Etupyöränlaakeri
Etupyöränlaakeri
Onko kellään tietoa millainen projekti on vaihtaa etupyöränlaakeri Nivaan?
Re: Etupyöränlaakeri
Sanotaan näin, että kun ekan kerran purin Nivan eturipustuksen, niin siihen meni aikaa jotain 4h ihmettelyineen. Tuossa vaiheessa olisi voinut sitten nypätä etunavan irti ja vaihtaa laakerin. Nykyään tuon eturipustuksen taidan saada samaan kuntoon melkein vartissa
Korjausopas netistä kouraan ja touhuamaan vain rohkeasti!

Korjausopas netistä kouraan ja touhuamaan vain rohkeasti!
Hyvin saitte sitten vetarin irti navasta. Mulla oli vetari niin tiukassa, ettei irronnut isolla ulosvetäjällä, eikä edes prässissä, kun otin koko ripustuksen pois. Lopulta lähti, kun koko yhdistelmän kuumensi pillillä ja kunnon lekalla monta mänttäystä. Siinä meni kyllä vetoakselikin uusiksi.
Edit: siis vetonivel meni uusiksi, ei akseli.
Edit: siis vetonivel meni uusiksi, ei akseli.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
kyllä täälä jotkut on nopeita remontti miehii että täytyy ihmetellä
jos pyörän laakeri on ollut pitkään hajalla ja on vain kiristänyt sitä, niin se leventää pyörän navassa olevaa osaa eikä lähde enää oikeen mitenkään irti iso liukuvasara on hyvä työkalu!!

Yogi kirjoitti:Hyvin saitte sitten vetarin irti navasta. Mulla oli vetari niin tiukassa, ettei irronnut isolla ulosvetäjällä, eikä edes prässissä, kun otin koko ripustuksen pois. Lopulta lähti, kun koko yhdistelmän kuumensi pillillä ja kunnon lekalla monta mänttäystä. Siinä meni kyllä vetoakselikin uusiksi.
Vetari lähti irti navasta, kuin haukirannasta...

Itse olen myös yhden vaihtanut ja oli laakeri tiukassa.. Kotikonstein ei lähtenyt mitenkään ja Biltemalainen prässi huokaili kuolemaa. Sitten kun vei kunnon prässiin niin ei ollut olevinaan edes kiinni, tosin kyseessä oli kertaalleen vauhdissa kiinnileikannut laakeri, joten sillä voi olla osuutta asiaan.. Vetari ei ollut tässäkään yksilössä mitenkään erityisen jumissa.
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP

☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä