alakerta
alakerta
Terve kaikille!
Tämä onkin sitten ensimmäinen kerta kun kirjoittelen, on tullut aiemmin vaan luettua.
Täällä näyttää olevan paljon tietoa ja todellista osaamista, ei mitään "minkä värisen vaihdekepinnupin ostan mun isin automaatti audiin?", paskan jauhantaa.
Se siitä paskan jauhannasta...
Kestääkö 1600:sen alakerta virittämistä?
Onko jotain spesiaali tietoo mikä olisi heikkolenkki?
Kokemuksia muutenkin alakerran laittamisesta?
Varmaankin aikalailla on tasapainottamista...
Oon sitten aika tulokas näillä nurkilla että älkää heti ampuko alas jos on jotain paradokseja kysymyksissä...
Tämä onkin sitten ensimmäinen kerta kun kirjoittelen, on tullut aiemmin vaan luettua.
Täällä näyttää olevan paljon tietoa ja todellista osaamista, ei mitään "minkä värisen vaihdekepinnupin ostan mun isin automaatti audiin?", paskan jauhantaa.
Se siitä paskan jauhannasta...
Kestääkö 1600:sen alakerta virittämistä?
Onko jotain spesiaali tietoo mikä olisi heikkolenkki?
Kokemuksia muutenkin alakerran laittamisesta?
Varmaankin aikalailla on tasapainottamista...
Oon sitten aika tulokas näillä nurkilla että älkää heti ampuko alas jos on jotain paradokseja kysymyksissä...
1600 alakerran heikoin paikka ainakin turbo käytös on männät, muuta en ole kannen tiivisteen kisäksi saanutkaan hajalle. Vaparis luulis niidenkin kestävän
Tai kampiakselissa on jo hieman uriutumista havaittavissa johtuu ilmeisesti alhaisesta öljynpaineesta, ladan öljypumppu on turhan pieni tuottoinen 


Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Alakerta on kyllä todella kestävä, männät ne tuppaa hajoamaan vaparinakin kisakäytössä ja ne kun hajoaa niin kaikki menee paskaksi.
Mutta kerroppa mitkä on tavoitteet ja tarpeet niin voidaan varmasti kertoa mikä naksahtaa ensimmäisenä!
Kun tuo dollari on tällä hetkellä niin heikko niin olen laittanut kyselyn custom mäntävalmistajille hintapyynnöt jenkkeihin. Haaveissa on että täysin custom männät saisi alta 600e rahteineen.
Onko muuten täällä kiinnostuneita ostamaan noita?
Vaihtoehdot on vakion mallinen mäntä (ch 38, tappi 22m) ja sitten hieman matalampi(33,5) ja tappi pienempi (21mm) tämä tulisi sitten Chrysler neonin extra pitkän (142,5mm) h-profiiliveivin kanssa paikalleen. H-profiili veivisarjat maksaa jenkeissä noin 350$ eli tänne rahdit ja tullit niin hinta on suurinpiirtein sama euroissa.
Mutta kerroppa mitkä on tavoitteet ja tarpeet niin voidaan varmasti kertoa mikä naksahtaa ensimmäisenä!
Kun tuo dollari on tällä hetkellä niin heikko niin olen laittanut kyselyn custom mäntävalmistajille hintapyynnöt jenkkeihin. Haaveissa on että täysin custom männät saisi alta 600e rahteineen.
Onko muuten täällä kiinnostuneita ostamaan noita?
Vaihtoehdot on vakion mallinen mäntä (ch 38, tappi 22m) ja sitten hieman matalampi(33,5) ja tappi pienempi (21mm) tämä tulisi sitten Chrysler neonin extra pitkän (142,5mm) h-profiiliveivin kanssa paikalleen. H-profiili veivisarjat maksaa jenkeissä noin 350$ eli tänne rahdit ja tullit niin hinta on suurinpiirtein sama euroissa.
Re: alakerta
Mun kesäautossa oli avaamaton alakerta ja ainoastaan palotiloja kannesta avarrettu. Tehot 172 hp/1 bar ja toimi (moottorin osalta) moitteettomasti koko kesän. Varmaan olisi lisää painettakin sietänytmasterpedersen kirjoitti:Terve kaikille!
Kestääkö 1600:sen alakerta virittämistä?
Onko jotain spesiaali tietoo mikä olisi heikkolenkki?
Kokemuksia muutenkin alakerran laittamisesta?

Männille olisi kyllä tarvetta...Jankos kirjoitti: Kun tuo dollari on tällä hetkellä niin heikko niin olen laittanut kyselyn custom mäntävalmistajille hintapyynnöt jenkkeihin. Haaveissa on että täysin custom männät saisi alta 600e rahteineen.
Saattaisin ehkä saada Wisecoista jotain alennusta mutta tarvittaisiin kuulemma joku osanumero jolla kysellä niitä. Ei kenelläkään noiden osanumeroa olisi:
Halkaisija 80,5 mm, puristuskorkeus 30-34 mm, tappi 22 mm, 820 €
(turbiini

Turbo unoon tarkoitetut männät saattais olla aika lähelle tota luokkaa paitti hinnasta en tiedä...micco kirjoitti:Männille olisi kyllä tarvetta...Jankos kirjoitti: Kun tuo dollari on tällä hetkellä niin heikko niin olen laittanut kyselyn custom mäntävalmistajille hintapyynnöt jenkkeihin. Haaveissa on että täysin custom männät saisi alta 600e rahteineen.
Saattaisin ehkä saada Wisecoista jotain alennusta mutta tarvittaisiin kuulemma joku osanumero jolla kysellä niitä. Ei kenelläkään noiden osanumeroa olisi:
Halkaisija 80,5 mm, puristuskorkeus 30-34 mm, tappi 22 mm, 820
(turbiini?)
124/2101 practical beauty
Tuolta löytyi turpopunton männät:arpati kirjoitti:
Turbo unoon tarkoitetut männät saattais olla aika lähelle tota luokkaa paitti hinnasta en tiedä...
http://www.accralite.com/accralite/Sear ... t=1212xc81
Taitaa vaan jäädä puristukset turhan alas?
Mutta jos käyttää 1.3 lohkoa 1.5/1.6/1.7 kammellamicco kirjoitti:Tuolta löytyi turpopunton männät:
http://www.accralite.com/accralite/Sear ... t=1212xc81
Taitaa vaan jäädä puristukset turhan alas?
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Jep tuota pikkulohko + 80 mm kampiakseli konversiota ajattelin kanssa... Noi punton männät näyttäs kans ihan hyvältä... tarttiskoos olla se 7 mm matalampi mäntä että mahtuis lohkontasalle... Puristuskorkeus ladan männillä kai se 38 mm
Eli:
"pikkulohko" 136.25 + 33 + 38 = 207 .25
"isolohko"136.25 + 40 + 38 = 214.25
214.25 - 207.25 = 7 mm
(kanki + isku/2 + männän puristuskorkeus)
Tosta kangen mitasta en sano ihan varmaksi mutta tollasen sain yhdelle kangelle jonka mittasin joskus mutta se ei muuta laskutulosta koska samat osat kaikissa koneissa...
38 - 33.3 = 4.7 mm ja jos tosta männästä sorvaa vielä pari milliä pois niin eiköös siitä saa ihan passelin
Hinta vaan kiinnostaa molempiin eli punton tai uunon mäntään...
EDIT: hintaa turbokoneen tako tai alkuperäiseen vakiomäntään siis ei helmahalkiota ja täytyy kestää myös kierroksia
Käytetytkin kiinnostaa 
EDIT2 näyttäs kyllä hyvältä toi puntonkin mäntä
Eli:
"pikkulohko" 136.25 + 33 + 38 = 207 .25
"isolohko"136.25 + 40 + 38 = 214.25
214.25 - 207.25 = 7 mm
(kanki + isku/2 + männän puristuskorkeus)
Tosta kangen mitasta en sano ihan varmaksi mutta tollasen sain yhdelle kangelle jonka mittasin joskus mutta se ei muuta laskutulosta koska samat osat kaikissa koneissa...
38 - 33.3 = 4.7 mm ja jos tosta männästä sorvaa vielä pari milliä pois niin eiköös siitä saa ihan passelin

EDIT: hintaa turbokoneen tako tai alkuperäiseen vakiomäntään siis ei helmahalkiota ja täytyy kestää myös kierroksia


EDIT2 näyttäs kyllä hyvältä toi puntonkin mäntä

124/2101 practical beauty
Ajattelin kokeilla miten paljon ladan saa kiertään...
Vaparina pitäis pitää ja hevosia ottaa sopivan paljon.
Meneekö ne männät paloiks vai suulako ne?
Kuulin huhua että olis huomattavasti eri painoset noi männät.
Ja että olis vielä eri pituiset kiertokangetkin...
... vai onko vaan kateellisten panettelua
Ootteko muuten tasapainottaneet koneitanne?
Vaparina pitäis pitää ja hevosia ottaa sopivan paljon.
Meneekö ne männät paloiks vai suulako ne?
Kuulin huhua että olis huomattavasti eri painoset noi männät.
Ja että olis vielä eri pituiset kiertokangetkin...
... vai onko vaan kateellisten panettelua

Ootteko muuten tasapainottaneet koneitanne?
Kyllä noi toleranssit aika isot onmasterpedersen kirjoitti:Ajattelin kokeilla miten paljon ladan saa kiertään...
Vaparina pitäis pitää ja hevosia ottaa sopivan paljon.
Meneekö ne männät paloiks vai suulako ne?
Kuulin huhua että olis huomattavasti eri painoset noi männät.
Ja että olis vielä eri pituiset kiertokangetkin...
... vai onko vaan kateellisten panettelua![]()
Ootteko muuten tasapainottaneet koneitanne?

Mutta kyllä ne samalla hehtaarilla yleensä on( Pöhöä lainatakseni)...
Siperia opettaa...
Itse hommasin S2 Audin männät (80.98mm) ja veivit (pituus 144mm).
Kampiakselin kauloja joutuu aavistuksen hiomaan, ja männän päältä poistamaan noin millin tavaraa. Kiertokankien alapäiden pitäisi mahtua leveyden puolesta.
Karkea laskutoimitus: 136mm + 38mm + 1.8mm = 175.8mm
144mm + 32.8mm = 176.8mm
Näin mäntä tulisi siis noin millin yli lohkon tasosta.
Koko lailla KAIKKI Mahlen valmistamat männät löytyy tuolta:
mahle.com -> Aftermarket -> Europe -> Engine components -> Pistons-> Publications -> CDROM English
Tuon kun lataa niin on hetkeksi lueskeltavaa.
Kampiakselin kauloja joutuu aavistuksen hiomaan, ja männän päältä poistamaan noin millin tavaraa. Kiertokankien alapäiden pitäisi mahtua leveyden puolesta.
Karkea laskutoimitus: 136mm + 38mm + 1.8mm = 175.8mm
144mm + 32.8mm = 176.8mm
Näin mäntä tulisi siis noin millin yli lohkon tasosta.
Koko lailla KAIKKI Mahlen valmistamat männät löytyy tuolta:
mahle.com -> Aftermarket -> Europe -> Engine components -> Pistons-> Publications -> CDROM English
Tuon kun lataa niin on hetkeksi lueskeltavaa.