Moottorisahat. uudet ja vanhat.
Moottorisahat. uudet ja vanhat.
Meillä oli mielenkiintoinen Aihe täällä foorumissa. Mutta enää ei löydy sitä. Niin arvelen että tässä voimme jatkaa.
Yksi kysyi että tekeekö halpis saha Deuzerilla mitään. Vastasin silloin että tekee 69€ arvosta.. Ja nyt 5 ja yhden varakoneen omistajana. Olen todellakin sitä mieltä. Että tekee. Se miksi yksi varakone on voin kertoa. Että sen särjin itse purkaessa. Että oma moka.
Yhdessä oli vika. Oli ajettu teräjarru päällä niin oli. suLanut kotelo. Se korjattu. Hyvä saha nyt.
Toisesta oli särjetty käynnistin laite. Pudonnut käyniistin edellä kovalle. Korjattu hyvä saha nyt.
Paras saha joka mulle on tullut. On käyttämätön. Tulpan hattu ei kontaktia johtoon... Ajamaton uusi saha.
Lopuissa. Sahoissa en keksinyt mitään vikaa olevan. Ehkä ryypytetty märäksi.
Ostin kaupungilta kaatuneita kuusia ja olen testannut Deuzereita niihin.
Seuraavaksi otan testiin tuon jonka starttii oli säretty.
Myytäväksi menee ylimääräiset. Hintaa noin 45€.
Että tähän voi laittaa. Omia juttuja sahoista ja sahaamisesta.
Laittakaa ne vanhat kuvat vanhoista Gulleista......
Yksi kysyi että tekeekö halpis saha Deuzerilla mitään. Vastasin silloin että tekee 69€ arvosta.. Ja nyt 5 ja yhden varakoneen omistajana. Olen todellakin sitä mieltä. Että tekee. Se miksi yksi varakone on voin kertoa. Että sen särjin itse purkaessa. Että oma moka.
Yhdessä oli vika. Oli ajettu teräjarru päällä niin oli. suLanut kotelo. Se korjattu. Hyvä saha nyt.
Toisesta oli särjetty käynnistin laite. Pudonnut käyniistin edellä kovalle. Korjattu hyvä saha nyt.
Paras saha joka mulle on tullut. On käyttämätön. Tulpan hattu ei kontaktia johtoon... Ajamaton uusi saha.
Lopuissa. Sahoissa en keksinyt mitään vikaa olevan. Ehkä ryypytetty märäksi.
Ostin kaupungilta kaatuneita kuusia ja olen testannut Deuzereita niihin.
Seuraavaksi otan testiin tuon jonka starttii oli säretty.
Myytäväksi menee ylimääräiset. Hintaa noin 45€.
Että tähän voi laittaa. Omia juttuja sahoista ja sahaamisesta.
Laittakaa ne vanhat kuvat vanhoista Gulleista......
Re: Moottorisahat. uudet ja vanhat.
t tulppu kirjoitti: Laittakaa ne vanhat kuvat vanhoista Gulleista......

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Minulla ei ole kokemuksia kevytsahoista, saattavat ns. kotitarvesahoina asiansa ajaa. Kannattaa huoltaa usein noita halpasahoja, siis lähinnä putsailla ilmansuodatinta jne, tylsällä ketjulla ei kannata sahata.
Olisko -70 luvun loppupuoliskolla Raketilta tuli Raket 510 sp saha markkinoille, tehokkaana kevytsahana mainostettiin. Minäkin ostin, nyt on muistikuva, harvoin pystyi sahaamaan useamman päivän ilman korjaamista, huono ostos oli...
Olisko -70 luvun loppupuoliskolla Raketilta tuli Raket 510 sp saha markkinoille, tehokkaana kevytsahana mainostettiin. Minäkin ostin, nyt on muistikuva, harvoin pystyi sahaamaan useamman päivän ilman korjaamista, huono ostos oli...
warre 353w sedan,
Mc Gulleista.. Joo ei Deuzer ole oikealle sahalle vertoja vedä. Mutta kun oikea saha on 69€ hintainen. Niin siihen saa 25-100€ laittaa remonttiin.ennen kuin kannattaa edes puuhun tarjota. Mutta joskus aarteita löytyy niistäkin... Deuzeria voi lainata naapurillekin tai antaa jälkipolven harjoitteluun. Tai mihin vain naulasiin lankkuihin... Antaisitko 500!€ Husokkia naapurille lainaksi.edes viideksi minuutiksi. Minä en... Mutta vertasin Deuzeria toisessa kaupassa suunnilleen saman hintaiseen 99€ niin istui Deuzer paremmin käteen...
En ihan tarkasti muista koska tuo raket tuli markkinoille, tulipahan tuonkin kanssa tuskailtua, lopulta terälaippa ketjuineen repesi irti sahasta...
Paljon riippuu moottorisahan toiminta/kestävyys käyttäjäjästäkin. Shindaivalla sahailin takavuosina paljonkin, kohtalaisen hyvä peli oli, -90 luvun alkupuolella.
Paljon riippuu moottorisahan toiminta/kestävyys käyttäjäjästäkin. Shindaivalla sahailin takavuosina paljonkin, kohtalaisen hyvä peli oli, -90 luvun alkupuolella.
warre 353w sedan,
Deuzer-merkkinen paineilmakompura on minulla. Joku kiinanvehje. Hyvin on pelittänyt.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Tuossahan oli tuo pätkä minun keltaisesta, joka oli myös siellä nopeissa:
http://www.youtube.com/watch?v=hkpZF99OpQg
Ja tuossa oli vielä sivu näiden malleista:
http://macbobaust.com/saws8.html
http://www.youtube.com/watch?v=hkpZF99OpQg
Ja tuossa oli vielä sivu näiden malleista:
http://macbobaust.com/saws8.html
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Minulla on kolme vuotta vanha Jonsered pitkällä laipalla. En osaa kehua enkä haukkua.. ihan ok saha.
Yes. asiiaa pojat
Tuommonen 521E raketti oli viime kesään asti. Kytkin hajosi niin nostin varastoon. Oli jo aika väljäkin, mutta kyllä sillä pinosta sahasi puuta. Virtajohto on tuollainen pikaviritys, että sai käyntiin. Pikaviritys oli vuosikausia kunnes sain aikaiseksi laittaa alkuperäiseen kuntoon johdotuksen. Muovia ei ollut missään kohtia runkoa, painoa hirvityksellä on tankit täynnä 9,5-10kg. Stihl MS260 on varsinainen käyttösaha, joka lähtee metsään mukaan. Teho/painosuhde hyvällä tasolla ja leikkuunopeus aivan eri luokkaa kuin raketissa.
Kuva raketista.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/122 ... G_0217.JPG
Halvoissa sahoissa risoo ehkä eniten se, että tuntuvat jotenkin hennoilta, sitten mainittu teho/painosuhde ei mikään hyvä ole. Painavat paljon, mutta tehoa vähän.
Kuva raketista.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/122 ... G_0217.JPG
Halvoissa sahoissa risoo ehkä eniten se, että tuntuvat jotenkin hennoilta, sitten mainittu teho/painosuhde ei mikään hyvä ole. Painavat paljon, mutta tehoa vähän.
Entinen mökkinaapuri ei ollut tyytväinen Jonseret. Sahaan. Mutta ei tuonut mulle katottavaksi, niin en voi sanoa millainen kone kyseessä kokoluokaltaan.. Mutta sanoi ettei enää sellaista osta.. Ei myönyt silloin minulle sitä. Antoi vaihdossa toiseen merkkiin.. Minusta ihan kelpo sahoja. Mitä joskus olen kaupoissa katellut.
- toktornivako
Jonseretistä,Husqwarnasta,Sthilistä saa myös niitä "halpis" sahoja mökki luokkaan ja ovat valmistettu jossain muualla kuin sahojen alkuperämaassa esim: USA, itse ostin syksyllä uuden Jonseretin ja varmistin että on aito MADE IN SWEDEN! Entinen oikea saha olikin jo lähes 40vuotta vanha Jonsered,ja sitten on karsinta sahana näppärän pieni Echo, ostin joku vuosi sitten huvikseni sellaisen Kiina sahan ja ei siitä kyllä sahan tarve olis mennyt,kuutioita 52 ja mukamas yli 2Kw teho
ja paskat ei litraa vahvempaa pölliä kannata sahaan alkaa.

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Deuzerkin on jonkun sahan kopio. Ehkä pikku hussen.. Mitä olen noilla Deuzereilla sahannut nyt noita kaatuneita puita. 20-30 metriä pitkä puu ja äkkiseltään noin 60 kpl 42cm pituisia pölliä.ainakin 50cm halkaisija tyvi puussa.. 2vähän pienempää puuta jo sahattu. 2puuta jäljellä. ja meinaan Deuzerilla ajella. Olen jopa oppinut teroittamaan teriä noista sahoista. Yllättävän hiekkasia nuo kuoret. Ja jokun kalja tölkin ajoin halki.....Koffia.. Eikä ole ollut tarvetta isommalle sahalle.. Kun ei ole parenmasta kokemusta niin hyvin menee....
Sen verran kokemusta Sahoista ettei paksua kirjaa saa aikaiseksi. Mökki sahana ollut vanha iso Macin Gulli keltainen ja Stillin pikkusaha Av11. Joka vaatisi sen 20-100€ huollon. Mutta jos ite yrittäis rassata niin ilmainen vain osat. Ei pyöri tyhjäkäyntiä ja terälle ei tule voitelua. Konetta kuumana tankatessa tai muuten vain korkkia aukaistessa polttoaine kiehuu tankissa...että jotain pientä vialla koneessa on.. Muuten näppärä masiina pikku hommiin. Jos Deuzerin kaasari käy vehkeeseen niin kokeilen sitä.. Gulliinkin pitäisi täys remontti tehdä. Tulppa. Kaasari.terävoitelu piiri puhdistaa ja huoltaa..
Deuser varmaan ihan hyvä saha. Minä olen stiilin kannattaja, ajattelen stiili tehty hyvistä raaka-aineista, halpasahat vähemmän laadukkaista aineista.
Sahan teräöljypumppu löytyy yleensä kun ottaa vetorattaan pois, joissakin selviää putsaamalla, joissakin muovista oleva ratas kulunut(tuota stiilimallia en muista), helppo ottaa öljypumppu pois. Bensan kiehumisesta arvelen tankin korvausilmareikä tukossa, saattaisi hyvä ratkaisu olla uusia kaasarin tiivisteet, tai se pumppukalvo...
Sahan teräöljypumppu löytyy yleensä kun ottaa vetorattaan pois, joissakin selviää putsaamalla, joissakin muovista oleva ratas kulunut(tuota stiilimallia en muista), helppo ottaa öljypumppu pois. Bensan kiehumisesta arvelen tankin korvausilmareikä tukossa, saattaisi hyvä ratkaisu olla uusia kaasarin tiivisteet, tai se pumppukalvo...
warre 353w sedan,