Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Tuli liityttyä kerhoon ja samalla kirjauduin tänne foorumille niin ajattelin ruveta pitelemään tälläistä samanlaista kokemus ketjua tästä autosta. Tuli viime vuoden lokakuussa ostettua tämmöinen -88 vuoden kärsämaski Samara. Ajettu tällä oli 242tkm ostohetkellä ja tähän mennessä yhteisiä kilometrejä on takana hieman yli 4 tuhatta.
Mitään isompia vikoja tässä ei ole ollut, mitä nyt kuskin puolen vetonivel piti vaihtaa alkutalvesta ja nyt on kytkin tai jokin ruvennut rahisemaan. Mistähän tämä johtuu? Rahina kuuluu kytkintä painettaessa ja nostaessa. Mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu kun kytkin on pohjassa tai ylhäällä. Rahina alkaa myös jos jalalla pistää hieman painetta polkimelle. Onko vaijeri vain säätöä vailla vai johtuuko tämä painelaakerista?
Mitään isoa moitittavaa tästä autosta ei tällä hetkellä ole ollut. Vähän joutuu peltiä hitsaamaan kiinni ennen katsastusta ja pakoputken tiiviste vaihtaa. Lämmityslaite on kyllä paljon paremmin suunniteltu kuin nappiksen. Tässä sentään lämmönsäätö toimii ja puhallinkin on tehokkaampi. Yks "huono" puoli tässä on vaa se että tää on etuveto. Ois se nyt paljon kivempaa talvella takavedolla liukastella
Pistetää tähä loppuu viel yks kuva autosta
Tässä viel kuva tuosta "CCCP" Ladasta
Viimeksi muokannut Jarkko_I, 6.9.2014 17:10. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Hienoa että kärsäläisiä on olemassa vielä, vieläpä isolohkolla. Kytkimestä en osaa sanoa. Pitkään se on kestänyt kyllä Samaran kytkimeksi, jos on alkuperäinen.
Joo ei näitä vanhoja samaroita liikentessä enää paljoa ole. Tähän pitäisi jostain löytyy alkuperäset kuraläpät, tällä hetkellä tossa on tommoset ite tehyt punaset läpät estämässä vähän kuran lentoa takalasille. Eihän noi hirveen hyvin sovi tohon ku on vähän turhan räikeet.
Mites toi rahiseva painelaakeri kestää ajoa? Pitääkö vaihtaa heti vai voinko ajaa ihan rauhassa vaan. Melu ei ainakaan vielä ole mikään korvia riipivä, musiikkia kuunnellessa sitä ei kuule
Mites toi rahiseva painelaakeri kestää ajoa? Pitääkö vaihtaa heti vai voinko ajaa ihan rauhassa vaan. Melu ei ainakaan vielä ole mikään korvia riipivä, musiikkia kuunnellessa sitä ei kuule
Voi sillä ajaa,jos ei tosiaan pahaa ääntä pidä...Se ääni kyllä kovenee/muuttuu,kun painelaakeri kuluu lisää...Luultavasti kestää vielä pitkään (ei tietysti 100% voi takeita antaa)...Mutta ei ne yleensä heti hajoa,vaikka ääntä antaiskin
Painelaakeria voi kokeilla voidella suihkevaseliinilla. Ota käyttövivun kumi pois ja siitä reiästä näet painelaakerin. Spreipulloon pitkä pilli ja ruiskutus suoraan painelaakerille.
Asiallisen näköinen auto, itsellä oli -89 mallinen aikoinaan. Silloin en ymmärtänyt tekniikasta mitään, (en vieläkään)tykkäsin tuosta samarasta. Ei mitään isompaa muistaakseni ollut, bensapummppu vaihdettiin ainakin. Kytkin alkoi luistamaan n. 170000 ajettuani, itänaapurimaahan möin...
Tuli vaan ylipäänsä mieleen, onkos tuolla painelaakerilla mitään voitelua...
Minusta tuntuu että ajelet rauhassa samaralla, vaihdat/vaihdatat painelaakerin sitten kun on sopivaa aikaa/tilaa yms.
Taas on pakko mainostaa viistoperäsamaran katon ja perän taitteeseen tulevaa yksinkertaista tuulenohjainta, joka pitää lähes koko perän puhtaana jopa Venäjän oloissa. Tässä viittaan tuohon kuraläppäasiaan ja perän puhtaana pysymiseen. Tuulenohjain on halpa, yksinkertainen asentaa ja käsittämättömän tehokas. Ehkä se ei miellytä kaikkien silmää ja saattaa olla vähän heppoisesti maalattua rautaa, mutta jos haluaa pitää Saranan perän puhtaana niin ehdottomasti tämä malli takakatolle. Niillä sivuille asennettavilla pikkulipoilla ei tee tähän malliin verranttuna mitään.
Tuttu vehje, oli muutama kuukausi sitten ph miitissä, tuollaiset samaran takalasin sivuille tulevat ilmanohjaimet voin lahjoittaa jos eksyt kymi/ph miittiin ensikuussa
Muutakin kaasarisamaran osaa löytyy, uutta sekä käytettyä, kysele yv:llä jos on tarpeita
Kävin äsken kaverin kanssa vaihtamassa vaihteistoöljyt tähän autoon. Tämän auton edelliset omistajat ovat kirjoittaneet ohjekirjan muistiinpano osioihin kaikki huollot, mutt vaihdeöljyistä ei lukenut mitään. Tiedä sitten oliko vakioöljyt vielä laatikossa. Eipä tuo ollut sen vaikeampaa kuin moottoriöljyjen vaihto, aikaa meni vain vähän enemmän kun öljyn kaatamisessa kesti oma aikansa. Meinasi käydä myös ympäristökatastrofi kun tyhjennyspropun avasi Samara sai sisäänsä Bilteman haitekki öljyt.
Kävin tänään hitsailemassa tota mun toista Ladaa niin laitetaan siitäkin juttua tähän samaan aiheeseen. Tai eihän toi vielä mun oo, mut tulee olemaan sitten joskus. Hitsattavaa tossa on kyllä tosi paljon. Pari kertaa oon käyny hitsailemassa ja semmosta harjotteluuhan toi hitsaus vielä on ollut. Välineet on hyvät, mut hitsari ei viel niin hyvä.
Otin myös muutaman kuvan samarasta lisää ja tuossa toisessa näkyy nuo tämänhetkiset kuraläpät jotka vaihtuu ladan omiin kuraläppiin heti kun semmoset saan