Lada Granta

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lada Granta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Kyllä se hinta Ladan kohdalla on kuitenkin paljolti määräävä ostopäätöksessä tuossa autoluokassa. Harva siitä ainakaan enempää on valmis maksamaan kuin kilpailijoistaan. Kalliimmat autot ostetaan paljolti mielikuvien ja statuksen hankkimiseksi. Ei Mersun ostajan tarvitse selitellä miksi hän maksoi siitä enemmän kuin Opelista, mutta Ladan ostaja joutuu sen kyllä tekemään, jos maksaa siitä enemmän kuin Daciasta. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada Granta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Kyllä minäkin kysyn pojilta miksi ostivat vaikka renun kun Kian olisi saanut 7 vuoden takuulla.. Ei ole minun vika jos naapurit ja kaverit päättää minkä auton minä haluan.. Meillä töissä aikoinaan yksi kaveri aikoi ostaa Ford Ka.n niin toinen kaveri sanoi että minä enää edes juttele sinun kanssa jos ostat Ka.n ja kaveri ei ostanut Kaata.
Sanoin tuossa kun naapuri osti Opel astra farmarin uuden viime viikolla.. Siskon miehelle että tuota auto merkkiä pitää varoa. Siskon mies ostamassa skodan tai toytan uuden.. Hän tarvitsee ison auton soittovälineiden kuljetukseen ja oli tuo naapuri kuulemassa kun puhuin Opelista... Että jos vaimo tulee Ladaan kyytiin niin sitten sama mitä kaverit puhuvat. Pitää olla mies eikä hiiri...
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada Granta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Siitä se vasta puhetta tulisi jos minä ostaisin Dasian tai jopa oikean auton jos ladoja olisi saatavana.. Muistan kun ostin Ford transetin ja vw transporterin. Kyllä äijjät kyselemään miksi tämmöisen menin ostamaan. Ostin kun halusin enkä antanut 100 työ kaverin sanoa millä minun tulee ajaa.. Muistan kun vanhat niin sanotut Kommunisteiksi kutsutut vaihtoivat hyvät ladansa.niin minun silmässä katsottuna hyvät Ladansa. Nissaneihin noin vuonna 1988. Kunnes tuli suuri lama ja monta ukkoa joutui myymään hyvät uudehkot autonsa pois.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada Granta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Kyllä mersun ostajakin saa selitellä miksei Audi tai Bemari kelvannut tai vaikka Jagge... Samaa kakan jauhantaa hinta vain muuttuu...
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lada Granta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ymmärrän kyllä hyvin mitä ajat takaa Tulppu. Ladan ostaminen ei kuitenkaan monille ole helppo valinta varsinkaan jos se ei ole halvempi kuin kilpailijansa. En minäkään siitä mitään "Ladalisää" kyllä maksaisi. En tosin tule koskaan mitään uutta autoa ostamaankaan enää tässä elämässä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada Granta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Jos haluaa ajaa ladalla on ostettava lada.. Tai sitten ajettava muulla merkillä. Voi pitkään mullakin mennä ennen kuin autot huonouden takia vaihtoon menee. Aivan muusta syystä vaihtuu jos joskus vaihtuu ja merkki ja malli on tiedossa.
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada Granta

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Ladan myyntivalttihan aikanaan oli juuri edullinen hinta ja edulliset maksuehdot, maksuaikaa taisi saada paljon paremmin kuin muihin merkkeihin. Plussana lisäksi hyvä käynnistyvyys pakkasella, helppo huollettavuus ja soveltuminen huonoillekin teille. Vuosien kuluessa alkoi sitten vaivaamaan vanhanaikaisuus ja merkin profiloituminen poliittiseen näkemykseen - 2000-luvullakin hinta oli edelleen edullinen, mutta markkinointi oli suunnattu lähinnä merkin entisille omistajille, eikä maahantuoja enää panostanut luovutushuoltoon, mitä Ladan kokoonpanon laatu tehtaalta lähtiessä olisi vaatinut. Viimeisissä myydyissä malleissa enää hintakaan ei ollut kohdallaan, kun paremmin varusteltuja kilpailevia merkkejä sai jo halvemmalla.

Grantaahan povattiin pari vuotta sitten Euroopan halvimmaksi autoksi: Saksan hinta piti olla 6000 euron kieppeillä, nyt onkin halvimmillaan 8990. Mistä lienee hintalisä tullut... Tämä tekee myös hintakilpailun Suomessa vaikeaksi. Tekniikaltaanhan Granta olisi edelleen hyvin pitkälle itsekin huollettavissa, toki sähköisiä ei-itse huollettavia varusteita on tullut kuvaan (ESP, ABS ja airbag), tee-se-itse-miehille periaatteessa olisi kiinnostava malli - ehkä monelle muullekin, jos hinta vain saataisiin vähintään Dacia Sanderon tasolle, mieluiten vähän alle.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
Marko
Viestit: 981
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: Lada Granta

Viesti Kirjoittaja Marko »

Jos Lada perustuisi johonkin kalliimpaan länsiautoon tekniikaltaan,kuten Dacia Relluun,saattais maahantuojakin löytyy(näin luulisin).Jos taas Dacia olisi Ladan tapaan oma tekele,ei välttämättä kukaan toisi,eikä möisi sitä täällä.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada Granta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Se on vähän kuin kiinan perämoottorit. Jotka perustuvat pääasiassa 2000 alun yamahaan. Ja voin ostaa sellaisenkin vehkeen kun Halvalla saan. Niin kuin Grantankin tai kalina2. Tai sitten jos ladoja ei saa tai chevy nivoja... Niin sitten on Dasiat kovasti listoilla..
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lada Granta

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Ladoista puhuttaessa kannattaa muistaa myös yksinkertainen moottoritekniikka ainakin näissä 8 ventiilisissä malleissa josta seuraa helpohkot huollot ja edulliset huoltohinnat kun itse tekee.

Kyllä Ladatkin näköjään kehittyy. Katselin äsken uuden Kalina II mallin 1,6 litraisia moottorivaihtoehtoja: 64kW, 78 kW tai 72kW. Olisko jarrutkin sitten jo kehittyneet ja rumpujarruista jo luovuttu.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lada Granta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Jouska kirjoitti:Moi,

. Olisko jarrutkin sitten jo kehittyneet ja rumpujarruista jo luovuttu.

Kuva

Itse en tuota rumpua huonona pidä ,mutta ei sitä kyllä minulta kysytäkään. :)
Ehkä sitten 5-10 vuoden päästä Kalina 3:ssa ja Granta 2:ssa. :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada Granta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Autossa mitään levyjarruja tarvitse takana olla. Normi ajossa ei takajarrut ei edes kunnolla osallistu koko toimintaan. Kunhan vaan edessä levyt on.. Tää on tietysti minun mielipide..
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lada Granta

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Niin, no oikeastaan ei rumpujarruissa mitään vikaa ole. Mutta jos esimerkiksi 80-luvun alun jarrujärjestelmä laitetaan sellaisenaan 2010-luvun autoihin joissa siis vaikka 106 hevosvoimainen moottori, niin sitten tulee sanomista. On siinä jotain pielessä silloin. Mutta olisi se hieno tuollainen 1,6 16V ja 106 hevosvoimainen farmari Kalina. Aikovatkohan alkaa Saksassa myydä tuota Kalina II maillia esim. 2014??
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada Granta

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

t tulppu kirjoitti:Autossa mitään levyjarruja tarvitse takana olla. Normi ajossa ei takajarrut ei edes kunnolla osallistu koko toimintaan.
Juuri näin, ja sitten takana levyt ruostuvat, ja inssi hylkää katsastuksessa. Jos siis on kevyttä jarruttelua ainoastaan, rumpujen kanssa tällaisessa tilanteessa ei juurikaan ongelmaa ole. Toki rummuissakin omat murheensa on, mutta hyvin luotettava ja toimiva konstruktio näin yleensä. Toki Ladan rummuissa olisi vähän kehittämisen varaa siinä, että ihmeen helposti keräävät sisäänsä kuraa ja hiekkaa muihin autoihini verrattuna (esim. VW kupla ja Talbot), ja sen seurauksena takajarrut ääntävät ja talvella jäätyvät helposti jumiin auton ollessa parkissa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lada Granta

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

t tulppu kirjoitti:Autossa mitään levyjarruja tarvitse takana olla. Normi ajossa ei takajarrut ei edes kunnolla osallistu koko toimintaan. Kunhan vaan edessä levyt on.. Tää on tietysti minun mielipide..
Jos Autoon halutaan oikeasti toimiva ABS/luistonesto niin levyjarru on silloin ainoa toimiva vaihtoehto!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Vastaa Viestiin