muuten kuulemma olisi nitinöistään ja natinoistaan huolimatta kuin pakasta vedetty auto. Saa nähdä, siirtyykö tuo keväällä väliaikaisesti naapurin 81v isännälle käyttöautoksi. Olisi vielä paremmassa tallessa kuin minulla, talliinkin pääsisi yöksi. Suostun kauppoihin vasta jos ostaja lupaa myydä samaran takaisin minulle kun luopuu ajamisista. Tähän astikin on ajanut Samaralla, joka alkaa nyt olla melko laho.
Komean näköinen peli 8)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
juippi11

Nyt siinä ei ole edes se takalasinritilä paikallaan, sillä komeus nousee jo liian suureksi
t tulppu

Hyvä ja nätti peli....
Jouska

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Hienon näköinen totta tosiaan. Vanteet näyttävät 14 tuumaisilta, vai kuvittelenko vaan??
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
juippi11

13 -tuumaiset ne on. Katsastaja mainitsi jotain n. 30 vuotta vanhoista takarenkaista, jotka taitaa periytyä ex -omistajan edellisestä Ladasta. Olisi paremmankin näköiset pölykapselit mitä nuo markettiversiot, ne Samaraan tehdyt NOS -mallit, mutta nepä ei mene noihin Talbotista otettuihin etuvanteisiin.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tänään sain vasta aikaiseksi räpeltää sitä toimimatonta äänimerkkiä. Se koko muovihässäkkä missä on mm. viikset kiinni oli liukunut liian alas löysällä olleen kiristimen takia, nastat ei saaneet kontaktia siitä kehältä. Liu'utin sen lähemmäksi kehää ja kiristin tiukemmalle ja nyt tööttää herkästi. Eli helppo vika oli tällä kertaa korjata.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Jouska

Moi,

Jouskan Samara täyttää tänään 19 vuotta. Auto rekisteröitiin silloin aikanaan Lohjalla autoliike Piispa & Pölösen toimesta, myöhemmin P & P Auto. Juhlan kunniaksi pesin auton Shellillä. Päivällä pitäisi kai mennä nykytaiteen museoon katsomaan mm. Neuvostoaiheista näyttelyä.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
t tulppu

Nostan hattua ja onnittelen auton omistajaa. Hyvästä autosta.
Jouska

Moi,

Kiitosta. Auto on sen verran hyvässä kunnossa, että ei tästä kannata enää luopua.

Tuli käytyä jo siellä lelunäyttelyssä. 50-luvulla Neuvostoliitossa pihan leikeissä leikittiin sotaa samaan tapaan kuin esimerkiksi Jouskan lapsuudessa. Opin tuolla näyttelyssä sen, että siellä sotaleikissä valittiin aina yksi saksalaiseksi ja muut olivat neuvostoliittolaisia. Lienee sitten tuolle saksalaiselle käynyt huonosti. :)
t tulppu

Huomasin kun huvikseni Nettiautoa selailin... Että vähiin on mennyt Samaran myynnit... Kun 2010 oli vielä 33 Samaraa myynnissä ja nyt vain enää 13. että onko tarpeet loppumassa laarista vai onko Lama tehnyt sen että Ladoja ei panna enää Kiertoon niin helposti...
Jouska

Moi,

Eiköhän niiden kaikkien Samaroiden elikaari ole lopussa. Tuotiinhan sitä Suomeen jotain 27 vuotta joten kaikki haluavat ovat Samaransa saaneet. Suurin osa Samaroista on lähtenyt autojen taivaaseen, tosin jotkut vielä lomailevat latojen ja talllien kätköissä odottaen kohtaloaan.
juippi11

Minä olen käyttänyt tänä vuonna leimallakin 2 samaraa, toinen tuo minun -88 ja toinen aivan ensimmäisten joukossa maahan tullut -86 kärsänokka. Molemmat tietysti kerrasta läpi. Tuo -86 on naapurin papan auto, ennen katsastusta siitä hitsattiin pohja kuntoon ja uusittiin jarrut, minun Samara ei siis joutunutkaan papalle lainaan vaan omassa tallissa majailee. Samarat on melkolailla poistuneet liikenteestä, rämisevä kyyti ei miellytä moniakaan, joten auton hyvistä ominaisuuksista ei välitetä ottaa selvää koeajon jälkeen. Ei ole kysyntää joten paaliin ne tahtoo mennä. Nyt kun olen Peugeot 505:llä ajellut, niin ainoa auto joka on jousitukseltaan ollut läheskään yhtä mukava ja kuoppia huomaamaton, on juurikin Samara. Ei voi tuohon minun japsikippoon verrata kumpaakaan mukavuutensa puolesta. Kuulosuojaimet päässä Samaralla ajaessa voisi melkein kuvitella ajavansa pösöllä.
Jouska

Moi,

Paljonkos sillä naapurin papan Samaralla on ajettu? Väriltään kai punainen? Sellainen alkaa olemaan pian museoiässä.

Minun Samarassa ei "räminää" kuulu kun menin tiukkamaan ja kiinnittämään koko kojetaulun ja kaikki siihen kuuluvat jutut uudelleen. Kaupunkinopeuksilla ei melua juuri ole, suuremmissa nopeuksissa sitä rengasmelua riittää varsinkin kun asfalttitiet ovat karheat.
Vastaa Viestiin