Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
speedy
Viestit: 178
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja speedy »

Kyllä tuo tuloletku sais vähän isomalla halkaisijalla olla ja teräspunoletkua et kestää lämpöä,Kun se kuitenkin tulee siehen turbon kuumimmalle paikoille,Ja tuo paluu on itellä ihan perus kumiletkua oisko ollu 12mm.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Eikö se lähtöletkukin kuuluis olla jotain lämpöä kestävää? samasta palikasta lähtee sekin, mut vain toiseltapuolelta. Ja öljykin lämpimämpää kuin tulopuolen letkussa.

Ja jostain lukenut että perusletkut paluuletkussa olis ensimmäinen konerikon aiheuttaja, jos muut asiat kunnossa.... V*ttu minä mitään näistä tiedä :D
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja START »

no paine puolihan niissä vakiona on jotain 6mm kovaa putkea eli joku viis kuus milliä sisältä ainakin riittää. yleisempi ongelma on että on liian isoa putkea, jotkut on saanu sillä tavoin ehjän/uuden ahtimen savuttamaan
hydrauli liikkeessä teetetty teräspunos letku mulla on mutta en sen kokua muista
mulla on paluu putki siitä laipalta eka muutaman sentin teräs putkea ja siinä päässä on hitsattu 1/2 tuuman nippa ja hydeletkulla toiseen 1/2" nippaan mikä on öljypohjassa. oltava sitten letkua mikä oikeasti kestää öljyä, mikäli haluaa että kestää enempi kun kaks kuukautta (kokeiltu on)
se hydrauli letkukin on siinä rajoilla että miten kestää pisemmän päälle koska ei ole suunniteltu kestämään jatkuvasti 130 asteen lämpöjä, mutta eihän siellä painetta ole
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja veli samara »

En minäkään tuota painetta miettinyt, vaan juuri tuota parin viikon kestöikää :D . Pelaa varman päälle, ja tekee molemmat letkut hydeliikkeessä. Luulis hydeletkujakin olevan erilaisia, jotka kestää lämpöjä....
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja START »

mun mielestä niissä kunnon teräspunosletkuissa on jotain teflonia se sisäpinta, tai jotain, kestää kuitenkin kuumaa paremmin.
pitkään se tavan hydrauliletkukin paluuna kestää, jos nyt ei pakosarjaa vasten mene. veikkaan että hätää ei ole ekaan kymmeneen vuoteen
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Juu kummatkin letkut teräspunosta(sisällä on juurikin teflonia) ja paluu vaan reilun kokoista sisämitta 12-16mm, kaikki Hyd-firmat ei sitten tykkää tehdä mitään "turbon"putkia? Ettei kannat mainita siitä mitään.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Kypehne

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Kypehne »

no eipä kauaa ehtinyt moottoria säädellä kun meni 2 ruiskusuutinta oikosulkuun missähän mahtaa olla vika :D suuttimet on 12ohmiset
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Kypehne kirjoitti:no eipä kauaa ehtinyt moottoria säädellä kun meni 2 ruiskusuutinta oikosulkuun missähän mahtaa olla vika :D suuttimet on 12ohmiset
eihän olleet 100% auki pitkää aikaa? kaverilla teki pösössä tuollain ku oli liian pienet suutimet.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Kypehne

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Kypehne »

eivät tietääkseni. suuttimet on 350cc säädin vain perusarvot ruuttaan ja sain vehkeen käymään tyhjäkäyntiä. sitten kun alkasin tuota trigger anglea ja sytytysennakkoa säätämään, niin alkas temppuilemaan eikä enää tahtonu lähteä käyntiin. toisen suutinpiirin 5A sulake oli palanut ja pistin uuden tilalle niin seki hajosi samantien sitten mittasin suuttimista yleismittarilla niin 2suutinta näytti 12ohm ja 2 muussa oli 6 ja 3 :?
Asentaja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Asentaja »

Isellä olisi nyt turbotettuna 1500 ladan kone, mutta olisi kysymys tuosta sytytyksestä että kannattaako virranjakajasta ottaa keskipako kokonaan pois käytöstä vai rajoittaa sitä vain jonkun verran?
Jana

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Jana »

Sopiiko Weberin 32/36 DGAV kaasari turbo käyttöön? Takapotkussa 1600 kone..
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Kyllä tietyillä muutoksilla. Muovikoho(vakio messinkinen ei kestä), tiivisteiden vaihtaminen kumisiin(paperiset ei kestä), neula venttiili vaihdettava kumikärkiseen, ja ja läppien akseloinnin tiivistäminen.
Mulla dgv ja ahdin tulossa kovaa vauhtia konehuoneeseen...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
squide
Viestit: 67
Liittynyt: 27.1.2009 1:03
Paikkakunta: Orimattila

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja squide »

Itellä nyt kaikki turbo hilut kiinni 1500cc koneessa ja nyt ois suunnitelmissa alkaa tekemää kokonaa uutta moottoria! Itellä kaikki muut koneet löytyy paitsi 1700cc mut niitähän saa rahalla viel ostettua :D Mistä lohkosta kannattaa alkaa turbo konetta rakentamaa? Luin tän topicin ja mut en oikee saannu selvää vastausta.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja START »

1700 taitaa olla paras
vakio kansipahvi kestää paremmin kun muissa on uivat tapit vakiona ja mäntää yms osaa löytyy parhaiten ja tietysti tilavuudeltaa paras lähtökohta. toki muistakin saa mutta joutuu ehkä näkemään enemmän vaivaa, kuutiotkin jää niissä väkisin pienemmäks
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
larpanderi

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja larpanderi »

mistäköhän tommosee dgv webruun sais noita paineistus sarjoja, jos saa???? ja miten se on ton vakio kärettömänsytkän laita jos laittaa jku 0,5 -0,7 bar painetta. koittais aluksi vaan saaja toimimaan ton värkin ja leimalle ja sitte koittaas vasta ruveta innostumaa.
Vastaa Viestiin